ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

مجموعه : جالب ترین ها
ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

ملکه های جیغ که وحشت آورترین زنان ترسناک دنیا لقب گرفتند. بازیگران زنی که ترسناک ترین فیلم های معرفی شده جهان را بازی کردند.

مهم نیست چقدر این ملکه های وحشت آور جیغ کشیده اند! مهم این است که چه تعداد مخاطب را به جیغ وا داشته اند!

 

در این بخش به معرفی دلهره آورترین فیلم های جهان و بازیگرانی که نقش ملکه های جیغ را یدک می کشند می پردازیم.

 

معرفی و شخصیت های ترسناک و دلهره آور زنان دنیا ملقب به ملکه های جیغ!

بتسی پالمر

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

بتسی پالمر تاکنون در بیش از 60 فیلم که در ژانرهای مختلفی ساخته شده‌اند به ایفای نقش پرداخته و بنابراین قطعا می‌توان لقب بانوی بزرگ جیغ را به او داد.

 

اما چرا؟ چون او در اولین فیلم «جمعه سیزدهم» نقش ترسناک‌ترین مادر تاریخ را بازی کرد. او یک قاتل خونسرد بود و می‌توان به وضوح دید که پسرش جیسون در ۹ فیلم دیگر او را سرلوحه‌ی خود قرار داد.

او نقش مادری را بازی کرد که می‌توانست در عین خونسردی کارهای وحشتناکی انجام دهد. در واقع می‌توان به جرات گفت که پالمر شیطانی‌ترین کاراکتری را که تاکنون خلق شده به سینماها آورد.

بازی او آن‌قدر قدرتمند، سنجیده و منحصربه‌فرد بود که باعث شد اصلا کسی به این فکر نیفتد که پدر جیسون کیست.

بتسی پالمر توانست به خوبی نقش یکی از سرسخت‌ترین مادرانی را که تا به امروز بر روی پرده‌ی نقره‌ای سینما ظاهر شده‌اند ایفا کند و به بازیگری ماندگار تبدیل شود.

 

فلیسا رز

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

فلیسا رز، یکی از آن دست بازیگرانی است که همیشه می‌تواند شما را غافلگیر کند. اما فیلمی که باعث شد چنین لقبی به او داده شود «کمپ تابستانی» بود.

در واقع این فیلم نه تنها باعث شد که لقب ملکه جیغ به او اعطا شود بلکه اولین فیلمی بود که رز در آن ظاهر شد.

 

هر چند بعد از آن او در فیلم‌ها و مجموعه‌های دیگری هم به ایفای نقش پرداخت و با حضور در فیلم‌هایی تحت عنوان شب خاموش و شب زامبی، اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است.

با این حال، او آن‌قدر در فیلم «کمپ تابستانی» مشهور شد که می‌توانست از حرفه‌ی بازیگری خداحافظی کند و به جزیره‌ای دورافتاده برود و برای همیشه آنجا بماند و باز هم مخاطبان او را از یاد نبرد.

 

آدرین باربو

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

خوب بیایید به این ملکه جیغ دهه‌ی 70 بپردازیم که قلب خیلی‌ها را شکست. او در فیلم «کسی داره منو تماشا میکنه»، «مه»، «فرار از نیویورک»، «سوامپ تینگ» و «نمایش مورمور» به ایفای نقش پرداخت.

چیزی که باعث می‌شد شخصیت آدرین باربو برای مخاطبان جذاب باشد، فقط زیبایی بی‌نظیر او نبود، بلکه این جذابیت دلیل دیگری داشت و آن هم این بود که او اصلا سعی نکرد یک ملکه جیغ باشد.

 

آدرین باربو رزومه‌ی پرباری دارد و تقریبا در 125 فیلم به ایفای نقش پرداخته اما نمی‌توان انکار کرد که در نهایت همه او را به عنوان ملکه جیغ می‌شناسند.

 

جنت لی

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

اگر می‌خواهید بدانید که این عنوان اصلا از کجا آمده باید بگویم شاید نقطه آغازش جنت لی باشد. او که در سال 1960 به ایفای نقش ماریون کرین پرداخت توانست مخاطبان زیادی را به ترس بیندازد.

جنت تقریبا در تمام سکانس‌های این فیلم غمگین و ناراحت است. از سکانسی که در آن پول‌هایی که دزدیده بود را رها می‌کند تا زمانی که در متل بیتس با نورمن صحبت می‌کرد و یا حتی سکانسی که در آن به دست مادرش کشته می‌شود.

 

در واقع می‌توان گفت این فیلم به دلیل سبک فیلم‌برداری و استفاده از دوربین و بسیاری ویژگی‌های دیگر در زمان خود فیلمی پیشگام بود.

اما گذشته از فیلم و سبک فیلم‌برداری، به جرات می‌توان گفت قبل از آن هرگز ملکه‌ی جیغی مانند ماریون روی پرده‌ی نمایش ظاهر نشده بود. او با زیبایی خود توانست بینندگان را مسخ کند و داستانی بی‌نظیر را به تصویر بکشد.

البته او بعدها در فیلم‌های دیگری مانند «مه» و «هالووین» هم به ایفای نقش پرداخت؛ اما بازی او در فیلم «روانی» باعث شد که اصطلاح ملکه جیغ رواج پیدا کند.

به‌علاوه او مادر جیمی لی کرتیس هم بود و به معنای واقعی کلمه می‌توان او را مادر ملکه جیغ صحنه‌ها هم دانست.

 

دنیل هریس

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

دنیل هریس در فیلم‌های «در هالووین ۴: بازگشت مایکل مایرز» و «هالووین ۵» توانست به عنوان ملکه جیغ شهرت پیدا کند. جالب این است که او سال‌ها بعد در راه اندازی مجدد «هالووین» هم حضور داشت.

 

این امر به ما نشان می‌دهد که نه تنها دنیل هریس از چیزی نمی‌ترسد بلکه دوست دارد همیشه یک ملکه جیغ باشد.

در واقع به جرات می‌توان گفت که دنیل بودن در چنین داستان‌هایی را به واقعیت ترجیح می‌دهد. فرقی نمی‌کند که زنده بماند و یا بمیرد بلکه فقط می‌خواهد بر روی پرده‌ی سینما یک ملکه جیغ باشد.

بنابراین همین چیزها باعث شده که نام خود را در این خصوص تثبیت کند و به یک ملکه جیغ باتجربه و آموزش دیده تبدیل شود.

 

شلی دووال

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

گرچه ممکن است شلی دووال همچون دیگر ملکه‌های جیغی که در بالا به آن‌ها اشاره شد ویژگی‌های خاص زیادی نداشته باشد.

اما بازی او در فیلم «درخشش» استنلی کوبریک باعث شد که بتواند در لیست ما جایی را اشغال کند. هر چند، او در اواسط دهه 80 در فیلم‌هایی همچون «منطقه گرگ و میش»، «طبقه چهارم» و «هیولای بزرگ در محوطه» ظاهر شد، اما «درخشش» فیلمی بود که از او یک ملکه جیغ ساخت.

وندی تورنس مادری است که فقط می‌خواهد یک خانواده‌ی معمولی داشته باشد و پسرش را در امان نگاه دارد. از آنجایی که شوهرش پس از نقل مکان به یک هتل زمستانی به تدریج دیوانه می‌شود، وندی شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهد.

او نمی‌خواهد رویای داشتن یک خانواده‌ی معمولی را رها کند. در واقع وندی می‌خواهد همه چیز آرام پیش برود و هیچ خطری پسرش را تهدید نکند.

بنابراین وقتی شوهرش تصمیم می‌گیرد او و پسرش را بکشد او سعی می‌کند از پسرش دفاع کند هر چند جیغ‌های بلندی که می‌کشد در نامیدن وندی به عنوان ملکه جیغ بی تاثیر نبودند.

این فریادهای از ته دل که هم از روی ترس هستند هم ناامیدی باعث شدند که او به عنوان یکی از مشهورترین ملکه‌های جیغ جایگاه خاصی را در نزد مخاطبان داشته باشد.

 

لینا کویگلی

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

لینیا کویگلی که برای ایفای نقش در فیلم‌هایی مانند «بازگشت مردگان زنده»، «کریپوزوئیدها» و «شب خاموش، شب مرگبار» شناخته شده یکی از مشهورترین ملکه‌های جیغی است که تاکنون بر روی پرده‌ی سینما ظاهر شده است.

او که کار خود را در اوایل دهه‌ی 70 با بازی در فیلم‌هایی مانند «دد اسپورت» و «نزدیک پارک نباش»، آغاز کرد از همان ابتدا می‌دانست که چه می‌خواهد.

کویگلی در دهه‌ی 1980 با نقش آفرینی در فیلم‌هایی مانند «حرارت مرده» و روبات نینجا توانست برای خود اسم و رسمی به پا کند و دهه‌ی 1990 را با «ویرجین های» شروع کرد و در فیلم‌های «کدو تنبل 2: بال‌های خونی»، «خون بی‌گناه» و بسیاری از فیلم‌های دیگر ژانر ترسناک ظاهر شد.

در واقع اگر بخواهیم یک جمله در مورد کویگلی بگوییم این است که او هرگز نمی‌تواند نقش یک دختر خوب و سر به زیر را بازی کند.

 

هدر لنگن کمپ

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

لنگن کمپ با بیش از 30 فیلم در پرونده‌ی کاری خود یکی از مشهورترین ملکه‌های جیغی است که تا به امروز هالیوود به خود دیده است. او نقش‌هایش را آن‌قدر خوب ایفا می‌کرد که مخاطبان نمی‌توانستند کس دیگری را در نقش او تصور کنند.

در واقع این‌طور به نظر می‌رسید که نقش‌ها بر روی خود هدر هم تاثیر می‌گذاشتند و او نقش‌هایش را با پوست و گوشتش درک می‌کرد.

در این راستا مستندی در رابطه با او و نحوه‌ی نقش آفرینی‌اش ساخته شده است. به‌علاوه او در سریال جدید «کلاب نیمه شب» نتفلیکس هم به ایفای نقش پرداخته است.

 

نو کمپبل

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

شاید از دیدن نام نو کمپبل در این لیست تعجب نکنید. زیرا او هر چه که باشد به عنوان یکی از بازیگران ژانر ترسناک شناخته می‌شود هر چند اخیرا چندان بر روی صحنه ظاهر نشده است.

 

گرچه فیلم «جیغ» تاکنون انتقادات زیادی را دریافت کرده اما هر چه که باشد یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی بود که تاکنون ساخته شده و وقتی اکران شد، توانست بینندگان را با طرح داستانی هوشمندانه‌اش مات و مبهوت کند و بسیاری از آن‌ها را تا سر حد مرگ بترساند.

گذشته از این، نو کمپبل توانست در نقش سیدنی پرسکات خودی نشان دهد. در واقع می‌توان گفت که او مهم‌ترین شخصیت فیلم بود زیرا ما فیلم را از دید او تماشا کردیم.

 

در واقع ما با او ترسیدیم و در کنارش به واقعیت‌ها پی بردیم و پرده از اسرار برداشتیم. خطرهای زیادی را تجربه کردیم و در نهایت با ملکه جیغ بی‌نظیری که او خلقش کرده بود آشنا شدیم.

 

بنابراین نو کمپبل هر چه که باشد لااقل در این فیلم یک ملکه جیغ تمام عیار است.

 

سیگورنی ویور

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

اگر در وبسایت IMDB به سراغ ملکه جیغ بروید، عنوانی که در کنار چنین نامی ظاهر می‌شود، «بیگانه» است. در واقع شاید کمتر کسی ویور را به خاطر فیلمی به جز «بیگانه» بشناسد.

 

این فیلمی بود که به ما نشان داد سیگورنی ویور چه بازیگر توانمندی است و چه قابلیت‌های بی‌شماری دارد. او توانست از آن مهلکه‌ی مرگبار جان سالم به در ببرد و بیگانه‌ها را شکست دهد و به یکی از نام آشناترین کاراکترهای دهه‌ی 70 تبدیل شود.

 

از آنجایی که در آن سال‌ها، زنان در ایالات متحده وارد دوره‌ی جدیدی از آزادی می‌شدند ویور توانست به واسطه‌ی نقش خود همچون بتسی پالمر شناخته شود.

مطمئنا، ویور فیلم‌های بسیار زیادی در پرونده‌ی کاری خود دارد که در ژانرهای دیگری ساخته شده‌اند، اما او در فیلم‌های بیگانه آن‌قدر خوب ظاهر شد که همه او را برای ایفای نقش در همین فیلم‌ها می‌شناسند.

بنابراین گرچه «بیگانه» یکی از آن فیلم‌های ترسناک سنتی‌ای نیست که می‌شناسیم اما توانست لقب ملکه جیغ را برای ویور به ارمغان بیاورد.

 

جیمی لی کرتیس

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

چیزی که جیمی لی کرتیس را از سایر بازیگران این لیست متمایز می‌کند، این است که او در عین ملکه جیغ بودن باهوش و جذاب هم هست.

در واقع در «هالووین» یعنی فیلمی که باعث شد جیمی به عنوان ملکه جیغ معروف شود جیمی از هوشش برای شکست دادن برادری که می‌خواست او را بکشد استفاده کرد.

 

او توانست در این فیلم بازی بی‌نظیری را از خود به یادگار بگذارد هر چند بازی او به هیچ وجه هیچ جنبه‌ی کمدی نداشت.

در نهایت «هالووین» به فرنچایزی تبدیل شد که کرتیس پنج بار دیگر هم در آن به ایفای نقش پرداخت و حتی در نسخه‌ی اخیر این فرنچایز هم حضور داشت. بنابراین حضور مداوم او در این فرنچایز باعث شد که لقب ملکه جیغ یکه تاز هالیوود نصیبش شود.

 

 

همچنین در ادامه 7 فیلم بی‌نقص جهان در همه ی ادوار را از نگاه تارانتینو بشناسید!

 

با توجه به موفقیتی که کوئنتین تارانتینو در طول دوران حرفه ای خود کسب کرده، بی‌شک این کارگردان افسانه ای این حق را دارد که مهر حرفه ای خود را بر فیلم هایی بزند که به عقیده‌اش بهترین فیلم های تاریخ هالیوود هستند.

کارگردان فیلم معروف داستان عامه پسند یا پالپ فیکشن (Pulp Fiction) به تازگی در گفتگویی در برنامه زنده جیمی کیمل فهرست کوتاهی از هفت فیلمی را که به عقیده او دست نیافتنی و بهترین فیلم های تاریخ هستند فاش کرد.

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

تارانتینو در کتاب جدیدش، گمانه زنی های سینمایی، ادعا کرد که کشتار با اره برقی در تگزاس (The Texas Chainsaw Massacre) تنها فیلم بی نقصی است که تا کنون ساخته شده است.

جیمی کیمل از او خواست تا درباره این نظر بیشتر توضیح دهد و از آقای کارگردان سوال کرد که آیا فیلم دیگری وجود دارد که به فهرستش از بهترین فیلم ها اضافه کند یا خیر.

تارانتینو پاسخ داد: «خب، فیلم های زیادی وجود ندارد که بتوان آنها را بی نقص دانست. وقتی می‌گوییم فیلم بی‌ نقص، در مورد زیبایی شناسی هر فرد صحبت می‌کنیم.

اما حتی اگر سعی کنیم تمام زیبایی شناسی ها را در نظر بگیریم، فیلم های بی نقص به نوعی از همه زیبایی شناسی ها گذر می‌کنند.»

 

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

 

تارانتینو فاش کرد که علاوه بر کشتار با اره برقی در تگزاس، هفت فیلم برتر او عبارتند از:

 

آرواره ها (Jaws) محصول سال 1975 به کارگردانی تونی هوپر، جن گیر (Exorcist) به کارگردانی ویلیام فریدکین که سال 1973 اکران شد و از موفق ترین فیلم های ژانر وحشت به شمار می رود،

آنی هال (Annie Hall) ساخته وودی آلن در سال 1977، فرنکنشتاین جوان (Young Frankenstein) که مل بروکس بر اساس رمان فرنکنشتاین اثر مری شلی در سال 1974 ساخت و فیلم علمی تخیلی بازگشت به آینده (Back to the Future) به کارگردانی رابرت زمکیس در سال 1985.

 

ملکه های جیغ، وحشت آورترین زنان دنیا+ عکس و معرفی شخصیت

 

او در نهایت شاهکار وسترن سم پِکینپا، این گروه خشن (The Wild Bunch) محصول سال 1959 را هم به فهرست اضافه کرد اما توضیح داد که از نظر فنی فیلم بی نقصی نیست اما چنان غیر قابل انکار است که مجبور شد آن را با فهرست برترین های خود اضافه کند.

 

اینک با معرفی این فیلم های خفن و برترین فیلم های ترسناک و دلهره آور سینمای جهان، شب های پاییزی و زمستان را با دیدن و انتخاب هر کدام از فیلم های جذاب خاطره انگیز سپری کنید!

 
4 ملکه جهنمی/ عروس های شمائیل فرشته های رانده شده
عکس های داغ رعنا دونیا اولین ملکه زیبای ایران در جهان

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان