معرفی لوله فلکسیبل و مزایای آن

مجموعه : دانستنی ها
معرفی لوله فلکسیبل و مزایای آن

معرفی لوله فلکسیبل و مزایای آن

 

 

اهمیت استفاده از لوله های فلکسیبل:

لوله فلکسیبل در موارد صنعتی و غیره، کاربرد های بسیار مهمی دارد. مهم ترین ویژگی که می توان برای لوله های فلکسیبل بیان کرد، نقش حفاظتی آن ها می باشد.

این لوله ها از کابل و سیم ها در موارد بسیاری محافظت می کنند. لوله های فلکسیبل مانند یک کانال محافظتی عمل می کنند؛ چرا که اندازه های بسیار بزرگی برای آنها وجود دارد. تنوع در اندازه، سایز و میزان قطر آنها سبب شده است؛ تا بتوان در زمینه های گوناگونی از آنها کمک گرفت.

ویژگی های بارز دیگر این لوله ها مانند منعطف بودن، سبک بودن، مقاوم بودن و … باعث شده است؛ تا اهمیت بسیاری در کاربرد های صنعتی داشته باشند.

 

علت استفاده از لوله های فلکسی:

می توان گفت امروزه جریان برق و الکتریسیته در همه موارد و زمینه های صنعتی وجود دارد. بنابراین لازم است ایمنی لازم در رابطه با برق و الکتریسیته رعایت شود.

 

استفاده از لوله فلکسیبل یکی از مواردی است که می توان ایمنی برق و الکتریسیته را با آن کنترل کرد. از لوله های فلکسیبل برای روکش سیم و کابل های برق استفاده می شود.

با کمک آن می توان به راحتی برق کشی محل مورد نیاز را بدون تهدید هیچ خطری انجام داد. مزایای خوبی که این لوله ها دارند این است که؛ باعث می شوند که ایمنی کار به طور کامل رعایت شود.

 

با وجود لوله و کانال های فلکسیبل دیگر رطوبت، گرما و هیچ گونه آسیبی سیستم انتقال برق و الکتریسیته محل مورد نظر شما را تهدید نخواهد کرد.

 

معرفی لوله فلکسیبل و مزایای آن

 

از لوله فلکسیبل برای روکش سیم های برق استفاده می شود.

 

 

کاربرد های مختلف لوله های فلکسی:

تنوع مختلف لوله های فلکسی سبب شده است؛ که کاربرد های مختلفی در زمینه های گوناگون داشته باشند. این لوله
ها در موارد بسیاری از جمله صنعت کاربرد های فراوانی دارند. در ادامه به مهم ترین کاربرد های لوله های فلکسیبل اشاره می شود:

√ مهم ترین کاربرد لوله های فلکسیبل در زمینه مسکونی می باشد. شما می توانید با کمک این لوله ها سیم کشی برق ساختمان و منازل مسکونی خود را انجام دهید. با انتخاب لوله فلکسی مورد نظر، به راحتی برق کشی ساختمان انجام می شود. علاوه بر منازل مسکونی، می توان برق کشی سایر مکان ها مانند مکان های تجاری، اداری، بیمارستانی و … را انجام داد.

 

√ کاربرد گسترده دیگری که لوله های فلکسیبل دارند، در زمینه روکش کابل دوربین های مدار بسته می باشد.
استفاده از این لوله و کانال ها در دوربین های مدار بسته باعث می شود؛ که از کابل های دوربین ها در برابر هرگونه تهدیدی حفاظت شود. خصوصا زمانی که کابل های دوربین ها در محیط بیرون قرار می گیرند.

 

√ از لوله های فلکسی در اندازه و قطر های بزرگتر برای اجرای سقف های کاذب نیز استفاده می شود.
√ با کمک لوله های فلکسیبل می توان نورپردازی و روشنایی منازل مسکونی و غیره را انجام داد. با استفاده از این لوله ها دیگر خبری از سیم و کابل های نامرتب و بسیار زیاد در محیط مورد نظر نخواهد بود.

 

√ کاربرد دیگر این لوله ها فلکسیبل برای ماشین آلات و ابزار های صنعتی است. به گونه ای که می توان کابل ماشین آلات را با کمک این لوله ها روکش کرد. علاوه بر آن می توان با کمک لوله های فلکسیبل تجهیزات صنعتی را به یکدیگر متصل کرد.

 

√ معمولا از این لوله های فلکسی برای محافظت از کابل های فشار قوی صنعتی استفاده می شود.
√ از لوله های فلکسیبل در سیستم های تهویه هوا بسیار استفاده می شود.

 

 

معرفی لوله فلکسیبل و مزایای آن

 

 

کاربرد لوله های فلکسی در دوربین های مدار بسته

 

 

مزایای استفاده از کانال های فلکسیبل:

کاربرد های بیشماری برای لوله فلکسیبل وجود دارد. این کاربرد های فراوان به علت داشتن مزایای بسیار این لوله
ها می باشند.

√ انعطاف پذیری از مهم ترین مزیت لوله های فلکسی می باشد. با کمک این مزیت شما می توانید از آن در هر محیط و برای هر کاربردی استفاده کنید.

 

√ مقاومت بالا از دیگر مزایای بارز لوله های فلکسی می باشد. زیرا شما می توانید از این لوله ها حتی در محیط های صنعتی در زمان بسیار طولانی استفاده کنید. همچنین این لوله ها در برابر نور خورشید، رطوبت، تغییرات دمایی، فشار بالا و … مقاومت بسیار خوبی دارند.

√ لوله های فلکسیبل مانند یک عایق عمل می کنند؛ از نشتی جریان برق به خوبی جلوگیری می کنند.
√ این لوله ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند؛ بنابراین می توان در انواع محیط ها و برای هر کاربردی از آنها استفاده نمود.

√ این لوله ها گزینه بسیار خوبی برای محیط های صنعتی و شیمیایی هستند. چرا که مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد صنعتی و شیمیایی دارند و دچار خوردگی نخواهند شد.

√ با استفاده از لوله های فلکسیبل دیگر به سایر تجهیزات جانبی مانند نصب انواع زانو ها نیاز نخواهد بود.
زیرا ویژگی کششی و انعطاف پذیری این لوله ها باعث می شود؛ که این تجهیزات جانبی حذف شوند.

√ در پایان می توان گفت استفاده از این لوله ها بسیار مقرون به صرفه است.

 

معرفی لوله فلکسیبل و مزایای آن

 

لوله های فلکسی دارای تنوع بسیار بالایی هستند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان