ramazan
ramazan

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

بازیگران سرشناس و مطرحی که در جشنواره امسال در فضای ملتهب جامعه حضور دارند این جشنواره را بیش از هر مسئله ی دیگر عجیب کرد.

 

فضای ملتهب جامعه، سکوت خبری! شرایط عجیبی را بوجود آورد. در شرایط نامساعد جامعه در ماه های اخیر حالا مهم ترین رویداد سینمایی ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده.

مدیران سینمایی و حتی سکانداران نهادهای سرمایه‌گذار در پروژه‌های سینمایی بابت فشارهای احتمالی از سوی گروه‌های تندرو به دلیل همکاری با برخی چهره‌های معترض در این ایام، هراس دارند خبری از پروژه‌های خود مخابره کنند و در سوی دیگر هنرمندان از بیم تخریب و فشار از سوی پرچمداران تحریم فجر، ترجیح می‌دهند بیخیال فضای رسانه شوند و در سایه به فعالیت خود مشغول باشند.

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

به همین دلیل است که یکی از بی‌خبرترین فصل‌های جشنواره ی سینمای ایران را در قیاس با سال‌های گذشته پشت سر می گذاریم.

 

پیدا کردن اطلاعات درباره ی پروژه های در دست تولید با این شرایط اصلا کار ساده ای نیست. و این بخش بیشتر تحلیل است تا خبر.

 

حضور 10 بازیگر مطرح جامعه در 41 مین جشنواره عجیب 1401

 

رضا عطاران

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

عطاران، چه در مقام بازیگر و چه در مقام کارگردان، همواره از چهره‌های جذاب حاضر در ویترین جشنواره فجر بوده است.

طبــق خبرهای غیر رسمی باید بگوییم رضا عطاران روزهای پرکاری را در ماه‌های اخیر پشت سر گذاشــته است. او علاوه بر نقش‌آفرینی در فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری، نامش به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم قیف به کارگردانی محســن امیریوسفی هم بر سر زبان‌ها افتاده و مشخص نیست آیا در حال حاضر باید منتظر رونمایی از هر دو فیلم او باشیم یا تنها یکی از آنها به سرانجام خواهد رسید.

 

فعالیت وی در شبکه ها تا کنون بی حاشیه بوده تا اینکه در ماجراهای پس از فوت تلخ مهسا امینی، تنها یک موضع‌گیری در فضای مجازی داشت و در همان روزهای ابتدایی با انتشار تصویری از این دختر جوان نوشت:

 

ما مدت‌هاست که مرده‌ایم… رضا عطاران هیچگاه چهره‌ای مغضوب نبوده و در جریانات اخیر هم موضع چالش‌برانگیزی نداشته  که بخواهد امکان حضورش در جشنواره فجر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

ویلای ساحلی اما پروژه‌ای نیست که بتوان درباره رسیدن قطعی‌اش به جشنواره امسال با اطمینان سخن گفت.

 

بابک حمیدیان

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

بابک حمیدیان طی نزدیک به دو دهه حضور مستمرش در عرصه بازیگری سینما، همواره پرکار بوده و به همین دلیل هم آثاری با کیفیت‌های متنوع در کارنامه دارد.

حمیدیان یکی از بازیگران فعال سینمای ایران است که ایفای نقش یکی از قهرمامان واقعی 8 سال دفاع مقدس به او واگذار شده است.

اینک بابک حمیدیان در پروژه غریب با سرمایه گذاری سازمان اوج، ایفاگر نقش شهید محمد بروجردی است.

این فیلم که کارگردانی آن را محمد حسین لطیفی بر عهده دارد، بی شک از پروژه های مهم امسال جشنواره و سینمای ایران است.

 

کناره گرفتن حمیدیان در حالی که با احتمال حضور او به عنوان ایفاگر نقش حضرت موسی در پروژه عظیم سریالی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا هم شنیده می شود فعلا بعید است که انگیزه ای برای اظهار نظر های جنجالی در فضای ملتهب جامعه داشته باشد.

و همین دلیل باعث حضور بیشتر او در جشنواره بهمن امسال است! هر چند این چهره مطرح شبکه مجازی ندارد.

 

لیلا حاتمی

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

لیلا حاتمی که یکی از برجسته ترین چهره های سینمایی زن کشور است. وی که با حضور در رویدادهای سینمایی خارج از کشور، سابقه موضع گیری هایی درباره حوادث سیاسی و اجتماعی درون کشور راداشته اما طی چند ماه گذشته و حوادث سیاسی اجتماعی عجیب کشور شاهد هیچ اظهار نظری از او نبوده ایم.

جالب این است که او این روزها سریال شبکه مخفی زنان را هم در حال پخش از شبکه خانگی دارد که این سریال هم در نوع خود از پروژه های پرحاشیه در حوادث اخیر بوده است!!

 

و همین رفتار حضور لیلا حاتمی را در جشنواره بهمن 1401 کم رنگ میکند باید ببینیم آیا حدث و گمان برای حضور کمرنگ لیلا حاتمی چقدر صحت دارد.

 

جواد عزتی

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

جواد عزتی که با کاراکترهای بی نظیر و دوست داشتنی یکی از پررنگ ترین چهره های جذاب سینما و تلوزیون است.با توجه به سابقه درخشان جواد عزتی در فیلم ها و فعالیت حرفه ای او کمتر به یاد می آوریم که موضع گیری مرتبط با مسائل سیاسی  اجتماعی داشته باشد.

او حتی در فضای مجازی هم فعال نیست و شاید همین دلیلی باشید که معرض قضاوت و فشار فعالان شبکه های اجتماعی برای موضع گیری حوادث اخیر قرار نمی گیرد!

 

کت چرمی به تهیه کنندگی کامران حجازی که جواد عزتی در این فیلم ایفای نقش می کند به احتمال زیاد به 41 مین جشنواره اسمال می رسد و یکی از فیلم اولی های بحث برانگیز فجر باشد. به ویژه با حضور جواد عزتی که معمولا در نشست های خبری فجر، درمرکز توجه رسانه ها قرار می گیرد و همین امر تصمیم گیری او را برای حضور در جشنواره عجیب امسال کمی دشوارتر می کند!

 

باران کوثری

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

باران کوثری چهره ای جنجالی و جنجال دوست! به حساب می آید. در شرایط ملتهب جامعه اخیر در فضای مجازی موضع گیری هایی داشت که سرانجام به احضارش در دادسرا منتهی شد!

 

او حتی بعد از احضار هم کوتاه نیامد وبا انتشار پستی کنایه آمیز با تصویری از آبشار نیاگارا، بر موضع اعتراضی خود پافشاری کرد.

همین امر نشان می دهد که حضور او در جشنواره امسال بسیار کم رنگ است و بعید می دانیم در این جشنواره جنجالی حضور پیدا کند.

همچنین این مسئله به هر دو سوی ماجرا ربط دارد،به این معنا که هم بعید است مسئولان سینمایی در این شرایط ملتهب علاقه ای به صدور مجوز برای حضور فیلم در ویترین جشنواره داشته باشند و هم مهمتر از آن بسیار دور از انتظار است که باران کوثری موضعی همدلانه با جشنواره فجر اتخاذکند و زیر بار حضور بی حاشیه در این جشنواره برود!

 

پژمان جمشیدی

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

چهره فوتبالیست و بازیگر بسیار درخشان با فعالیت های چشم گیر بعد از تجربه شیشلیک و فرصت هنرنمایی در کنار رضا عطاران موفقیت ویژه ای بریا جمشیدی به حساب می آید.

پژمان جمشیدی را می توان جزء آن دسته از بازیگرانی دانست که موضع گیری به اندازه و غیر هیجانی در اتفاقات اخیرداشته است.

به گفته ی خودش مدتها بود از فضای مجازی فاصله داشت، در همان هفته های ابتدایی مرگ مهسا امینی، متن کوتاهی را در صفحه اینستاگرامش منتشر و ضمن ابراز همدردی تاکید کرد در کنار مردم خواهد بود.

و اما درباره پروژه ویلای ساحلی همه چیز منوط به تصمیم تهیه کننده فیلم و مهم تر از آن، اراده کیانوش عیاری برای حضور یا عدم حضور در جشنواره است.

وگرنه فیلم از نظر ترکیب عوامل، هیج مشکلی برای حضور در جشنواره امسال ندارد. حضور پژمان جمشیدی در جشنواره امسال می توانی یکی از جنجالی ترین خبرهای چهره های امسال باشد.

 

مجید صالحی

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

مجید صالحی بازیگر شناخته ای که در کارنامه ی فعالیتش انتخاب های اشتباهی نیزداشته است مثل فیلم شکست خورده چراغ های ناتمام. که با حضور درجشنواره نتوانست اعتبار خوبی بدست آورد.

مجید صالحی کمتر اهل موضع گیری جنجالی است و در اتفاقات اخیر هم شاهد اظهار نظر خاصی از او نبودیم اما به تازگی در واکنش به بازداشت ترانه علیدوستی در صفحه اینستاگرامش تصویری از این بازیگر به همراه فرزندش منتشر کرد و خواستار آزادی ترانه شد.

و اینک در فیلم شماره 10 گریخت نقش یک اسیر ایرانی را در زندان رژیم بعث بازی می کند این فیلم به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری است.

این فیلم که مورد حمایت بنیاد روایت فتح محسوب می شود دور از انتظار نیست که شاهد رونمایی از این پروژه دفاع مقدسی در جشنواره امسال با عوامل آن من جمله مجید صالحی باشیم.

 

الناز شاکردوست

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

شاکردوست که از بازیگران و چهره های خبرساز التهابات اخیر کشور بود. او که چند موضع گیری عجیب در فضای مجازی داشت، بالاخره از سوی دستگاه قضایی همراه با تعداد دیگری از بازیگران زن، به دادسرا احضار شد.

بر اساس اخبار رسمی آن ها برای پاسخگویی درباره انتشار مطالب غیر مستند و تحریک آمیز احضار شدند و خبر دیگری درباره ی کیفیت فعالیت هنری این افراد مخابره نشده است.

شاکردوست که بالای یکسال می شود که فیلمبرداری کابل پلاک 10 به کارگردانی نوید محمودی را به پایان رسانده است خبر احتمالی برای حضور در جشنواره فیلم فجر به حساب می آید.

با این رویدادها حضور الناز شاکردوست هم در جشنواره امسال پر حاشیه و جنجال برانگیز می شود!

 

مصطفی زمانی

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

عاشقانه ی دیگر مصطفی زمانی با فیلم عطر آلود

 

زمانی بازیگر خوش سیمای سینمای ایران که پس از نقش یوزارسیف در فیلم یوسف شناخته شد خیلی اهل اظهار نظرهای جنجالی نیست ودر تمام سال های حضورش در عرصه بازیگری، در زمینه گفت و گوهای رسانه ای هم اهل حساب و کتاب بوده! و به راحتی تن به هر گفت و گویی نداده است.

در کل او بازیگر گریر از شبکه های اجتماعی است. و این روزها شاهد واکنشی از او در شبکه ها نبودیم.

نقش اصلی بازی او در فیلم عطر آلود به کارگردانی هادی مقدم دوست حضور او را در عجیب ترین جشنواره فجر قطعی می کند.

 

و اما بهنوش طباطبایی

 

حضور 10 بازیگر سرشناس در جشنواره عجیب و ملتهب جامعه

 

بهنوش طباطبایی از جمله بازیگرانی است که در ماه های اخیر سکوت درپیش گرفته و هیج موضعی نه در فضای رسمی و نه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نداشته است! گویی در این جامعه نیست!

و همین فعالیت های صفر او و بی حاشیه دلیلی بر عدم حضور در جشنواره امسال را به همراه ندارد.

 

بهنوش طباطبایی که در عاشقانه ی سووشون با اولین تجربه نرگس آبیار در نقش اصلی ایفای نقش می کند.

 

اینک تا بهمن 1401 منتظریم تا ببینیم کدام یک از این 10 بازیگر مطرح در 41 مین جشنواره فیلم فجر جنجال افرین می شوند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان