سکه و طلا بخریم یا بفروشیم؟ پیش بینی قیمت

سکه و طلا بخریم یا بفروشیم؟ پیش بینی قیمت

خرید و فروش سکه و طلا در بحرانی ترین شرایط اقتصادی کشور در دی ماه 1401.

سرمابه گذاران به دو دسته تقسیم می شوند: برخی دنبال کسب سود کوتاه مدت و بعضی به دنبال کسب سود بلند مدت هستند.

با توجه به رشد بی سابقه و اسفناک سکه و دلار آیا هنوز هم امیدی به سرمایه گذاری در این تجارت هست یا نه؟
بسیاری از سرمایه گذاران در سالهای اخیر به دلیل نوسات قیمت سکه، دلار و ارز نفس گیر شدن و جان دادند.

 

آیا می توان سرمایه گذاری پرسود و امیدوار کننده ای در این بازار پرتلاطم داشت؟

 

اگر طلا را برای سرمایه گذاری انتخاب کردید، احتمالا جزو دسته‌ی دوم هستید. سرمایه گذاری در طلا در بلند مدت ریسک بسیار کمی دارد، اما به عنوان یک سرمایه گذار باید به بررسی دقیق بازار بپردازید.

 

سکه و طلا بخریم یا بفروشیم؟ پیش بینی قیمت

 

چون تجربه نشان میدهد که خرید طلا در زمان نامناسب سرمایه گذاران را با ضررهای قابل توجهی مواجه می کند. خوشبختانه با استفاده از اطلاعاتی که در بازار طلا وجود دارد و تحلیل صحیح آن، میتوان تا حد زیادی به پیش بینی قیمت طلا اعتماد کرد.
شاخص‌های بین‌المللی از افزایش قیمت طلا در سال 1401 خبر می‌دهند.

بهتر است بدانید در سال جاری تورم کشور 35 درصد بوده است که این تورم تا حالا در قیمت طلا رخ نداده است. به همین دلیل کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا در سال 1401 حداقل 35 درصد رشد خواهد داشت و باید منتظر این افزایش قیمت باشیم.

 

توجه داشته باشید که تغییر نرخ ارز در کشور باعث تغییر قابل توجه قیمت طلا خواهد شد. نرخ ارز هم تا حد زیادی به تصمیمات سیاسی و آینده کشور بستگی دارد؛ بنابراین برای پیش‌بینی قیمت طلا در دی، بهمن‌ و ماه‌های پایانی سال باید صبر کنید.

متأسفانه افراد زیادی وجود دارند که به‌صورت دقیق به پیش‌بینی قیمت طلا می‌پردازند. درحالی‌که تمامی کارشناسان اقتصادیT قیمت طلا در سال 1401 را به آزادشدن منابع ارزی بلوکه‌شده و مذاکرات هسته‌ای مرتبط دانسته‌اند و پیشنهاد کرده‌اند مردم برای سرمایه‌گذاری در طلا در حال حاضر عجله نکنند تا بتوانند با اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاری بپردازند.

 

تحلیل بازار طلا

 

در بسیاری از بازارهای مالی نوسانات شدیدی وجود دارد که سرمایه‌گذاران به‌صورت مداوم با آن روبه‌رو خواهند بود. این موضوع سبب می‌شود تا بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به‌دنبال تحلیل دائم بازار باشند تا بتوانند با استفاده از آن به پیش‌بینی دقیق نوسانات بپردازند و از طریق نوسان‌گیری سود قابل‌توجهی به دست بیاورند.

اما در بازار طلا نوسانات شدید به‌ندرت رخ می‌دهد. تنها کاری که باید انجام داد، این است که در زمان مناسب به بازار وارد شویم.

اما بهترین زمان برای خرید طلا چه زمانی است؟ ابتدا باید با روش های تحلیلی این بازار آشنا شویم. بعد از پیش بینی قیمت طلا میتوانید درباره خرید طلا تصمیم بگیرید.

قیمت طلا رو به افزایش است یا کاهش؟

 

سکه و طلا بخریم یا بفروشیم؟ پیش بینی قیمت

 

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای تحلیل بازار طلا از ان استفاده کرد، توجه به عواملی است که سبب رشد قیمت در این بازار می‌شود. یکی از اصلی ترین مواردی که برای پیش بینی قیمت طلا باید به آن توجه داشت، نرخ تورم است.

افزایش تورم معمولا نشان دهنده این است که در آینده ای نزدیک قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بهترین زمان برای سرمایه گذاری در طلاست.

افزایش نرخ تورم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بسیاری از موارد سبب افزایش نرخ جهانی طلا خواهد شد.
با کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزها مثل پوند انگلیس، قیمت طلا افزایش پیدا میکند.

و این روزنه ای است برای سرمایه گذاری برای طلا و سکه.
همچنان برای سرمایه گذاری بدون برنامه اقدام نکنید و قبل از آن حتما با یک متخصص اقتصادی صحبت کنید.
اکنون که هرج و مرج در سراسر دنیا رو به افزایش است!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان