ramazan
ramazan

بیوگرافی نواب ابراهیمی حواشی و جنجال دستگیری این فودبلاگر

بیوگرافی نواب ابراهیمی حواشی و جنجال دستگیری این فودبلاگر

نواب ابراهیمی کیست و چرا دستگیر شد؟

 

 

دستگیری برخی چهره ها، فوتبالیست ها، و برخی از مردم در پی اعترضات اخیر در کشور مبنی بر دامن زدن به اعتراضات همچنان ادامه دارد.

نواب صفوی که یک شهروند و آشپز فعال و به عنوان یک فودبلاگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کرد دستگیر شد.

در ادامه نگاهی داریم به بیوگرافی نواب و حواشی و علت دستگیری وی.

 

 

بیوگرافی نواب ابراهیمی فودبلاگر

 

بیوگرافی نواب صفوی حواشی و جنجال دستگیری این فودبلاگر

 

نواب ابراهیمی متودل 1369 در تهران است. وی آشپز، شهروند اینترنتی و فودبلاگر است. او در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از پخت غذاهای ایرانی و خانگی منتشر می‌کند.

 

تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده است.

او از سالهای نوجوانی عشق و علاقه خاصی به آشپزی داشت. در خانه همیشه سعی می کرد در کنار مادرش باشد و به او در آشپزی کمک کند.

حتی گاهی که مادرش نبود، سعی می کرد ابتکار عمل کند و غذاهای جدیدی بپزد. وقتی مادرش برگشت و دید پسرش چه کرده است، به جای سرزنش او را تشویق کرد و همین باعث شد که نواب به عشق و علاقه اش به آشپزی دامن بزند.

 

اولین شایعه درباره نواب ابراهیمی

خبر ازدواج بهاره کیان افشار با نواب مدتی دست به دست در شبکه ها می چرخید تا این که نواب ابراهیمی یک عکس دو نفره از خودو همسرش منتشر کرد. و به این شایعات خاتمه داد.

 

 

بیوگرافی نواب صفوی حواشی و جنجال دستگیری این فودبلاگر

 

 

دومین حواشی کار و فعالیت این چهره عادی اما محبوب

 

بیوگرافی نواب صفوی حواشی و جنجال دستگیری این فودبلاگر

 

خارج شدن صفحه اینستاگرام وی و دستگیری او

 

نواب ابراهیمی پس از انتشار پست‌هایی دربارهٔ آموزش «کتلت»، میرزاقاسمی و چند غذای دیگر در 13 دی 1401 در سال روز شهادت قاسم سلیمانی و در جریان خیزش 1401 ایران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدد. همزمان رستوران او در تهران پلمب و حساب کاربری‌اش در اینستاگرام از دسترس خارج شد.

 

قضیه کتلت از این قرار است که وقتی قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سحرگاه 13 دی 1398 در حمله پهپادی در حوالی فرودگاه بغداد به شهادت رسید مخالفان جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی اصطلاح کتلت را برای آنچه بر سر وی آمد باب کردند! برخی مخالفان جمهوری اسلامی نیز از سالگرد او با عنوان روز کتلت یاد کردند.

 

واکنش‌ها

 

بیوگرافی نواب صفوی حواشی و جنجال دستگیری این فودبلاگر

 

خبر بازداشت نواب ابراهیمی پس از منتشر کردن دستور پخت کتلت، بازتاب جهانی با ابراز تعجب یا تمسخر پیدا کرد.

رسانه‌های بین‌المللی از جمله روزنامه‌های گاردین، ایندیپندنت و دیلی میرور در بریتانیا، ماویل، اس بی آی، ترند دوتان، رادیو فرانس انترناسیونال و تعدادی دیگر از رسانه‌های فرانسوی و فرانسوی زبان، خبرگزاری آژانس دیتالیا، روزنامه لا استامپا و تعدادی دیگری از رسانه‌های خبری ایتالیا و همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر بازداشت او را منتشر کردند.

همچنین طرفداران جمهوری اسلامی بر روی در و دیوار رستوران پلمپ شده او شعارهایی بر علیه او و در حمایت از قاسم سلیمانی نوشته‌اند.

 

منبع: ویکی پدیا

 

و خدا هست و دگر هیچ …


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان