راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در سال 2023

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در سال 2023

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در سال 2023

 

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در سال 2023

 

ترا ((Terra یک پلتفرم پرداخت بلاک چینی برای استیبل‌کوین‌های الگوریتمی است. استیبل‌کوین‌های الگوریتمی رمزارزهایی هستند که به طور خودکار قیمت ارزها یا سایر دارایی‌ها را دنبال می‌کنند. بلاک چین ترا (Terra) به کاربران این امکان را می‌دهد که استیبل‌کوین‌های ترا را پس انداز، معامله یا مبادله کنند.

 

پروتکل ترا استیبل‌کوین‌هایی را ایجاد می‌کند که برای ردیابی مداوم قیمت یک ارز فیات (یک ارز تحت حمایت دولت مانند دلار یا یورو) طراحی شده‌اند. این رمزارز از دو توکن Terra و Luna تشکیل شده است.

 

تاریخجه ترا

ترا توسط شرکت Labs Terraform مستقر در کره جنوبی، که در سال 2018 توسط دو کوان و دانیل شین تأسیس شد، توسعه یافته است. دو کوان ((Do Kwon قبلاً توسط مایکروسافت و اپل استخدام شده بود و یک استارت آپ به نام Anyfi را تأسیس کرده بود که راه‌کارهای شبکه بی‌سیم غیرمتمرکز را ارائه می‌داد. شین مؤسس و مدیر عامل شرکت فن‌آوری پرداخت آسیایی چای ((Chai و یکی از بنیان‌گذاران شرکت تجارت الکترونیک کره‌ای TMON بود که به عنوان Ticket Monster نیز شناخته می‌شود.

وایت پیپر ترا که در آوریل سال 2019 منتشر شد، یک رمز ارز به نام Terra را معرفی می‌کند که قیمتش ثابت است، بر اساس این دیدگاه که یک رمزارز با قیمت ثابت، بهترین خصوصیات ارزهای فیات و بیت کوین (BTC) را ترکیب می‌کند. یک رمزارز جدید موفق باید به حداکثر مقبولیت برسد تا به عنوان یک وسیله مبادله مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله خاطرنشان می‌کند که تقاضا برای یک شبکه پولی غیرمتمرکز و با ثبات قیمت در هر دو بازار فیات و بلاک چین وجود دارد و چنین پروتکلی می‌تواند بهترین مورد استفاده برای رمزارزها باشد.

 

ترا در تلاش خود برای تبدیل شدن به ارائه‌دهنده خدمات مالی غیرمتمرکز و پرداخت استیبل‌کوین، دارای یک اکوسیستم رو به رشد در فضای کریپتو با 114 پروژه در سراسر دیفای، وب 3.0 و توکن‌های NFT است.

 

ترا و لونا

از آنجایی که ارزش اولیه استیبل‌کوین ها از ثبات قیمتشان نشات می‌گیرد، از لحاظ نظری با دور زدن نوسانات معمول ارزهای دیجیتال، پروتکل ترا تلاش می‌کند تا قیمت استیبل‌کوین ترا را با برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای آن، حفظ کند.

 

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در سال 2023

 

 

بیشتر بخوانید: چرا هر کسی نباید دوره آموزشی بسازد؟

 

لونا (Luna) وزنه تعادل استیبل‌کوین‌های ترا است و نوسانات آن را جذب می‌کند. برای درک نحوه عملکرد این شبکه، فرض کنید استیبل‌کوین ترا متشکل از یک استخر UST و یک استخر Luna است که برای تنظیم قیمت استیبل‌کوین از اعطای مشوق‌هایی به مشارکت‌کنندگان شبکه استفاده می‌کند.

 

 استیبل‌کوین های ترا

استیبل‌کوین‌های ترا رمزارزهایی هستند که قیمت ارزهای فیات را دنبال می‌کنند و به نام آنها نام‌گذاری می‌شوند. به عنوان مثال، استیبل‌کوین TerraSDR یا SDT، قیمت حق برداشت ویژه صندوق بین المللی پول را دنبال می‌کند. سایر استیبل‌کوین‌های ترا عبارت‌اند از (UST) که دلار آمریکا را ردیابی می‌کند و TerraKRW (KRT) که وون کره جنوبی را ردیابی می‌کند. کاربران Terra جدید را با سوزاندن Luna ضرب می‌کنند.

 

لونا

لونا (Luna) که برای حاکمیت پلتفرم و استخراج استفاده می‌شود، توکن استیکینگ پروتکل ترا است که نوسانات قیمت استیبل‌کوین‌های ترا را جذب می‌کند. کاربران Luna را در اختیار ماینرهای بلاک چین ترا قرار می‌دهند (که به آنها اعتبارسنج می‌گویند)، افرادی که تراکنش‌های روی بلاک چین را ثبت و تأیید می‌کنند و کارمزد تراکنش‌ها را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. با افزایش استفاده از Terra، ارزش Luna نیز افزایش می‌یابد.

از زمان قیمت 0.12 دلار در 18 مارس 2020، LUNA یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری‌شده در دو سال گذشته بوده است و تقریباً بیش از 7 هزار درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در مارس 2022، LUNA به عنوان ارز دیجیتال پیشرو بر اساس ارزش بازار در جایگاه هفتم قرار گرفت.

با این حال، همیشه ریسک غیرمنتظره‌ای در سرمایه‌گذاری وجود دارد. توکن LUNA به دلیل سقوط UST به شدت سقوط کرد. بنابراین، سرمایه‌گذاران باید قبل از تصمیم‌گیری، بازار را رصد کنند و تحقیقات خودشان را انجام دهند.

 

 

آیا لونا سرمایه‌گذاری خوبی است؟

 

ممکن است، اما ممکن است خیلی خوب نباشد. ارز دیجیتال LUNA در سال 2021 روندی صعودی داشت و برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این روند از سر گرفته شود. با این حال، این توکن اخیراً دچار یک سقوط بزرگ شده است، به طوری که از نظر ارزش بازار از فهرست 10 ارز برتر بازار خارج شده است.

 

به یاد داشته باشید، همانطور که LUNA نشان داده است، ارزهای دیجیتال دارایی‌های بسیار پرنوسانی هستند و عملکرد گذشته یک ارز هرگز ضمانتی برای تکرار آن در آینده نیست. هر تصمیمی برای سرمایه‌گذاری باید بر اساس ریسک شخصی، تخصص شما در این بازار و میزان احساس راحتی در مورد از دست دادن پول باشد. هرگز بیش از آنچه می‌توانید از دست بدهید سرمایه‌گذاری نکنید.

 

 

آیا قیمت لونا افزایش خواهد یافت؟

 

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال لونا در سال 2023

 

علیرغم سقوط اخیر، برخی پیش‌بینی‌های مثبت از قیمت LUNA برای سال 2022 وجود دارد. TechNewsLeader فکر می‌کند که لونا در دهه آینده شاهد افزایش تدریجی خواهد بود و به 0.006 دلار خواهد رسید. به طور مشابه، DigitalCoinPrice اظهار داشته که این روند صعودی تدریجی خواهد بود، اما انتظار ندارد LUNA در آینده نزدیک از 0.01 دلار عبور کند. در مقابل، CoinCodex انتظار دارد که این توکن به سقوط خود ادامه دهد.

یکی از راه‌هایی که LUNA می‌تواند به سقف قیمت قبلی خود یعنی بالای 100 دلار بازگردد، سوزاندن بخش قابل توجهی از عرضه در گردش 6.5 تریلیونی LUNA به چیزی نزدیک به 350 میلیون توکنِ قبل از سقوط آن است. با این حال، این کار آسانی نیست.

 

 

 

ارز دیجیتال لونا را از کجا بخریم؟

در حالی که بسیاری از صرافی‌های بزرگ پس از سقوط این ارز دیجیتال آن را از فهرست خود خارج کرده‌اند، برخی از صرافی‌ها همچنان LUNA را ارائه می‌کنند، از جمله بایننس، کوکوین، پولونیکس و… البته صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی. برای خرید ارز دیجیتال لونا روش‌های‌‌ مختلف وجود دارد، اما بهترین روش خرید لونا، خرید آن در بازارهای تومانی صرافی‌های معتبر ایرانی است.

 

جمع بندی

دنیای ارزهای دیجیتال یک عرصه به سرعت در حال تغییر است و رمزارزهایی که در ابتدا موفق ظاهر شدند ممکن است به سرعت کشش خود را از دست بدهند. این موضوع در مورد LUNA ثابت شده است. با سقوط استیبل‌کوین UST و به دنبال آن سقوط رمزارز لونا که اکنون لونا کلاسیک نامیده می‌شود، پروژه جدید Terra ممکن است برای بازسازی اعتبار خود با مشکل مواجه شود.

 

با در نظر گرفتن شرایط فاندامنتال قوی پروژه ترا و تاریخچه قیمت ارز دیجیتال لونا، سرمایه‌گذاران کنجکاو هستند که بدانند آیا لونا (LUNA) حتی پس از سقوط خود هنوز هم برای خرید خوب است یا خیر. بسیاری از کارشناسان بازار همچنان نسبت به آینده LUNA خوش‌بین هستند و انتظار دارند که این توکن در آینده خود را احیا کند. اگرچه بسیاری بر این باورند که تثبیت UST مدتی طول می‌کشد، اما احتمالاً این استیبل‌کوین به زودی بهبود می‌یابد. از سوی دیگر، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا LUNA قدرت خود را بازیابد. اما در آینده، لونا دوباره خود را به عنوان یک خرید خوب در بازار معرفی خواهد کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان