داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

 

مهم ترین خبرهای اقتصادی هفته ی اول تیرماه سال 1402. با گذشت دلار از مرز 50 هزار تومان دوباره شوک و سردرگمی در کشور غوغا کرد.

خبرها حاکی از این بود که کمی قیمت ها ریزش دارد همانطور که کمی از قیمت سکه و طلا کم شده بود دوباره همانند فنر تمام اقلام مهم اقتصادی کشور رو به افزایش است! به کجا می رسیم……

 

 

چرا قیمت دلار دوباره صعود داشت؟

 

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

 

به گزارش نازوب، قیمت دلار فقط 17 روز در کانال زیر 50 هزار تومانی دوام آورد و دیروز،‌ همزمان با سه اتفاق، مرز مقاومتی 50 هزار تومان شکسته شد. در حال حاضر اسکناس دلار به قیمت 50300 تومان نیز فروخته می‌شود.

اتفاق اولی که به نرخ دلار فشار زیادی وارد کرد همزمان شد با جلسه اخیر گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF که در بیانیه پایانی نشست پاریس تغییری در وضعیت ایران ایجاد نکرد و بر اساس این بیانیه، ایران همچنان در لیست سیاه این گروه ماند.

 

اتفاق دوم، به اختلافات منجر به درگیری میان نیروهای موسوم به «واگنر» و ارتش روسیه بازمی‌گردد که بورس این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داد و البته از ارزش روبل کاست.

همزمان با این اخبار، اتفاق سومی نیز در بازار اثر گذاشت و موضوعِ به رأی گذاشتن دائمی شدن تحریم‌ها علیه ایران در کنگره آمریکا نیز در میان بود که بازار آزاد را به نگرانی دچار کرد.

این سه اتفاق گرچه به عنوان یک پیشران برای افزایش نرخ دلار در بازار آزاد مطرح می‌شود اما فعالان بازار نیز می‌گویند بازیگر اصلی این بازار قصدی برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها ندارند. چراکه با کاهش قیمت، بازار صادراتی ایران دیگر جذابیتی نخواهد داشت و صنایع داخلی وابسته به قیمت دلار هستند.

بازار ارز در روز چهارشنبه گذشته با سیل اخبار مثبت حول توافق موقت روبه‌رو شد اما قیمت دلار مرز 48 هزار و 600 تومان را حفظ کرد. قیمت دلار در اولین روز تابستان 1402 با افزایش 800 تومانی تا مرز مقاومت 49 هزار و 500 تومان رفت اما با کاهش در 49 هزار و 300 تومان بسته شد. این افزایش قیمت دلار در حالی بود که قیمت تتر در معاملات پنجشنبه با شکاف حدود 400 تومانی از قیمت دلار عقب افتاد.

تتر یکی از بااهمیت‌ترین رمزارزهای موجود در بازار است که قیمت آن معادل یک دلار است و بسیاری این رمزارز را مبنایی برای کشف قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز به شمار می‌آورند.

 

 

بیکار نماندن کارمزد دستگاه ها ی کارتخوان، کف و سقف دریافت کارمزد

 

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

 

با بخشنامه بانک مرکزی، از امروز، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (به‌جز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها) و درگاه‌های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد خواهند بود.

مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت: طرح کارمزد تراکنش خرید کارتی که پیش از این قرار بود در هفته پایانی خرداد اجرایی شود بناست از یکشنبه، ۴ تیر آغاز شود.

 

محمدرضا مانی‌یکتا گفت: طبق تاکید بانک مرکزی، تا اطلاع ثانوی پذیرندگان صنف نانوایی و سوپرمارکت از پرداخت کارمزد مستثنی شده‌اند و سهم این صنوف همچنان بانک پذیرنده پرداخت خواهد شد.

مانی‌یکتا ادامه داد: در نظام جدید کارمزدی، پذیرندگان برای تراکنش‌های کمتر از 6 میلیون ریال، مبلغ ثابت 1200 ریال و برای تراکنش‌های بالاتر، 2 صدم درصد مبلغ خرید را تا سقف حداکثر 40 هزار ریال به عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند.

وی عنوان کرد: باوجود تقبل پرداخت قسمتی از کارمزد شبکه پرداخت توسط پذیرندگان، همچنان بخش عمده این کارمزدها توسط شبکه بانکی تامین خواهد شد.

 

وام جدید مسکن برای فرزندان بازنشسته با افزایش دلار و قیمت طلا و سکه

 

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

 

معاون وزیر راه از پرداخت وام مرمت واحد‌های مسکونی در بافت‌های تاریخی با سود 23 درصدی خبر داد و گفت: وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

 محمد آئینی با یادآوری تصویب وام خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در شورای پول و اعتبار و ابلاغ آن به بانک‌ها در 24 خردادماه امسال، اظهار کرد:

بر این اساس تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های 360 میلیون، 320، 280، 240 و 200 میلیون تومان به‌ترتیب در شهر‌های تهران، شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهر‌ها و روستا‌ها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر 5 ساله تعیین شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های 100، 70 و 40  میلیون تومان به‌ترتیب در شهر‌های تهران، سایر کلان‌شهر‌ها و سایر شهر‌ها به‌شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت 5 ساله استفاده کنند.

آیینی فرصت‌های ایجادشده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با این اقدامات نوسازی بافت‌ها در سراسر کشور سرعت بگیرد.

 

گوشت در بازار چقدر قیمت خورد

 

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

 

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات افزایشی همراه شد. با افت سکه و دلار در روزهای خرداد هیچ از اقلام خوراکی و مصرفی کم نشد اما با اندک افزایش دلار یا سکه دو برابر مقدار افزایش روی اقلام خوراکی و مصرفی می آید!

واقعا عجب کشور شگفت انگیزی داریم!!..

 

 

و داغ ترین خبر اقتصادی کشور میانگین تورم در خردادماهی که گذشت

 

داغ ترین اخبار اقتصادی دلار بالای 50 هزار تا قیمت گوشت

 

نازوب، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، شاخص مصرف کننده خانوارهای کشور بطور متوسط نسبت به ماه مشابه سال قبل 42.6 درصد افزایش داشته است یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 42.6 درصد بیشتر از خردادماه 1401 برای خرید «یک مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

در خردادماه 1402 تورم ماهانه خانوارهای کشور (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل) برابر 0.2 درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، 1.8 درصد و برای گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات 2.2 درصد بوده است.

همچنین نرخ تورم سالانه در استان‌ها نیز (درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن) در خرداد ماه 1402 به 48.5 درصد رسیده است که در آن استان تهران با تورم 43.9 درصد پایین‌ترین و استان یزد با 58.8 درصد رکورددار بالاترین نرخ تورم است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان