کشف حیرت انگیز جانور 6 چشمی گوبلین+ عکس

کشف حیرت انگیز جانور 6 چشمی گوبلین+ عکس

کشف حیرت انگیز جانور شش‌چشم نارنجی، عنکبوت گوبلین

 

به گزارش نازوب، بر اساس مطالعه‌ای که در 1 آگوست در Zootaxa منتشر شد، عنکبوت‌های گوبلین، عنکبوت‌های کوچک شش‌چشمی هستند که به ویژه در مناطق گرمسیری یافت می‌شوند.

 

این گونه‌ی جدید عنکبوت که تار نمی‌سازد، در جزیره‌ی ایریوموت که جزیره‌ای دورافتاده در جنوب غربی ژاپن است، یافت شد.

 

به گفته دانشمندان، گونه‌ی جدید Ischnothyreus ogatai (نام رایج ژاپنی Ogata-Yoroi-Danigumo) بسیار کوچک است. اندازه‌ی نمونه‌های ماده حدود 0.6 اینچ و اندازۀ نرها حدود 0.5 اینچ است.

 

کشف حیرت انگیز جانور 6 چشمی گوبلین+ عکس

 

محققان می‌گویند پوسته‌ی بیرونی یا پشت‌لاک و شکم این عنکبوت‌ها به رنگ نارنجی مایل به قرمز است، در حالی که پاها و جناغ سینه‌ی آن‌ها قهوه‌ای مایل به زرد است.

 

به گفته دانشمندان، جنس Ischnothyreus با عنکبوت‌های گابلین دیگر تفاوت دارد چون صفحه‌ای به اندازه‌ی کوچک یا متوسط روی شکم خود دارد. عنکبوت‌های اوگاتا-یوروی-دانیگومو دارای این صفحه یا فلس سخت هستند که بخشی از شکم آن‌ها را می‌پوشاند.

 

دانشمندان بر این باورند که گونه جدید بومی ژاپن است، اما می‌تواند در مناطق همسایه مانند تایوان هم وجود داشته باشد. و همچنین بسیار امیدوار هستند که بتوانند با این گونه جدید و زهر این عنکبوت دنیای پزشکی را دگرگون کنند چرا که زهر عنکبوت باکتری را نابود می کند ولی سلول انسانی را از بین نمی برد.  و این شگفت انگیزترین داروی درمانی در دنیای پزشکی است.

 

نام گونه‌ی جدید برگرفته از نام کیوتو اوگاتا است، عکاس و عنکبوت‌شناس آماتور مشتاقی که نمونه‌های این گونه را جمع‌آوری کرد.

 

دانستنی های بیشتر عنکبوت ها

 

عنکنبوت ها بر خلاف ظاهر ترسناک اما بسیار مفید هستند حتی عنکبوت های ریز و کوچولوی خانگی.

 

برخی از مزایای وجود عنکبوت در خانه را بدانید تا ترس و وحشت ما از این موجوادت بی آزار کم شود.

 

طی تحقیقات به عمل آمده توسط گروه جانورشناسان کارولینای شمالی شایع‌ترین و رایج‌ترین نوع عنکبوت موجود در خانه‌ها نیز عنکبوت بابا لنگ دراز بوده.

خلاصه این تیم متوجه شده که انواع عنکبوتهای موجود در خانه‌ها از تار خود برای شکار کردنِ طعمه استفاده می‌کرده‌اند. افزون بر این، گاهی عنکبوت بابا لنگ دراز تار خود را رها کرده و در جستجویِ یک عنکبوت دیگر برای خوردن برمی‌آمده است.

 

کشف حیرت انگیز جانور 6 چشمی گوبلین+ عکس

 

با وجود آن که این تننده‌های جالب هر چیزی را که شکار کنند می‌توانند بخورند، اما عمدتاً آفات و حشرات بیماری‌آور را شکار می‌کنند، از جمله پشه‌ها را.

حتی نوعی عنکبوت وجود دارد که در خانه‌های آفریقایی صرفاً پشه‌های پر از خون را شکار می‌کند. بنابراین کشتن عنکبوت به معنی کشتن یک شکارچی مفید در منزل است.

البته ترس از عنکبوت طبیعی است. آن‌ها پاهای دراز و زیادی دارند که عمدتاً سمی هم هستند، هر چند که سم موجود در آن‌ها به گونه‌ای نیست که بتواند باعث ایجاد مشکلی در انسان‌ها شود.

جالب آن که حتی خود حشره شناسان نیز می توانند دچار فوبیا نسبت به عنکبوت شوند. اما کم نیستند حشره شناسانی که با درگیر کردن خود با این موجودات فریبنده توانسته‌اند بر ترس‌شان غلبه کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان