فلسفه اسرار آمیز و متحیر کننده عدد و تاس تخته نرد

مجموعه : جالب ترین ها
فلسفه اسرار آمیز و متحیر کننده عدد و تاس تخته نرد

رازهای مگوی اسرار آمیز تخته نرد

 

تخته نرد یکی از قدیمی ترین بازی های مهیج 2000 ساله در ایران بوده است. این بازی شگفت انگیز و جذاب ریشه در هند دارد.

 

بیشتر بازی های فکری مثل تخته نرد، شطرنج و یا حتی پاسور (ورق) رازهای بسیار متحیر کننده ای در خود پنهان دارند که تمام این رازها را رمز گشایی عددها و حرکت ها میتوان کشف کرد آن وقت است که می بینیم شگفتی این جهان عظیم در مهره ها و کارت های بازی چگونه رقص کنان جولان می دهند!!

 

در این بخش نگاهی داریم به کلیپ تفسیر و فلسفه شگفت انگیز رمزگشایی اعداد بازی، هیجانی و جذاب تخته نرد.

 

 

برای یادگیری و آموزش تخته نرد می توانید روی کلمه تخته نرد کلیک کنید و با اطلاعات جامع تر و آموزش شیرین این بازی بیشتر آشنا شوید.

 

 

تاریخچه جالب و خواندنی تخته نرد

 

قدمت تخته نرد به خاورمیانه و تمدنهای بسیار قدیم مانند تمدنهای ایران، روم، مصر و سومر بر می گردد. در هر کدام از این تمدنها بازی های تخته ای زیادی ابداع شده بود اما بازی مانند تخته نرد امروزی که در روم باستان انجام می شده  Alea نام داشته که به معنی هنر قمار با تاس بوده و حتی کلادیوس امپراتور روم نیز در مورد بازی تخته نرد نوشته است.

 

این بازی از طریق ساسانیان به هند و از هندوستان به چین رفت که چینی ها به این بازی Shwa-liu می گویند ( به معنی دو شیش ) معادل انگلیسی تخته نرد نیز backgammon است، در مورد ریشه این کلمه احتمالات زیادی داده اند که محتمل ترین آنها:

به انگلیسی قدیمی باز می گردد که در آن gammon به معنی بازی بوده و ترجمه این کلمه ” بازی پشت” می شود زیرا در قدیم روی هر تخته صفحه شطرنج و در پشت آن تخته نرد قرار داشت.

 

کلیپ فلسفه بسیار جالب اعداد و مهره های تخته نرد با کائنات و جهان هستی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان