ramazan
ramazan

یک رژیم دیوانه وار!

یک رژیم دیوانه وار!
در طی قرنها مردم دست به تجربیات دیوانه واری برای كم كردن وزن زده اند. از جویدن و نبلعیدن گرفته تا خوابیدن برای نخوردن. تمام این رژیمها تا حدی كار میكرد. این نوع رژیمها مقطعی بود و در بعضی مواقع نیز بسیار خطرناك. اینجا چند نمونه بسیار عجب را معرفی میكنیم:
 

رژیم HCG
در سال 1950 یك پزشك انگلیسی به نام سیمونز پیشنهاد دادا تا افراد چاق یك رژیم 500 كالری در روز بگیرند و هورمون (HCG) تزریق كنند. در این نوع رژیم فرد بسیار كم غذا میخورد و خطرات بسیار بالایی به دلیل تزریق این هورمون انسان را تهدید میكند. لخته شدن خون ، افسردگی و سردرهای شدید از عوارض این نوع رژیم بود. و سازمان FDA مصرف این هورمون در موارد رژیمی را ممنوع كرد.
 

رژیم كرم
رژیم كرمی یك رژیم بسیار سخت بود. این كرم یك نوع انگل بود. این انگل را میتوان در گوشتهای خام یا نیمه پخته پیدا كرد به خصوص گوشت خوك. هجوم این كرم به بدن میتواند كشنده باشد. در سال 1900 میلادی قرصهایی فروخته شد كه حاوی این كرم بودند و ادعا فروشنده این بود كه این كرم غذایی كه در معده است را میخورد و وزنتان كم میشود.اینكه به دست خودمان به انگلی كه برایمان بسیار خطرناك است مبتلا بشویم بسیار نارواست. فروش این نوع قرصها در آمریكا غیر قانونی است.

رژیم غذای بچه
این رژیم هالیوودی كه از غذای بچه تشكیل شده بود جایگزین 2 الی 3 وعده ی یك فرد بزرگسال میشود. كالری دریافتی محدود میشود و وزن كم میكنید. اما بسیاری از موادی كه بدن یك فرد بزرگسال نیاز دارد را از دست میدهید. غذای بچه شاید به ظاهر سرشار از ویتامین باشد اما اصلا برای بدن یك فرد بزرگسال ساخته نشده و آن را تامین نمیكند. همین كه دوباره خوردن غذاهای معمولی را شروع كنید وزنتان برمیگردد.
 
 
رژیم سیگار
این نوع رژیم یكی از مضرترین انواع رژیم است. سیگار كشیدن زیاد باعث كم شذدن وزن میشود اما به چه قیمتی؟ بیماری های قلبی انواع سرطانها مانند سرطان ریه عوارض سیگار كشیدن هستند. هرگز به خاطر وزن كم كردن به دنبال عادات بدی مانند سیگار كشیدن نروید.
 

صابون رژیمی
این صابون از جلبك دریایی و آلوئه ورا ساخته میشود و ادعا میشود كه نه تنها پوست را صاف میكند بلكه چربی ها را از اعماق بدن میشورد و پاك میكند مانند سم زدایی. این صابونها سالها در شرق آسیا استفاده میشد و شاید پوست را صاف كنند اما هیچ تاثیزی روی كاهش وزن ندارند. مطمئن باشید هیچ نوع قرص یا صابونی برای چربی سوزی وجود ندارد.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان