آشنایی با شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا

مجموعه : مقاله و تحقیق
آشنایی با شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا
کانادا یکی از کشورهای قاره ی امریکا است که یکی از زبان های رسمی آن زبان فرانسوی می باشد. علاقمندان به زبان فرانسه همواره جویای اطلاعات مفید در رابطه با استان های فرانسوی زبان این کشور هستند. 

اگر شما یکی از علاقمندان به زبان فرانسه هستید و برای یادگیری این زبان شیرین و جذاب در کلاس زبان فرانسه شرکت می کنید، قطعا داشتن اطلاعاتی درباره ی شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا کمک زیادی به آینده ی تحصیلی و حرفه ای شما می کند

 

 

آشنایی با شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا

 

در این مقاله سعی داریم شما علاقه مندان به سفر و یا مهاجرت به کشور کانادا را با شهرهای فرانسوی زبان کانادا آشنا کنیم. لطفا تا انتهای  مقاله با ما باشید تا در ارتباط با شهرهای فرانسوی زبان کانادا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

موضوع اصلی این مقاله آشنایی با شهرهای فرانسوی زبان کانادا می باشد، اما مواردی همچون:

 ــ تاریخچه زبان فرانسه در کانادا

ــ اهمیت زبان فرانسه در کانادا

ــ چرا کانادایی ها فرانسوی صحبت می کنند؟

و مطالبی در مورد شهرهای فرانسوی زبان بیان خواهد شد.

تاریخچه زبان فرانسه در کانادا

بین سال‌های 1534 و 1542، ژاک کارتیه سه سفر در سراسر اقیانوس اطلس انجام داد و مدعی کاوش زمین در نزد پادشاه فرانسه فرانسیس اول شد. او از دو تن از اسرا که راهنمای او بودند و کلمه ایروکویی کاناتا به معنای “دهکده” را صحبت کردند، شنید و توانست به رود سنت لارنس که در نزدیکی شهر مونترال امروزی قرار دارد نزدیک شود و این اتفاق سبب شد تا در دهه 1550، نام کانادا روی نقشه ها ظاهر گردد.

کانادا یکی از جذاب ترین نقاط جهان برای سفر یا مهاجرت به همراه اعضای خانواده می باشد. کشور کانادا کشوری دو زبانه است.

 

اهمیت زبان فرانسه در کانادا

 سال 1969دولت فدرال قانون زبان های رسمی را تصویب کرد. براساس این قانون افراد فرانسوی زبان در دولت فدرال کانادا با افراد انگلیسی زبان مساوی بودند. و امروزه هردو زبان فرانسه و انگلیسی جزو زبان های رسمی این کشور به شمار می آیند. اهمیت این زبان به اندازه ای است که اگر فرد مهاجری بتواند به این زبان صحبت کند و به آن تسلط داشته باشد می تواند موفق به اخذ شهروندی این کشور شود.

در کانادا کارمندانی که به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند، واجد شرایط پاداش دو زبانه بودن هستند که سالانه از طرف دولت به آنها پرداخت می شود.

 دانستن زبان فرانسه به افراد این امکان را می دهد که موقعیت شغلی بهتری را به دست آورند و نیز وارد دانشگاه شده و تحصیلات عالی داشته باشند.

اگر شما علاقمند به زندگی در کانادا هستید، یادگیری زبان فرانسه و داشتن مدرک زبان فرانسه می تواند امتیاز و شانس پذیرفته شدن شما را به طرز چشمگیری بالا ببرد. 

برای یادگیری زبان فرانسه، نیاز نیست به صورت حضوری در کلاس های آموزشگاه ها شرکت کنید. و حتی شاید امکان شرکت در کلاس های آنلاین را به خاطر محدودیت وقتی نداشته باشید. از این رو می توانید از دوره تصویری زبان فرانسه تهیه شده توسط آموزشگاه زبان فرانسه گیشه guichet.ir استفاده کنید.

عبارت «پکیج زبان فرانسه» را در گوگل سرچ کنید و ویدئوهای نمونه را به صورت رایگان مشاهده بفرمایید.

 

چرا کانادایی ها فرانسوی صحبت می کنند؟

پس از اولین اکتشاف اروپایی ها در خلیج سنت لارنس در سال 1534، فرانسه ادعای مالکیت سرزمینی کرد که اکنون آن را کانادا می نامیم. استعمارگران به سرعت سکونتگاه های ثابتی ایجاد کردند و زبان فرانسه به زیان گویش های بومی به عنوان زبان فرانکا تحمیل شد.

 

چه شهرهایی از کانادا به زبان فرانسه صحبت می کنند؟

اگر می‌توانید فرانسوی و انگلیسی صحبت کنید، می‌توانید در هر نقطه از کشور ساکن شوید. با این حال، اگر می‌خواهید مکان‌هایی را که مردم آن‌ها بیشتر فرانسوی صحبت می‌کنند تا انگلیسی را بررسی کنید، در اینجا بهترین مکان‌ها برای مهاجرت به کانادا آمده است.

به طور کلی استان های فرانسوی زبان کشور کانادا عبارتند از:

  • استان کبک
  • استان نیوبرانزویک
  • استان انتاریو
  • استان های غربی
  • استان های آتلانتیک

 

۱. استان کبک

کبک محبوب ترین استان فرانسوی زبان در کانادا است. برخی از مهم ترین شهرهای استان کبک، شهر مونترال ، شهر کبک و شهر شربروک می باشد. شهر کبک در کنار رود سنت لارنس واقع شده است.

بیشتر فرانسوی زبانان در کبک زندگی می کنند، یعنی بیش از 75درصد از جمعیت آن فرانسوی زبان هستند. دولت کانادا چندین سال است که تلاش می کند مکان هایی را جهت سکونت مهاجران فرانسوی زبان در خارج از کبک تعیین کند.

طبق مطالعات انجام شده حدود 95 درصد از جمعیت این استان همان مهارت و فرهنگ فرانسوی را دارند. برای حفظ فرهنگ و زبان فرانسه بسیاری از علائم مختلف جاده ای و خیابانی،  اسامی خیابانی، علائم راهنمایی و رانندگی، اسامی فروشگاهها به زبان فرانسه است و حتی در دانشگاه ها و مدارس به زبان فرانسه صحبت می کنند.

 

۲. مونترال

در استان کبک مکانی بسیار معروف و دوست داشتنی برای مهاجران از سراسر جهان است. این شهر پرجمعیت ترین شهر پس از کبک و سومین مقصد محبوب برای مهاجران جدید است. 

این استان از لحاظ فرهنگی با دیگر استان های کشور کاملا متمایز است. یعنی  به لحاظ فرهنگ، و معماری و هنر منطقه بسیار مهمی است و به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا معرفی شده است. شهر مونترال تشکیل شده از انواع فرهنگ ها وتمدن ها و دارای مردمانی شاد است.

۳. شربروک

این شهر مناسب برای زندگی خانوادگی شناخته شده است و اقتصادش بر روی تولید پارچه، کاغذ، چوب و قطب های مالی و فناوری استوار است.

۴. انتاریو

انتاریو یکی دیگر از استان های برجسته فرانسه زبان در کانادا است. از شهرهای مهم این استان تورنتو، اتاوا  می باشد. اکثر مهاجران جدید به دلایل مختلف شیفته این منطقه می شوند. انتاریو همچنین بیشترین جمعیت فرانسوی زبان را در خارج از کبک دارد. طبق گزارش اخیر، در سال 2021 ،پنجاه درصد افرادی که در خواست اقامت دائم جدید داشته اند انتاریو را به عنوان مقصد خود برگزیده اند.

 

۵. هرست انتاریو

فرانسوی، زبانِ اولِ 86 درصد از 4794 ساکن هرست انتاریو است که مدت‌ها به دلیل صنعت چوب خود شناخته شده است. همچنین به عنوان “پایتخت گوزن های کانادا” نیز شناخته می شود.

تورنتو و اتاوا دو شهر محبوب استان انتاریو برای مهاجران فرانسوی زبان هستند.

 

۶. اتاوا

پایتخت کانادا و چهارمین پایتخت تمیز در دنیاست. این شهر خدمات شهری خود را به دو زبان رسمی کانادائی ارائه می دهد. اما آمار فرانسوی زبانان این شهر کم تر از مونترال و کبک می باشد. فضاهای تفریحی ، پارک های زیاد و بالا بودن سطوح بالای آموزشی از ویژگی های این شهر است.

 

۷. تورنتو

به عنوان مرکز استان انتاریو پر جمعیت ترین شهر کاناداست چندین موج مهاجرت باعث شده که تورنتو تنوع ساکنین زیادی را داراست. مردم از هر نژاد ودینی در کنار هم زندگی می کنند و رابطه دوستانه ای دارند.

تنوع فرهنگی در تورنتو باعث می شود مهاجرین با هنرهای متنوع که متعلق به سرزمین های دیگر است آشنا شوند. به لحاظ اقتصادی جزء ده شهر برتر دنیاست و به دلیل داشتن فرصت های شغلی جدید به اولین مقصد مهاجرین برای اقامت در کاناداتبدیل شده است.

 

۸. نیوبرانزویک

نیوبرانزویک کوچک ترین و کم جمعیت ترین استان کانادا می باشد. این استان از مجموعه استان های منطقه آتلانتیک است. برخی از مهم ترین شهرهای نیوبرانزویک عبارتند از:

فردریکتون، مونکتون، ریورویو و مرکز آن شهر فریدریکتون است. از استان های دو زبانه کانادا است. این مکان به خاطر کوه‌های زیبا، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و دیگر مناظر طبیعی شهرت دارد. نیوبرانزویک همچنین یک نقطه محبوب برای پیاده روی، مبارزات انتخاباتی و فعالیت های دیگر است. اگر عاشق کاوش در طبیعت هستید، این مکان برای شما عالی است.

 

۹. آلبرتا

آلبرتا چهارمین استان محبوب فرانسه در کانادا است. آلبرتا در غرب کانادا واقع شده است و دارای جاذبه های طبیعی این کشور است. این مکان همچنین به خاطر ذخایر بزرگ نفت و گاز طبیعی، کوه های صخره ای، دامداری و پارک استانی دایناسورها شناخته شده است. اگر به دنبال استان های مقرون به صرفه فرانسه در کانادا هستید، آلبرتا بهترین گزینه است.

 

۱۰. کلگری و ادمونتون

 

دو شهر محبوب آلبرتا برای مهاجران فرانسوی زبان در سراسر کشور هستند. پارک جنگلی بنف در استان آلبرتا شاید به تنهایی بتواند نمادی از کانادا باشد و این استان را به نگین طبیعت کانادا تبدیل نماید.

 

شهر کلگری پر جمعیت ترین شهر استان آلبرتا است زبان انگلیسی در این شهر زبان روزمره به شمار می رود. ولی کارمندان دولتی موظف به تسلط به زبان فرانسه هستند. زبان فرانسوی زبان مادری محبوبی در کلگری نیست. داده های بدست آمده از سازمان آمار کانادا نشان می دهد که کمتر از یک درصد از کلگری ها به زبان فرانسوی به عنوان زبان اول خود صحبت می کنند.

کلگری به دلیل کیفیت بالای زندگی و رشد اقتصادی در سراسر جهان شناخته شده است.

 

سایر مناطق فرانسوی زبان

 

استان های غربی

همچنین برخی از جوامع کوچک فرانسوی زبان در استان های غربی کانادا وجود دارد. در مانیتوبا، جمعیت کوچک فرانسوی زبان وجود دارد.

 

استان های اقیانوس اطلس

استان نوا اسکوشیا

 یکی از ایالت های کانادا و یکی از چهار استان منطقه آتلانتیک کانادا و یکی از بنادر مهم آن می باشد. زیرا از طریق آن می توان به اقیانوس اطلس دسترسی داشت . از مهم ترین شهرهای این استان هلیفکس، لاننبرگ، سیدنی است در این استان تعدادی فرانسوی زبان را می توان یافت.

 نوا اسکوشیا شهر غذاهای تازه دریایی است. گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن جاده کابوت تریل و سایر جاده های دیدنی نوا اسکوشیا سفر می کنند. اقتصاد در استان نوا اسکوشیا تنوع بالایی دارد جنگل داری، کشاورزی، تولید، ماهیگیری و معدن از جمله آن هستند.

 

جزایر فرانسوی زبان کانادا:

  • جزیره کیپ برتون
  • جزیره پرنس ادوارد (منطقه آتش) به خصوص در ضلع غربی آن.
  • جزایرسنت پیر ا میکلون
  • شبه جزیره آکادیان در شمال شرقی استان

اگرچه این جزایر کوچک از نظر جغرافیایی به کانادا بسیار نزدیکتر از فرانسه هستند، اما همه جای آن نشانی از فرانسه دارد. این جزایر رنگارنگ نمونه فوق العاده ای از ترکیب فرهنگ فرانسوی و کانادایی است.

داده‌های اخیراً منتشر شده از سرشماری جمعیت سال 2021 نشان می‌دهد، اگرچه نسبت کانادایی‌های دوزبانه انگلیسی-فرانسوی از سال 2016 تقریباً بدون تغییر باقی مانده است، نسبت کانادایی‌هایی که فرانسوی را به عنوان اولین زبان رسمی خود دارند اندکی کاهش یافته است.

 شهرداری‌های خاصی در سراسر کشور خارج از کبک، نسبت بیشتری از ساکنان، همچنان فرانسوی را به عنوان اولین زبان رسمی خود گزارش می‌کنند که نشان‌دهنده یک سنت زبانی دیرینه است.

 

کلر، نوا اسکوشیا

ناحیه شهرداری کلر در میان 95 زیرمجموعه سرشماری استانی در سال 2021 رتبه 21 را از نظر جمعیت کسب کرد و بیش از نیمی (56٪) از 7678 ساکن آن، زبان فرانسه را به عنوان اولین زبان رسمی خود گزارش کردند.

از 1811 ساکن منطقه آتش نشانی در سال 2021، 42 درصد گزارش کردند که زبان فرانسه را به عنوان اولین زبان رسمی خود دارند. این ناحیه بخشی از روستای ولینگتون است که ریشه آکادی نیز دارد و همچنین در قلمرو سنتی میکماق قرار دارد.

 

فالهر، آلبرتا

از 1001 ساکن فالهر در سال 2021، 41 درصد گزارش کردند که زبان فرانسه را به عنوان اولین زبان رسمی خود دارند. فالهر یک شهر کوچک کشاورزی و به عنوان “پایتخت عسل کانادا” شناخته می شود، با توجه به تاریخچه زنبورداری آن در جامعه کشاورزی – جشنواره سالانه عسل را برگزار می کند.

این بخشی از منطقه سرشماری کشاورزی محلی رودخانه اسموکی است. فالهر در سال 1919 توسط کشیش فرانسوی-آلبرتانی کنستانت فالهر و 12 شهرک نشین دیگر که از کبک آمده بودند تأسیس شد.

 

جمع بندی:

کانادا کشوری است که مهاجرین زیادی دارد و زبان های مختلفی در آن مورد استفاده قرار می گیرد. اما در واقع انگلیسی و فرانسوی اصلی ترین زبان های این کشور است. اما گاهی منطقه به منطقه متفاوت است.

در پایان اگر علاقمند به زبان فرانسه هستید، قصد خرید کتاب آموزش زبان فرانسه دارید و دوست دارید یادگیری این زبان را هرچه سریع تر شروع کنید حتما با کارشناسان آموزشگاه گیشه در ارتباط باشید. از وبسایت گیشه guichet.ir دیدن فرمایید و یا با شماره 02128424132 تماس بگیرید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان