چطور در استانبول سیم کارت بگیریم؟

مجموعه : دانستنی ها
چطور در استانبول سیم کارت بگیریم؟

چطور در استانبول سیم کارت بگیریم؟

کشور ترکیه از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کشورها برای گردشگران مخصوصاً ایرانیان به‌شمار می‌رود. بعد از پیداکردن یک هتل آپارتمان خوب با قیمت اقتصادی مانند هتل آپارتمان بیزاس استانبول، یکی دیگر از دغدغه‌های مسافران کاهش هزینه‌های تماس و اینترنت در این کشور است.

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش این هزینه‌ها، خرید سیم‌کارت ترکیه براساس بودجه و نیاز از اپراتورهای شهرهای این کشور مانند استانبول محسوب می‌شود. در ادامه به چگونگی نحوه خرید سیم کارت در استانبول می‌پردازیم.

 

انواع سیم‌کارت‌های ترکیه

قبل از پاسخ به این سوال که چگونه در استانبول سیم کارت بگیریم؟ باید بگوییم که در کشور ترکیه مانند کشور ایران و سایر کشورها، اپراتورهای مختلفی سیم‌کارت به توریست‌ها ارائه می‌دهند. هر توریستی با توجه به بودجه و نیاز خود می‌تواند سیم‌کارت موردنظر را در شهر استانبول خریداری کند.

در مجموع، سیم‌کارت‌های ترکیه توسط سه اپراتور معروف به مسافران و مردم محلی عرضه شده و این سیم‌کارت‌ها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

 

سیم‌ کارت‌های اعتباری

نحوه ارائه این سیم‌کارت‌ها به‌صورت پیش‌پرداختی بوده و خریداران باید از قبل، اقدام به شارژ مقداری از اعتبار کنند.

این سیم‌کارت‌ها عالی‌ترین انتخاب برای افرادی به‌شمار می‌روند که می‌خواهند از میزان هزینه مکالمه و بسته اینترنت خود با خبر شوند.

 

چطور در استانبول سیم کارت بگیریم؟

 

سیم‌کارت‌های دائمی

این نوع از سیم کارت همانطور که از نامش پیداست؛ دائمی بوده و به‌صورت ماهانه برای آن صدور قبض صورت می‌گیرد. درواقع، کاربران در انتهای دوره، میزان مصرف خود را مشاهده کرده و همچنین، می‌توانند آن را پرداخت کنند. این نوع از سیم‌کارت عالی‌ترین انتخاب برای افرادی به‌شمار می‌رود که می‌خواهند به مدت طولانی در کشور ترکیه باقی بمانند.

همچنین، در این سیم‌کارت‌ها، در صورت عدم استفاده فرد باید مبلغی را به‌عنوان هزینه ماهیانه پرداخت کند. برای خرید سیم‌کارت دائمی در کشور ترکیه و شهر استانبول باید حتماً افراد کارت اقامت این کشور را داشته باشند.

درواقع، با پاسپورت نمی‌توان اقدام به خریداری این نوع از سیم‌کارت کرد. اما استثنایی‌هایی نیز وجود دارد.

به‌عنوان مثال، کسانی که در ترکیه شرکت ثبت کرده‌اند نیز می‌توانند با ارائه مدارک اقدام به خرید سیم‌کارت دائمی کنند.

 

سیم‌ کارت‌های گردشگری

این نوع از سیم‌کارت همانطور که از نامش مشخص است، به گردشگران ارائه می‌شود. گردشگران گرامی می‌توانند برای اقامت کوتاه خود در شهر استانبول و کشور ترکیه، این نوع از سیم‌کارت را برای مدیریت هزینه‌های مکالمه و اینترنت خود تهیه کنند.

 

مراکز خرید سیم کارت در استانبول

در پاسخ به این سوال که چگونه در استانبول سیم کارت بگیریم؟ باید بگوییم که در شهر استانبول گردشگران و مردم محلی می‌توانند از طریق مکان‌های زیر، سیم کارت برای خود تهیه کنند.

  1. فروشگاه‌ها و کیوسک‌ها: در شهر استانبول فروشگاه‌ها و کیوسک‌های فروش سیم کارت و گوشی همراه وجود داشته که شما عزیزان به‌راحتی می‌توانید از این فروشگاه‌ها از اپراتورهای مختلف، سیم‌کارت تهیه کنید. درواقع، این فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های اپراتورهای مختلف را اخذ کرده و به گردشگران و مردم محلی انواع سیم‌کارت را می‌فروشند.
  2. مراجعه به نمایندگی‌های رسمی اپراتورها: نمایندگی‌های معتبر تلفن همراه مانند ترک سل، ودافون و تورک تلکوم یکی از روش‌های سریع و در عین حال ارزان دراستانبول برای خرید سیم‌کارت محسوب می‌شوند.
  3. دریافت سیم‌کارت به‌طور آنلاین: بعضی از اپراتورها برای رفاه مسافران گرامی، شرایطی را فراهم کرده که آن‌ها بتوانند از طریق سایت به‌صورت آنلاین، سفارش سیم کارت خود را ثبت کرده و آن را در محل هتل آپارتمان خود و یا آدرس ثبت شده در سایت دریافت کنند. این روش عالی‌ترین انتخاب برای افرادی محسوب می‌شود که تمایل به خرید سیم کارت قبل از سفر به کشور ترکیه را دارند.
  4. خرید سیم‌کارت از فرودگاه: مسافران گرامی می‌توانند با ارائه مدارک در فرودگاه‌های بین‌المللی در شهرهایی مانند استانبول برای خود سیم‌کارت تهیه کنند. البته، در فرودگاه‌ها معمولاً سیم‌کارت با قیمت بالاتری به مشتریان عرضه می‌شود.

 

راهنمای رزرو ارزان هتل

رزرو هتل یکی از مهم ترین مراحل برنامه ریزی سفر است. هزینه اقامت در هتل می تواند بخش قابل توجهی از هزینه سفر به استانبول را تشکیل دهد. بنابراین، یافتن راه هایی برای رزرو ارزان هتل می تواند به شما کمک کند تا سفر خود را مقرون به صرفه تر کنید. در اینجا چند نکته برای رزرو ارزان هتل آورده شده است:

تاریخ و زمان سفر خود را انعطاف پذیر کنید. اگر می توانید تاریخ و زمان سفر خود را تغییر دهید، می توانید قیمت های بهتری پیدا کنید. به عنوان مثال، سفر در روزهای وسط هفته یا در فصل کم مسافرت می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

به دنبال هتل های خارج از مرکز شهر باشید. هتل های خارج از مرکز شهر معمولاً ارزان تر از هتل های مرکز شهر هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فاصله هتل از مرکز شهر ممکن است باعث افزایش هزینه های رفت و آمد شما شود.

از تخفیف های ویژه استفاده کنید. بسیاری از هتل ها تخفیف های ویژه برای مدت زمان محدود ارائه می دهند. برای اطلاع از این تخفیف ها می توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه نمایید.

از گزینه های جایگزین استفاده کنید. اگر به دنبال اقامتی ارزان هستید، می توانید از گزینه های جایگزین مانند اجاره آپارتمان یا خانه از طریق سایت های رزرو آنلاین استفاده کنید. این گزینه ها معمولاً ارزان تر از هتل هستند و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

برای مثال در سفر به استانبول به جای رزرو هتل های چندستاره در تکسیم که هزینه زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت، رزرو هتل آپارتمان بیزاس استانبول گزینه بهتری است.

 

رزرو ارزان هتل های استانبول در فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری در ایران است. این شرکت تمام آنچه که برای داشتن یک سفر به آن نیاز دارید به شما ارائه می دهد، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، دریافت ویزا، خرید بلیط قطار از خدمات این شرکت هستند.

آنچه که فلای تودی را به نسبت سایر شرکت های گردشگری متمایز کرده، قیمت خدمات است. می توانید قیمت هتل موردنظر خود را در زمانی که قصد سفر دارید در فلای تودی و سایر سایت ها بررسی کنید تا متوجه تفاوت قیمت ها شوید.

 

سخن آخر

کشور ترکیه و شهر استانبول از مهمترین مکان‌هایی هستند که هرساله گردشگران زیادی به آن‌ها سفر می‌کنند. برای برخورداری از خدمات اینترنت و همچنین انجام مکالمه باید افراد حتماً سیم‌کارت‌های ترکیه که به‌صورت دائمی، اعتباری و گردشگری موجود هستند، را به کار ببرند.

این سیم‌کارت‌ها را افراد می‌توانند از فرودگاه‌های بین‌المللی استانبول، فروشگاه‌های فروش گوشی و سیم‌کارت در سطح شهر و حتی به‌طور آنلاین خریداری کنند. دقت کنید که قیمت سیم‌کارت‌ها در فرودگاه بسیار بالاتر از فروشگاه‌ها و سایت‌ها است. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره این که چگونه در استانبول سیم کارت بگیریم؟ را به دست آورید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان