معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

سریال های انتخابی ماه مبارک رمضان

در این پست به معرفی فیلم و سریال هایی که قرار است در ماه رمضان 02-03 از شبکه های تلوزیون پخش شود با  خلاصه داستان آنها می پردازیم.

نوروز باستانی امسال (1403) با ماه پرفضیلت رمضان ماه قرآن آغاز میشود. امیدواریم سالی سرشار از سلامتی، برکت، شادی و موفقیت پیش رو داشته باشید.

 

سریال های نوروزی و رمضانی 1403

1. فصل 4، سریال نون خ از شبکه 1

 

معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

 

سه فصل از مجموعه جذاب و طنز «نون خ» بـه کارگردانی سعید آقاخانی در نوروز 98 از شبکه اول روی آنتن رفت.و نگاه بومی این سریال بـه مناطق کردنشین و طنازی‌هاي آن در همان فصل اول توانست مخاطبانش را جذب کند.

سریال نون. خ بـه کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی مراحل پیش تولید و نگارش فیلمنامه را در تابستان سال جاری سپری کرد و هم زمان با فصل پاییز کلید خورد و چندی پیش تصویربرداری این سریال تمام شد و این روز‌ها مراحل نهایی تدوین را توسط امیرشیبان خاقانی سپری میکند.

در این فصل هم بازیگرانی من جمله خود سعید آقاخانی و حمیدرضا آذرنگ کـه در فصل دوم در سریال حضور داشت دوباره بـه این مجموعه بازگشته است.

از دیگر بازیگرانی کـه پیش از این در سریال حضور داشتند میتوان بـه نقش هومن حاجی عبداللهی اشاره کرد کـه در فصل اول مورد توجه قرار گرفت و حالا دوباره در فصل چهارم بازمی‌گردد.

هم چنین پیش از این قرار بود حسن معجونی دراین سریال حضور داشته باشد، اما بیژن بنفشه‌خواه جای گزین او شده است.

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی و… از بازیگران سریال نون خ 4 هستند.

 

2. سری جدید سریال آقای قاضی شبکه 2

سریال، آقای قاضی دیگر مجموعه‌اي است کـه احتمالا در نوروز روی آنتن خواهد رفت. سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه را روایت می کند کـه تمام موضوعات مطرح‌شده در آن بر اساس واقعیت است.

 

معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

 

این سریال با هنرمندی بهزاد خلج، کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

بـه گفته مهرگان پرونده ها در سری دوم احتمالا کیفری تر خواهند بود، گره ها و تعلیق ها بیشتر می شوند و کاراکترهای ثابت بیشتر خواهند شد.

مراحل پیش تولید این مجموعه آغاز شده اسـت و احتمالا اسفند جلوی دوربین می رود. باتوجه بـه زمان کم باقی مانده تا آغاز سال جدید، باید دید عوامل سازنده فصل دوم «آقای قاضی» می توانند این مجموعه رابه پخش برسانند یا نه.

 

3. فصل سوم سریال وضعیت زرد از شبکه 2

 

معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

 

فصل سوم” وضعیت” زرد نیز ممکن است در جدول پخش نوروزی از شبکه دو قرار بگیرد. در فصل اول وضعیت زرد، شاهد داستانی بودیم که محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بود و داستانک‌هاي دیگر حول محور این قصه می‌گشت. بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌هاي این سریال قرار دارد.

خط داستانی این سریال، دارای رگه‌هاي سیاسی اسـت و خط قصه و شخصیت‌هاي آن شامل شش شخصیت «کاراکتر» محوری است.

هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایي مخصوص بخود دارند. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند.

4. سریال آتش و باد از شبکه 3

مجموعه تلویزیونی «آتش و باد» کـه بعنوان سریال نوروزی در جدول پخش شبکه سه سیما برای نوروز 1402 و ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

 

معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

 

این سریال داستانی مربوط بـه اواخر دوران قاجار را روایت می کند و بیشتر در حال و هوای این دوره از تاریخ می‌گذرد. در حال حاضر ضبط موسیقی استودیویی و تدوین «آتش و باد» بـه پایان رسیده و دیگر مراحل پس‌تولید این سریال نیز رو بـه پایان اسـت.

این مجموعه در ۴۵ قسمت ساخته شده، اما اختصاص کنداکتور نوروز و رمضان بـه سریال بـه کوتاه‌تر شدن زمان هر قسمت و افزایش تعداد آن‌ها بـه ۵۸ قسمت منجر شده اسـت.

نام «آتش و باد» برگرفته از یک جشن دیرینه ایرانیان اسـت. بـه این صورت کـه در بین عشایر زمانی کـه بافت یک قالی نفیس بـه پایان می رسد و می خواهند آنرا از دار جدا کنند.

این روز، روز بسیار مبارکی اسـت کـه آنرا جشن میگیرند. بنابر این وقتی سر قالی راکه بـه دار آویزان شده می برند و قالی آزاد می شود، جشنی با عنوان آتش و باد برگزار می شود.

در واقع دلیل نامگذاری این سریال میتواند کنایه‌اي از قهرمانان داستان دراین مجموعه تلویزیونی جذاب تاریخی باشد.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه و… از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

 

داستان آتش و باد

«بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد.

ولی مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا این کـه سرخو با اعتماد بـه نفس بـه خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید.

غافل از این کـه قرار اـت مدتی بعد جهان پسند بـه عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می کند.

بدین صورت است کـه زخم‌هاي کهنه سرباز میکنند. هردو طایفه از کدخدای خود حمایت میکنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری مییابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز میکند. آتش و باد بـه سفارش سیما فیلم تولید شده اسـت و بـه روایت دوران قبل از مشروطه می پردازد.

5. سریال تو هم مثل من شبکه 5

سریال جدید«تـو هم مثل مـن» برای نوروز شبکه 5 سیما درنظر گرفته شده اسـت. بهرام درخشان کارگردان آن و رضا علیپور تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد.

این سریال روز‌هاي پایانی فیلم برداری‌اش را در لوکیشن‌هاي تهران می‌گذراند و قرار اسـت برای ایام نوروز 1402 خودش را مهیای پخش کند.

 

معرفی سریال های ماه رمضان 1403 و نوروز آی فیلم

 

این مجموعه تلویزیونی کـه روایتگر ماجرا‌هایي دریک دفتر مجله اسـت، مخاطب را وارد داستان آدم‌هایي میکند کـه در جامعه درگیر اتفاقاتی خاص هستند.

دراین سریال نیما شاهرخ‌شاهی، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بیتا خردمند، امیر صدهزاری، اسفندیار ابراهیمی، بهزاد رحیم‌خانی، مهری آل‌آقا، رضا علیپور و… بـه ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

معرفی سریال های شبکه محبوب آی فیلم به شرح زیر است:

سریال «نیمه پنهان ماه» به کارگردانی مجید جعفری محصول سال 1373 تلویزیون است که از چهارشنبه، 23 اسفند ساعت 16 به روی آنتن خواهد رفت.

زنده‌یاد مهین شهابی، ثریا قاسمی، عنایت الله بخشی، حسین کسبیان، محمود عزیزی، اکرم محمدی، فریده سپاه منصور و … در «نیمه پنهان ماه» ایفای نقش کرده اند.

همچنین سریال طنز «زیرزمین» به کارگردانی علیرضا افخمی که در سال 1385 تولید شده قرار است از چهارشنبه، 23 اسفند در ساعت 17 پخش شود.

زنده‌یاد فتعلی اویسی، بهاره رهنما، ابوالفضل پورعرب، مهتاج نجومی، سروش صحت، مهران رجبی، مرجانه گلچین و … از بازیگران این سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی «مثل هیچ‌کس» ساخته عبدالحسن برزیده هم از دوشنبه، 21 اسفند ساعت 18 در نوبت پخش شبکه آی فیلم قرار گرفته است.

سریال کمدی «خانه به دوش» به کارگردانی رضا عطاران نیز که در سال 1383 برای شبکه سوم ساخته شد، از یکشنبه، 20 اسفند ساعت 19 به روی آنتن می‌رود.

همچنین سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی با بازی علی نصیریان، گوهر خیراندیش، هانیه توسلی، امیر جعفری، نیما رئیسی، عمار تفتی از یکشنبه، 20 اسفند ساعت 20 پخش خواهد شد.

مجموعه «پایتخت 4» به کارگردانی سیروس مقدم هم در نوبت پخش شبکه آی‌فیلم برای ماه مبارک رمضان قرار گرفت که با اتمام فصل سوم که اکنون روی آنتن است پخش آغاز خواهد شد.

سریال «در چشم باد» ساخته مسعود جعفری جوزانی هم از شنبه، 26 اسفند ساعت 22 به صورت دو قسمتی پخش می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان