ramazan
ramazan

حقایقی عجیب درباره تلفن همراه که نمی دانید + تصاویر

مجموعه : دانستنی ها
حقایقی عجیب درباره تلفن همراه که نمی دانید + تصاویر

در این بخش از دانستنی ها به حقایقی عجیب و باورنکردنی در مورد تلفن همراه می پردازیم. با ما همراه باشید

 

موبایل هوشمند در دنیای امروز یار جدایی‌ناپذیر برای بسیاری از مردم محسوب می شود. اما این همراهان توانمند می توانند منبع خوبی برای انواع مختلف آلودگی ها باشند. بررسی های صورت گرفته در این زمینه نتایج غیر منتظره ای را نشان داده اند که می توانند نگاه هر کاربری را نسبت به این ابزارهای همه فن حریف تغییر دهند. در ادامه برخی از این حقایق عجیب و در برخی موارد آزاردهنده را بیان می کنیم.

 

تلفن همراه، منبعی برای گرد و غبار و آلودگی

پیش از آن که قاب یک آی‌فون یا سامسونگ گلکسی توسط یک تعمیرکار باز شود از این که با چه صحنه ای مواجه خواهد شد ذهنیتی ندارد اما در اکثر موارد با چیز زیبایی روبرو نمی شود. تراشه های فلزی، گرد و غبار، و توتون از جمله موادی هستند که تعمیرکاران آمریکایی آنها را گزارش کرده اند. همچنین، لکه های روغنی و بقایای مواد غذایی از جمله شایع‌ترین مواد در اطراف دکمه خانه تلفن های همراه هستند.

 

تلفن همراه، دستگاهی کثیف‌تر از سرویس بهداشتی

حقایقی عجیب درباره تلفن همراه که نمی دانید + تصاویر

 

به گفته پژوهشگران ترکیه ای، تلفن های همراه در هر اینچ مربع 18 برابر باکتری بیشتری نسبت به سرویس بهداشتی فرنگی دارند. همچنین، بنابر مطالعه دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن از هر شش تلفن همراه بررسی شده توسط این مرکز در سطح یکی از آنها مدفوع یافت شده است. به گفته پژوهشگران دانشگاه استنفورد، میکرب ها می توانند روی سطح تلفن همراه برای چندین روز به زندگی خود ادامه دهند و حتی از فردی به فرد دیگر سرایت کنند.

 

پرزهای جیب شلوار، دشمنان پنهان

حقایقی عجیب درباره تلفن همراه که نمی دانید + تصاویر

 

پرزهای جیب شلوار یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن درگاه های شارژ و جک هدفون تلفن های همراه محسوب می شوند. وجود پرز می تواند سرعت شارژ دستگاه را کاهش داده و یا به طور کامل آن را غیر فعال کند. با فوت کردن ممکن است پرزها خارج نشده و هر چه بیشتر در درگاه نفوذ کنند. در شرایطی که تمیز کردن جک هدفون ساده‌تر است اما درگاه شارژ ممکن است نیازمند باز کردن قاب دستگاه و ریست کانکتور نیرو باشد. از این رو بهتر است فردی متخصص آن را انجام دهد.

 

مراقب هدفون ها باشید

حقایقی عجیب درباره تلفن همراه که نمی دانید + تصاویر

 

در شرایطی که پرز جیب شلوار می تواند آسیب دیدن جک هدفون را موجب شود اما احتمال آسیب دیدن دستگاه هایی که همواره هدفون به آنها متصل است، بیشتر است. تنش ناشی از ضربه و تکان های دائمی هدفون هایی که همیشه متصل به دستگاه هستند در نهایت می تواند موجب آسیب دیدگی جک هدفون شود.

 

ردپای مواد آرایشی روی تلفن همراه

مواد آرایشی می توانند ماندگاری بالایی روی قسمت های مختلف تلفن همراه داشته و آسیب قطعاتی مانند اسپیکر را موجب شوند. همچنین، پودرها و کرم های آرایشی می توانند به تدریج از قسمت صفحه کلید فیزیکی مسیر خود را به داخل دستگاه پیدا کنند.

 

تلفن همراه محل زندگی مناسبی برای حشرات

داخل تلفن های همراه می تواند مکانی گرم و نرم برای زندگی برخی حشرات باشد. بر همین اساس و به گفته تعمیرکاران مختلف، حشرات ریز ممکن است به داخل جک هدفون و یا درگاه شارژ دستگاه وارد شوند. البته به طور معمول آنها آسیبی به تلفن همراه وارد نمی کنند.

 

هر تلفن همراهی دارای نقطه ضعف است

حقایقی عجیب درباره تلفن همراه که نمی دانید + تصاویر

 

تلفن همراهی بی عیب و نقص هنوز اختراع نشده است و هر دستگاهی نقاط ضعف مختص به خود را دارد. به گفته مرکز اسکوئر ترید، درگاه های شارژ و دکمه های پاور آسیب دیده از موارد شایع در میان تلفن های همراه سامسونگ هستند، در شرایطی که دکمه های پاور و خانه آسیب دیده به همراه باتری های معیوب در میان آی‌فون ها رایج است. همچنین، شکستگی و ترک در نزدیکی درگاه های شارژ از مشکلات رایج دستگاه های سامسونگ و آی‌فون ها گزارش شده است.

 

نقص دکمه پاور یکی از رایج‌ترین مشکلات و البته از دشوارترین بخش ها برای تعمیر است. برخی قطعات نیز قابل تعمیر نیستند که از آن جمله می توان به کابل تاچ آی‌دی آی‌فون اشاره کرد.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان