چه غذاهایی را در فصل سرد نباید بخوریم

مجموعه : تغذیه مناسب
چه غذاهایی را در فصل سرد نباید بخوریم

با تغذیه ای مناسب و فصل به فصل سلامتی جسم و روحتان را تضمین کنید.

 

خوراك روزهاي سرد

داشتن سبك زندگي سالم و عاري از بيماري در فصل سرما نيازمند رعايت اصولي ساده اما مهم است. اصولي كه به خصوص در مورد تغذيه بسيار ضروري و در خور توجه است.

 

تغذيه شما در فصل سرما ميتواند ضامني براي سلامت عمومي و حفظ انرژي روزانه شما باشد. البته از ابتلا به برخي بيماريها مانند سرماخوردگي در فصول سرد سال گريزي نيست اما داشتن برنامه غذايي مناسب ميتواند تا حدود زيادي، شما را سالم و پرانرژي نگه دارد و قدرت بدنيتان را حفظ ميكند. نگاهي به مواد خوراكي زير بيندازيد و تا آنجا كه ميتوانيد آنها را وارد برنامه غذاييتان بكنيد.

 

ماهی آزاد

ماهی چرب آزاد سرشار از امگا 3 و ياور سلامتی و لاغری است. همچنين منبعي غني از پتاسيم، پروتئین، ویتامینهايD B12 و B6 است كه همه اين مواد از بين برنده خستگي و بالابرنده انرژي هستند.

 

موز

اين ميوه گرمسيري حاوي مقادير زيادي منیزیم، ویتامین B6 و موز ویتامین C است و در گروه ميوه هاي انرژي زا قرار ميگيرد. البته موزها هرچقدر رسيده تر ميشوند، ويتامينهاي خود را بيشتر از دست ميدهند. موز همچنين حاوی پروتئینی به نام تریپتوفان است. اين ماده بعد از هضم به سروتونین تبدیل میشود كه شادي و خوش خلقي را براي شما به ارمغان ميآورد.

 

کیوی

اين ميوه سرشار از ویتامین C است و قدرت زيادي در انرژي زايي و کیوی شاداب كنندگي دارد و به جذب بيشتر آهن در بدن كمك ميكند. كيوي همچنين حاوي ویتامینهاي E و B6 است كه علاوه بر انرژيزايي تقويت كننده مناسبي براي بدن به شمار ميرود.

 

آجیل

دانه هاي روغني مانند آجیلها و انواع مغزها علاوه بر املاح معدني و آجیل ويتامينها سرشار از امگا 3 هستند. ویتامینهاي E، B1 وB6 موجود در اين دانه ها موجب جذب آهن و پتاسیم به بدن و توليد انرژي ميشوند. البته آجيلها چربي بالايي دارند و ممكن است در تناسب اندام شما تاثيري منفي داشته باشند.

 

غلات

غلات سرشار از گلوسیدهای پیچیده يا قندهای دیر جذب هستند و غلات همين عامل سبب تامين انرژي بدن در مدت طولاني تري ميشود. البته غلات تصفيه نشده انتخاب بهتري هستند.

 

پرتقال

پرتقال قسمت اعظم نياز روزانه ما به ويتامين C را تأمین میکند. پرتقال بنابراين بايد آن را در سبد تغذيه روزانه تان در فصل سرما جاي بدهيد.

 

میوه های خشک

علاوه بر مصرف ميوه هاي تازه، ميوه هاي خشك نيز ميتوانند میوه های خشک تكميل كننده انرژي زاهاي روزانه تان باشند. کشمش، آلو و زردآلوی خشک سرشار از آهن هستند و به عنوان خوردني هاي ضد خستگي به شمار ميروند. اين تنقلات سالم، همچنين حاوي پتاسیم، منیزیم و کلسیم هستند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان