ramazan
ramazan

زیان ده ترین خودروی جهان در 2014 (عکس)

زیان ده ترین خودروی جهان در 2014 (عکس)

معرفی زیانده ترین خودروی جهان در سال 2014 . سریعترین خودروی حال حاضر جهان یعنی بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس، در سال 2014 در زمره زیانده ترین خودروهای جهان قرار گرفت.

 

بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس در سال 2014 که روزهای پایانی آن را سپری می کنیم به عنوان دومین خودروی گران قیمت دنیا معرفی شد. لامبورگینی وننو روداستر با قیمتی درحدود 4/5 میلیون دلار (حدود 14 میلیارد تومان) هم اکنون به عنوان گران قیمت ترین خودروی جهان شناخته می شود و این درحالی است که بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس نزدیک به 2/5 میلیون دلار (حدود 8 میلیارد تومان) قیمت دارد.

 

بوگاتی ویرون در فرانسه تولید می شود و گرچه یکی از پرطرفدارترین خودروهای حال حاضر جهان نیز به شمار می آید اما یک مشکل اساسی دارد و آن آلایندگی قابل توجه آن است.

 

زیان ده ترین خودروی جهان در 2014 (عکس)

این خودرو در هر 100 کیلومتر طی مسافت 867 گرم دی اکسید کربن روانه جو می کند. پس با یک محاسبه ساده می توان گفت این خودروی افسانه ای به ازای هر 115 کیلومتر مسافتی که طی می کند یک کیلوگرم گاز گلخانه ای دی اکسید کربن تحویل محیط زیست می دهد!

 

خودو موتور پرتوان 8 لیتری از نوع 16 سیلندر دارد و جالب اینکه به لطف توان 1200 اسب بخاری صفر تا 100 را تنها در 2/6 ثانیه طی می کند.

 

این خودرو هم اکنون در کتاب رکوردهای جهانی گینس با ثبت حداکثر سرعت 411 کیلومتر و 190 متر بر ساعت عنوان دار سریعترین خودروی جهان است.

 

تولید محدود این خودرو از دیگر نکات جالب توجه آن است. شرکت سازنده تاکنون 400 دستگاه از آن ساخته و گفته می شود با ساخت 50 دستگاه دیگر پرونده این خودروی افسانه ای برای همیشه بسته خواهد شد.

 

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که مالکیت ساخت بوگاتی را در اختیار دارد اعلام کرده که زیان ده بودن این خودرو عامل اصلی توقف تولید آن در آینده نزدیک است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان