ramazan
ramazan

نکاتی اساسی برای بالا بردن رتبه سایت

نکاتی اساسی برای بالا بردن رتبه سایت
یکی از راههای اصلی افزایش بازدیدکننده وب‌سایت، بالابردن رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجوست تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در سایت شما نیز به آن پرداخته شده بتوانند براحتی آن را درصفحات ابتدایی جستجو ببینند.
 
« سئو » چیزیست که بعضی از دارندگان سایت‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها به خوبی با آن آشنا نیستند یا اهمیت کمی به آن می‌دهند؛ چیزی که باعث می‌شود یک سایت یا وبلاگ علی‌رغم محتوای خوبی که دارد، نتواند به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند. «سئو » یکی از راههای اصلی افزایش بازدیدکننده وب‌سایت بالابردن رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجوست تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در سایت شما نیز به آن پرداخته شده بتوانند براحتی آن را درصفحات ابتدایی جستجو ببینند.
 
ولی روش‌های ساده‌تری هم وجود دارند. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا که حدود 70 درصد از بازار جستجوی اینترنتی دنیا را در اختیار دارد توصیه‌هایی به وب‌ مسترها می‌کند که هر چند ساده هستند ولی در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید کیفیت سایت خود را بالا برید و رتبه آن در جستجو را تا مقدار زیادی افزایش دهید.
در این مقاله سعی می‌کنیم بعضی از مهم‌ترین این نکات را به اختصار برای شما توضیح دهیم :
 
نکاتی درباره محتوی وب‌سایت:
1 – صفحات سایت خود را با یک سلسله‌مراتب مشخص سازید. تمام صفحات باید از حداقل یک آدرس استاتیک قابل دسترس باشند.
2 – تصور کنید کاربران چه کلماتی را جستجو خواهند کرد تا صفحات سایت شما را پیدا کنند، سپس اطمینان حاصل کنید که آن کلمات را در محتوای صفحه مورد نظر خود وارد کرده‌اید.
3 – سعی کنید برای نام‌ها، مطالب و عکس‌های مهم به جای عکس از نوشته استفاده کنید. گوگل قادر به تشخیص نوشته داخل عکس نیست. در صورتی که به هر دلیل مجبور به استفاده از عکس هستید حتما از صفت ( ALT ( ALT Attribute در کد HTML استفاده کرده و چند کلمه در مورد عکس توضیح دهید تا گوگل متوجه موضوع عکس شود.
4 – توجه داشته باشید نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وبسایت خود بگذارید. در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید
5 – مطمئن شوید که لینک شکسته‌ای در سایت خود ندارید. لینک شکسته  Broken Links به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را به یک صفحه با پیغام خطا هدایت می‌کند.
6 – مطمئن شوید که تمام صفحات شما دارای تگ عنوان title tag و تگ توضیحات Descirption Meta Tag  اختصاصی هستند.
7 – سلسله مراتب تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.
8 – حتما سایت خود را در جستجوگرهای اینترنتی browsers  مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید در تمامی آن‌ها به خوبی عمل می‌کند.
9 – مدت زمان بالا آمدن سایت را تا حد ممکن کاهش دهید. به ویژه برای کاربرانی که با اینترنت کم‌سرعت به سایت شما می‌آیند این موضوع بسیار مهم است.
10 – مقالات خود را برای کاربران خود بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر. کاربران خود را با نشان دادن مطلبی غیر از آنچه به موتور جستجوگر نشان می‌دهید، فریب ندهید cloaking .
11 – از پنهان کردن نوشته‌ها از دید کاربران که فقط برای موتورهای جستجوگر نوشته می‌شوند خودداری کنید. به عنوان نمونه استفاده کردن از سایز صفر برای فونت یا استفاده از رنگ پیش زمینه برای فونت.
12 -ساختار URL وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. یک URL خوب با ساختار مناسب باعث می‌شود کاربران بتوانند سایت شما را راحت‌تر پیدا و همخوان کنند.
13 – به خاطر داشته باشید URL در نتایج جستجو نمایش داده می شود. پس یک URL زیبا می‌تواند کاربران را به سایت شما بیاورد.
14 – تا حد امکان از فایل‌های فلش در سایت خود استفاده نکنید.
 
استفاده از نقشه سایت  site map 
 
نقشه سایت فهرستی از صفحات قابل دسترس برای کاربران و موتورهای جستجوگر است که به وسیله آن کار موتورهای جستجوگر را برای پیداکردن صفحات سایت آسان‌تر خواهید کرد. برای ساختن این فایل کافیست عبارت Create site map را در گوگل جستجو کنید. سایت‌های زیادی هستند که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می‌دهند. این فایل را با فرمت XML در Google webmaster Central و Bing webmaster وارد کنید.
توجه داشته باشید نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وبسایت خود بگذارید. در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.
 
استفاده از فایل  robots.txt
حتما از قابلیت‌های فایل robots.txt استفاده کنید. این فایل به موتورهای جستجوگر می‌گوید تا کدام صفحه‌های سایت شما را جستجو و کدام را نباید جستجو کنند. مطمئن شوید به وسیله این فایل تمام صفحه‌هایی را که نمی‌خواهید در معرض دید موتور جستجو قراردهید بسته‌اید. برای ساختن این فایل می‌توانید عبارت create robots.txt tool را در گوگل جستجو کنید. بعد از اتمام ساخت این فایل باید آن را در هاست  Host  وب‌سایت خود قراردهید.
به طور کلی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحه‌هایی که ارزش محتوایی چندانی ندارند قطع کنید. به عنوان مثال یکی از فایل‌هایی که باید دسترسی موتورهای جستجوگر را به وسیله آن ببندید تبلیغات روی وب‌سایت شماست که می‌تواند اثر منفی روی رتبه شما بگذارد. توجه کنید که این فایل نمی‌تواند جلوی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحات بگیرد و فقط به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. با این حال جستجوگرهای بزرگ مانند گوگل و بینگ از این دستورالعمل به طور کامل پیروی می‌کنند.
در پایان توجه داشته باشید که فرایند تغییرات در سئو طولانی و تدریجی است و به صبر و حوصله و کار مداوم نیاز دارد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان