ramazan
ramazan

مردی جذاب و محبوب برای تمام فصول!!

مجموعه : فرهنگ و هنر
مردی جذاب و محبوب برای تمام فصول!!
نازوب، امین حیایی یكی از كلیدی‌ترین نقش‌های سریال «كلاه پهلوی» را بازی می‌كند.«كریم سورچی» با رفت‌وآمدهای مستمرش به فرمانداری یكی از تضادهای پیش برنده درام قصه را آشكار می‌كند. او نماینده شهروندان ساده‌دل منطقه‌ای است كه اتفاقات «كلاه پهلوی»‌ در آن رخ می‌دهد.
 
كریم فردی كم توقع، فقیر و بی‌سواد است كه پذیرش ظلم و ستم طبقه حاكم برایش عادت شده است. برای همین وقتی به‌دست صمصام فلك می‌شود، فقط از شدت درد تركه فریاد می‌كشد و اصلا برایش سوال ایجاد نمی‌شود كه چرا باید چنین دردی را تحمل كند.
 
تا اینجای كار اطرافیان كریم نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند. مثل آن فردی كه در آن سكانس نزد صمصام می‌رود و به او می‌گوید:‌ آقا بیشتر از این خودتان را خسته و عصبانی نكنید.
 
مواجهه كریم به عنوان فردی كه به حقوق اجتماعی‌اش آگاه نیست با مقامات عالی‌رتبه شهر اتفاقات جالبی را رقم می‌زند. در این میان برخی چون بلانژ با او به ارتباطی انسانی می‌رسند و برخی چون صمصام او را به این خاطر كه پایش را از گلیمش درازتر كرده، سرزنش می‌كنند.
 
امین حیایی با بازی در نقش كریم قرار است سیر تحولات ظاهری و باطنی یك انسان را در آن دوره تاریخی نشان بدهد. عكس‌هایی كه از گریم این شخصیت در قسمت‌های پایانی سریال منتشر شده نشان می‌دهد كه او بتدریج از یك كریم عامی و فقیر به فردی با ظاهری اعیانی و پرزرق و برق بدل می‌شود.
 
مهین نویدی، طراح چهره‌‌پردازی این سریال چندی پیش خبر داده بود كه امین حیایی در این سریال با هفت گریم متفاوت ظاهر می‌شود و با این حساب باید منتظر بمانیم و ببینیم چهره بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران دستخوش چه تغییراتی می‌شود.
 
كمتر بازیگری است كه به اندازه امین حیایی حضور در نقش‌های متنوع را تجربه كرده باشد. وقتی نام این بازیگر می‌آید پیش از همه تصویر كارهای كمدی‌اش در ذهن نقش می‌بندد. ولی نباید از یاد برد كه او در فیلم‌های جدی اجتماعی و دینی مثل بیداری رویاها، شب، تكیه بر باد، دست‌های آلوده و… حضور موفقی داشته است.
 
جوان سرخوش فیلم‌های اخراجی‌ها، كما، مهمان مامان و دایره زنگی هر وقت در قاب دوربین ظاهر شده دیگر شخصیت‌ها را به شادبودن و امیدواری تشویق كرده است.
 
او در فیلم «كما» اگر چه نقش یك دزد خرده پا را بازی می‌كند ولی تا آخرین لحظه پای رفیق تحصیلكرده‌اش (با بازی محمدرضا گلزار) می‌ایستد و او را تا فرودگاه همراهی می‌كند.
 
جالب است بدانید كه در فیلم قرمز (فریدون جیرانی) ابتدا قرار بود امین حیایی به جای محمدرضا فروتن ایفاگر نقش ناصر ملك باشد، یعنی نقش فردی كه در مرز عشق و جنون گام برمی‌داشت. این حضور می‌توانست سرنوشت دیگری را برای امین حیایی رقم بزند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان