ramazan
ramazan

غذاهای مناسب برای دختر و پسر شدن جنین

مجموعه : پزشکی
غذاهای مناسب برای دختر و پسر شدن جنین

نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود 75 درصد به اثبات رسیده است، البته رعایت رژیم غذایی باید حداقل یکماه تا پنج ماه قبل از بارداری شروع شود تا موثر واقع شود.

 

 

لقمه: این رژیم نباید بیش از 6ماه قبل از بارداری ادامه یابد زیرا باعث کمبود مواد غذایی خواهد شد. رعایت رژیم غذایی فقط در مادر ضرورت دارد زیرا تغییرات یونی تخمک است که اسپرماتوزوئید مورد نظر را جذب می کند.

 

تحقیقات نشان داده است که برای پسر بودن جنین بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و پایین بودن نسبت کلسیم و منیزیم متابولیسم لایه خارجی تخمک را طوری تغییر می دهد که اسپرماتوزوئید حاوی کروموزوم جنسی y را جذب می کند. بالا بودن میزان کلسیم و منیزیم خون و پایین بودن میزان سدیم و پتاسیم باعث می شود اسپرماتوزوئید حاوی کروموزوم x به طرف تخمک جذب شود و نوزاد دختر شود. پس برای تعیین جنسیت نسبت بین یون ها مهمتر از غلظت آنهاست. مقدار سدیم مورد نیاز بدن 5میلی گرم در روز است.در صورت تمایل برای داشتن فرزند پسر باید مقدار سدیم مصرفی به 4برابر این مقدار برسد.

 

سدیم علاوه بر نمک طعام و مواد غذا یی شور در غذاهای دریایی، گوشت، جگر گوساله، هویج، تخم مرغ، کنسروها، و غذاهای آماده وجود دارد. مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن 1میلی گرم در روز است. برای داشتن فرزند پسر مقدار پتاسیم مصرفی باید به 15برابر برسد. منابع حاوی پتاسیم گوشت ،میوه جات تازه و خشک مانند هلو، موز و کشمش، صیفی جات مانند گوجه، غلات به ویژه برنج می باشد.

 

مادرانی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند باید مصرف غذاهای پرکلسیم و پر منیزیم را کاهش دهند. شیر و فرآورده های لبنی،سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج دارای کلسیم و گیاهان سبز،حبوبات و مغزجات حاوی منیزیم هستند.

 

استفاده از موادغذایی حاوی گلوکز در روزهای تخمک گذاری محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید y مناسب می کند.این غذاها شامل گلوکز،ساکارز،عسل،آب نبات،غلات صبحانه شیرین شده، هویج،کشمش،و نوشابه های دارای شکر می باشد.

 

برای داشتن فرزند پسر مصرف غذاهایی مانند نان گندم، انواع گوشت، حبوبات، دانه های روغنی، کره، مایونز، سیب زمینی پخته، خرما، هل، زعفران و شیرینی جات فاقد شیر توصیه می شود.

 

تحقیقات نشان داده است زنانی که در دوران قبل از بارداری صبحانه مفصل تر صرف کرده و درصبحانه رژیم غذایی محتوی غلات استفاده می کنند بیشتر نوزاد پسر به دنیا می آورند. رژیم غذایی پر کالری با مقدار زیاد مواد معدنی مانند سدیم و پتاسیم و ویتامین های C ،E،B12 منجر به نوزاد پسر خواهد شد.

 

مادرانی که روزانه 300 میلی گرم پتاسیم و 180 کالری بیشتر مصرف می کنند، نوزادشان بیشتر پسر خواهد بود. این میزان کالری و پتاسیم معادل خوردن یک موز کامل است. برای داشتن فرزند پسر بهتر است سبزیجاتی مانندکرفس،لوبیاسبز، کاهو و اسفناج کمتر مصرف گردد.

 

برای دختر شدن جنین باید مواد غذایی حاوی یون کلسیم و منیزیم بالا مصرف شود و مصرف سدیم و پتاسیم محدود گردد.

 

مقدار کلسیم مورد نیاز بدن 800میلی گرم در روز است که برای دختر شدن جنین باید این میزان چند برابر شود.پس بهتر است غذاهای دارای کلسیم بالا که در شیر،ماست،پنیر سفید و دیگر فرآورده های لبنی،ماهی ساردین به صورت بخار پز یا کبابی،خاویار ،شلغم، سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و بادام وجود دارد و غذاهای دارای منیزیم بالا که در قهوه،کاکائو،مخمر آبجو،جوانه گندم ،سویا،چغندر،بادام، بادام زمینی بدون نمک و گردو وجود دارد مصرف گردد. از میوه جات و سبزیجات، سیب، خیار ،لوبیاسبز،کلم، کدو، فلفل سبز، پیاز و ترب در رژیم غذایی مصرف گردد. حذف نمک در این گونه رژیم ها باید رعایت گردد.

 

مواد غذایی مانند خرما،نان سفید،ذرت،سبوس گندم، لوبیای خشک،عدس و میوه جاتی مانند موز، نارنگی، خربزه،زیتون، شاهی و تره بهتر است مصرف نگردد. مادرانی که صبحانه نمی خورند و یا پیش از بارداری رژیم غذایی کم کالری مصرف می کنند بیشتر نوزاد دختر به دنیا می آورند. پس رژیم غذایی کم انرژی که حداقل کالری و مواد مغذی داشته باشد منجر به نوزاد دختر می شود.

 

اگر میخواهید فرزند دو قلو داشته باشید بیشتر لبنیات مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که که مصرف مقادیر فراوان لبنیات احتمال دوقلو زایی را افزایش میدهد.در حال حاضر مشخص شده است نوعی پروتئین موجود در کبد حیوانات با عنوانIGF که در شیر و فرآورده های لبنی وجود دارد ،میزان تقسیم سلولی جنین در مراحل ابتدایی رشد را افزایش میدهد و موجب دو قلو زایی می شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان