ramazan
ramazan

google، گوگل در جستجوی انیشتین جوان!!

google، گوگل در جستجوی انیشتین جوان!!

نازوب، به نظر می رسد شرکت گوگل می خواهد آخر هفته پرخبری را برای خود در رسانه ها ثبت کند زیرا طی روزهای 12 و 13 ژانویه در میان اخبار فناوری نام این شرکت بسیار به چشم می خورد.

به گزارش نازوب، از جمله اخبار مرتبط با این شرکت راه اندازی اولین نمایشگاه علمی آنلاین در جهان است که به نظر می رسد برای سالها یکی از آرزوهای بزرگ کارمندان گوگل بوده است. این نمایشگاه اولین رقابت جهانی آنلاین علمی ویژه کاربران 13 تا 18 ساله است که دوست دارند از تجهیزات و محصولات گوگل برای ثبت و به اشتراک گذاشتن مطالعات علمی خود استفاده کنند.

به گفته “کریستین فوردلا” یکی از مدیران بخش آموزش گوگل هدف از برگزاری نمایشگاه این است که ابزار مناسب را در اختیار کودکان قرار دهیم تا بتوانند از هر گوشه ای از جهان در مطالعات علمی شرکت داشته باشند. شاید این کودکان در خانه مشغول تحصیل کردن باشند و یا در مناطق دور افتاده ای زندگی کنند و یا از دسترسی به نمایشگاه علمی محلی محروم باشند. با این همه دسترسی به اینترنت از ابزار ضروری حضور در نمایشگاه است.

 
 
google، گوگل در جستجوی انیشتین جوان!!

از مراکزی که در برگزاری این نمایشگاه با گوگل همکاری کرده اند می توان به نشنال جئوگرافیک، سرن، لگو و SA اشاره کرد و افرادی مانند وینت سرف، پدر اینترنت و “اسپنسر ولز” اکتشاف گر و محقق مشهور نشنال جئوگرافیک قضاوت این رقابت آنلاین را به عهده دارند.

بر اساس گزارش سی ان ان، تنها هدف گوگل از برگزاری این نمایشگاه و رقابت اهدای جایزه و بورسیه تحصیلی نیست، بلکه این شرکت می خواهد کودکان را برای ایجاد تغییری بزرگ در مشکلات محلی و جهانی آماده کند.

نشریه گاردین از زاویه ای دیگر به این نمایشگاه نگاه کرده و آن را تلاش گوگل برای یافتن انیشتین بعدی در جهان اعلام کرده است. این شرکت با برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی آنلاین علمی در جستجوی نخبه های نوجوان است و برای یافتن انیشتین آینده 50 هزار دلار جایزه در نظر گرفته است.

شرکت کننده های نوجوان این نمایشگاه تا 4 آوریل فرصت دارند ایده های خود را در وب سایت نمایشگاه به ثبت رسانده و پس از آن باید برای دفاع از ایده خود در برابر بزرگترین دانشمندان جهان به کالیفرنیا بیایند.

طی رویدادی دیگر، موتور جستجوی گوگل لیستی از پر طرفدار ترین حروف انگلیسی را در میان جستجوهایش منتشر کرده است که “آلفایوت” نام دارد.

در این لیست حروف محبوب به همراه تعداد جستجوهای آنها در سطح جهان در دوره زمانی نامشخص معرفی شده اند. برای مثال حرف A در این لیست با 25 میلیارد و 440 میلیون جستجو به عنوان محبوب ترین حرف انگلیسی معرفی شده است. در پی آن حرف I/i با داشتن 25 میلیارد و 300 هزار جستجو رتبه دوم محبوب ترین حروف و حرف S با چهار میلیارد و 410 میلیون جستجو رتبه سوم جهان را به دست آورده است.

همچنین همانطور که در تصویر نیز دیده می شود حروف H با یک میلیارد و 490 میلیون جستجو، Z با یک میلیارد و 430 میلیون جستجو و J با یک میلیارد و 320 هزار جستجو کم جستجو ترین حروف در سطح جهان معرفی شده اند.

بر اساس گزارش گیزمگ، گوگل همچنین ترتیب محبوبیت اعداد را در میان جستجوی های اینترنتی به این ترتیب معرفی کرده است: عدد 6 رتبه اول، 1 رتبه دوم، 2 رتبه سوم، 3 رتبه چهارم، 4 رتبه پنجم، 5 رتبه ششم، 0 رتبه هفتم، 7 رتبه هشتم، 8 رتبه نهم و 9 رتبه دهم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان