معرفی 5 شهر سالم برای زندگی و مسافرت

معرفی 5 شهر سالم برای زندگی و مسافرت

آشنایی و معرفی 5 شهر سالم برای زندگی کردن و مسافرت.

 

نازوب، سلامتی مسئله‌ای است که بدون برنامه‌ریزی اصولی حاصل نخواهد شد. پنج شهر جهان شهرت زیادی در ارتقای سطح سلامتی شهروندانش دارند.

 

سنگاپور
علاوه بر سیستم سلامت و بهداشتی درجه‌یک و کارآمد، این شهر یکی از تمیزترین شهرهای روی کرهٔ زمین است. سنگاپور به «گاردن سیتی» یا «پارک شهر» معروف است و حدود 12 پارک، باغ و پیست دوچرخه‌سواری دور جزیره دارد.

 

توکیو
انتشار گازهای گلخانه‌ای‌ای در شهر توکیو به دلیل دارا بودن موثرترین و کارآمدترین خط مترو در پایین‌ترین حد آلودگی در میان کلان‌شهرهای آسیا قرار دارد. توکیو، پایتخت ژاپن و دومین شهر سالم جهان است که امید به زندگی شهروندانش 84 سال تخمین زده شده است.

 

پرت
به گزارش مجلهٔ استرالیایی Woman’s Health شهر پرت (استرالیا)، یکی از شهرهای تولید و مصرف کنندهٔ مواد غذایی سالم محسوب می‌شود و مراقبت‌های پزشکی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است. به گزارش این مجله، آرامش روحی و رضایت از زندگی در این شهر موج می‌زند. در بین سال‌های 1998 تا 2009، تعداد دوچرخه‌سواران شهر پرت 450 درصد افزایش‌یافته و آب‌وهوای معتدل آن اجازه ورزش در تمام فصول را به شهروندانش می‌دهد.

 

کپنهاگ
پایتخت دانمارک در ده سال گذشته به موفقیت‌های زیادی درزمینهٔ ارتقای سطح رفاه و سلامت و همچنین افزایش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش انتشار گازهای دی‌اکسید کربن دست‌یافته است. گفتنی است که این شهر 400 کیلومتر پیست دوچرخه‌سواری دارد.

 

موناکو
موناکو با مساحتی حدود دو کیلومترمربع، دومین کشور کوچک دنیا است و حدود 36 هزار نفر جمعیت دارد. امید به زندگی در این دولت‌شهر، 89.6 سال تخمین زده شده است و در صدر کشورهای دیگر قرار دارد. دسترسی به خدمات درمانی در موناکو از کیفیت بالایی برخوردار است و آن را بهشت جهانگردان و ثروتمندان کرده است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان