ramazan
ramazan

حکم خوردن آلت تناسلی مرد از نظر مراجع تقلید

حکم خوردن آلت تناسلی مرد از نظر مراجع تقلید

سوال و پاسخ درباره خوردن آلت تناسلی مرد توسط همسر از نظر مراجع تقلید . این بخش ویژه متاهلین است.
پی نوشت:
1. امام خمینی، توضیح المسائل، م 87، 141 و 2627.

احکام اسلامی و از نظر مراجع تقلید در مورد ساک زدن یا همان خوردن الت مرد توسط زن بررسی و قرار گرفته است.

 

سوال : ايا در اسلام خوردن الت جنسي مرد توسط همسرش اشكالي دارد توضيح دهيد؟
و اما پاسخ:
خوردن آلت جنسي مرد توسط همسرش اشکال شرعی ندارد و حلال است؛ ولی منی نجس است و خوردنش حرام است. ترشحات دیگری که در موقع لذت بردن های جنسی از آلت تناسلی مرد یا زن بیرون می آید، پاک است؛ اما بنا به احتیاط واجب نباید خورده شود.(1) این کار از کامجویی های غیر متعارف محسوب می شود و بر زن واجب نیست که در این گونه موارد خواسته شوهر را اجابت کند.

 
سوال : ایا ساک زدن زن برای مرد کناه کبیرس؟
پاسخ:
ساک زدن زن برای شوهرش گناه نیست ولی نباید مایع خارج شده از آلت را فرو برد و شایسته است از ساک زدن خود داری شود. (1)

پی نوشت :
1. آیت الله مکارم شیرازی، بخشی از مسائل کثیر الابتلا، مسئله 93.

 
سوال : ساک زدن برای شوهر چه حکمی دارد؟
مکیدن اعضای مختلف زن و شوهر توسط همدیگر اشکال ندارد و جایز است(1). زن و شوهر می توانند هر نوع لذتی از همدیگر ببرند. لیکن بلعیدن رطوباتی که از بدن همدیگر خارج می شود حرام است.

پی نوشت:
1. امام خمینی، تحریر الوسیله، ج2، کتاب النکاح، مسأله 15، ص 242 .

 
سوال : ایا ساک زدن برای مردان در زندگی زناشویی وجود دارد؟
مکيدن اعضاى تناسلى زن و شوهر و وارد كردن آلت در دهان زن با رضايت همديگر در صورتي که باعث بيماري نشود، از نظر شرعي اشکال ندارد. بلعيدن عمدي رطوباتي که خارج مي شود ،حرام است. اما اگر زن راضي نباشد، مرد نمي تواند زن را مجبور به مکيدن آلت تناسلي خود نمايد(1).
هر چند زن و شوهر به هر شکلي که مايل باشند،مي توانند از يکديگر لذّت جنسي ببرند، ليکن بهتر است مرد و زن مؤمن از راه هاي متعارف از همديگر لذت ببرند. لذت بردن جنسي از طريق مکيدن و ليسيدن آلت همديگر با کرامت زن و شوهر مؤمن سازگار نيست.
هم چنين از نظر پزشکي بايد مسائل بهداشتي اين نوع لذت بردن رعايت شود، زيرا آلت تناسلى در معرض ابتلا به بيمارى هاى پوستى و رشد قارچ هاى مختلف مى باشد. براي ليسيدن آلت همديگر بايد مطمئن باشند که ناراحتى پوستى و ديگر بيمارى ها وجود ندارد.

پي نوشت:
1. آیت الله سیستانی، توضیح المسایل، م 2371

 
سوال : آیا ساک زدن توسط همسر با رعایت بهداشتی جایز است؟
پاسخ:
ساک زدن توسط همسر با رعایت بهداشتی شرعا جایز است. ولی رطوبتی که از آلت ترشح می کند نباید خورده شود.(1)
بهتر است از ساک زدن خود داری شود زیرا ممکن است منشا بیماری گردد.

 
سوال : درخواست مکرر شوهر برای ساک زدن
پاسخ:
اين گونه استمتاع و لذت بردن از زن در اسلام نهي شده است و مرد مي تواند به صورت های مختلف از همسر خوذ تمتع و لذت جنسي ببرد.
شكي نيست اين امور براي برخي زنان خوشايند نيست و طبيعي است كه از انجام ان طفره روند.

 
اما چند نكته:
الف) هر زن زيرك و دور انديشي مانند شما خواهر گرامي مي داند كه امروزه مردان يا همان شوهران در معرض انواع و اقسام تبليغات با موضوع جنسي هستند. از هر كوي و برزني شيوه هاي كامجويي جنسي به سمع و نظر مردان مي رسد و اگر مردي خود را فاقد برخي لذت هاي جنسي حلال ببيند، چه بسا خواهان تجربه ان در جاي ديگر گردد. البته همه مردان اين گونه نيستند؛ ولي نمي توان نقش تحريك زاي گپ ها و جوك هاي جنسي رايج در ميان مردان به عنوان كم ترين ابزار تحريك تا ابزار هاي تحريك زاي به مراتب بالاتر (مانند اينترنت فيلم عكس كليپ و …) را ناديده گرفت.

 

ب) در برخي موارد ناكامي جنسي هر چند از سوي مرد پذيرفته مي گردد؛ ولي به صورت ناهشيار در ساير رفتار هاي او اثر مي گذارد. مرد ناكام مانده ان گونه كه بايد و شايد از زندگي مشتركش لذت نمي برد و به بهانه هاي مختلف سعي در اعلام نارضايتي خود از زندگي مي نمايد.

 

ج) تلقين ذهني در ترغيب يا تنفر از اين امور غير متعارف بسيار مؤثر است و شما مي توانيد در صورت صلاحديد خود به تلقين مثبت اين امور به عنوان رفتار استحكام بخش اصل زندگي نماييد. اين عمل يا ساير اعمال مشابه فراتر از يك رفتار جنسي يك رفتار استوار كننده پايه هاي زندگي محسوب مي گردند.

 

د) بهداشت اندام تناسلي بسيار در اين روابط مهم است و در صورت اقدام به اين عمل بهتر است نكات بهداشتي رعايت گردد. ناگفته نماند برخي وسايل جنسي مانند كاندوم هاي ويژه براي اين رفتار جنسي وجود دارد.

 

ه) در ميان مراجعان ما روان شناسان خانم هاي بسياري وجود دارند كه همچون شما دوست دارند شوهرشان از بودن با آن ها نهايت لذت را ببرد. در اين زمينه بايد گفت كه: اين تصور يك تصور غير واقعي از روابط جنسي مي باشد و بيشتر مردان نظري بر خلاف زنان در اين زمينه دارند. نبايد تفاوت هاي جنسيتي را ناديده گرفت و با رمانتيك سازي روابط جنسي به ناكامي جنسي مردان (كه الگوهاي ارضای جنسي ويژه جنس خود را دارند ) دامن زد.

 

در مجموع به نظر مي رسد تن دادن به اين امر غير متعارف شما و زندگي شما را از بسياري امور غير متعارف ديگر مصون مي سازد.

 

سوال : عمل که بطور عمومی به ساک زدن معروف شده در صورت رضایت کامل زن و شوهر ورعایت کامل مسائل بهداشتی چه حکمی دارد و آیا از مراجع محترم تقلید در این باره نظری وجود دارد؟

 
پاسخ:
ساک زدن، اشکال شرعی ندارد و حلال است؛ ولی منی نجس است و خوردنش حرام است و ترشحات دیگری که در موقع لذت بردن های جنسی از آلت تناسلی مرد یا زن بیرون می آید، پاک است؛ اما بنا به احتیاط واجب نباید خورده شود. (1)
از این قبیل کارها که با کرامت انسانی سازگار نیست، بهتر است اجتناب شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان