طرز تهیه گراتین کالباس با تاریخچه این غذا

طرز تهیه گراتین کالباس با تاریخچه این غذا

با تهیه این غذا سفره و میزی متفاوت با طعمی جدید داشته باشید.

 

به گزارش نازوب،  سوفله (به فرانسوی: Soufflé) نوعی دسر یا غذای شور مزه سبک و پرهواست که در اویل قرن نوزدهم بوجود آمده‌است. سوفله با افزودن مواد به سفیده تخم مرغ سفت شده و پخت در فر درست می‌شود. در نوع دسر شیرین سوفله، به سفیده تخم مرغ، شکر، آرد و مواد معطر افزوده شده سپس پخت می‌شود. به عنوان غذا از گوشت، ماهی، صدف،سبزیجات و مواد گوناگان دیگر پخته شده و بصورت پوره در می‌‌آید و ممکن است در آن زرده تخم‌مرغ نیز بکار رود سپس به مواد سفیده تخم مرغ سفت شده اضافه شده در قالب پخته می‌شود. پس از پخت هوای داخل سفیده 2 تا 3 برابر افزایش می‌یابد.

 

مواد اولیه:

آرد  (سفید نرم) 2ق سوپ خوری
تخم مرغ کامل 4 عدد
کالباس 250 گرم
شیر 2 لیوان
سفیده تخم مرغ 2 عدد
پنیر  (گرویر رنده شده) 100 گرم
کره 50 گرم
قارچ تازه 500 گرم
خردل 1 ق مربا خوری
طرز تهیه گراتین کالباس:

1. قارچ را خرد می کنیم و می شوئیم و سپس آن را با کره قدری سرخ می کنیم و کمی نمک به آن می زنیم و می گذاریم آب آن تبخیر شود .

 

2. کالباس را خرد و با قارچ مخلوط می کنیم .آرد را در ظرف کوچکی می ریزیم. شیر را به تدریج با آرد مخلوط می کنیم ، برای اینکه آرد کاملا در شیر حل شود، مخلوط آرد و شیر را از صافی رد می کنیم. کمی نمک می زنیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم ، مرتب به هم می زنیم تا شیر جوش بیاید و کمی غلیظ شود.

 

3. سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا می کنیم ، زرده را خوب به هم زده ، آن را با شیر که داغ است مخلوط می کنیم. خردل را به آن اضافه کرده ، هم می زنیم . سفیده ها را جداگانه آنقدر می زنیم تا مثل پنبه خشک و سفید شوند.

 

4. قارچ و کالباس را داخل مخلوط زرده و شیر می کنیم . در آخر کار سفیده را می ریزیم و به سرعت مخلوط می کنیم . مایه را در ظرف نسوز مناسبی می ریزیم ، مایه باید ظرف را پر کند. پنیر را روی مایه می پاشیم . ظرف را در کف فری که قبلا با حرارت 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد گرم شده است ، قرار می دهیم . بهتر است ظرف را در سینی فر ، که آب در آن ریخته ایم ، بگذاریم تا سوفله نچسبد و لطیف تر طبخ شود . در فر را می بندیم و حرارت آن را 50 درجه کم می کنیم ، سوفله کالباس باید 40 تا 45 دقیقه در فر بماند تا کاملا بالا بیاید و روی آن طلایی شود .بعد از آماده شدن باید بلافاصله با همان ظرف سر میز برده شود.

5. تمام لطف سوفله در آن است که کاملا پف کند و داغ مصرف شود، در صورت امکان بهتر است آن را در سر میز روی چراغ های مخصوص بگذاریم که سرد نشود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان