طرز تهیه کوفته قلقلی با سس ماست

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس ماست

با دستور تهیه یک غذای بسیار خوشمزه با ما همراه باشید.

 

 

اين روزها اغلب ما به خاطر اين كه دچار اضافه وزن نشويم، ترجيح مي دهيم به جاي سس هاي مختلف سالاد كه نود درصد آن ها هم مايونز دارند، از سس هاي ماستي استفاده كنيم ولي  اين بار قرار است غذايي با سس ماست بخوريم. موافقين؟

 

مواد لازم برای کوفته

500 گرم گوشت گوساله چرخ کرده
80 گرم آرد
2 /1 ق چ بیکینگ‌پودر
1 عدد پیاز رنده شده
3 /1 ق چ ادویه گرام ماسالا
3  /1 ق چ زیره
به میزان لازم نمک و فلفل
مواد لازم برای سس
200 گرم ماست چکیده
35 گرم آرد
4  /3 ق چ زیره
1 عدد پیاز خرد شده
2 حبه سیر خرد شده
1  تکه زنجبیل رنده شده
2 ق چ پودر کاری
به میزان لازم نمک و فلفل و روغن
3 /1 ق چ زردچوبه
1 عدد گوجه‌فرنگی خرد شده
2 ق س آب‌لیمو
2 عدد فلفل سبز خرد شده

 
طرز تهیه:

1. در یک کاسه ماست و آرد را با هم مخلوط کنید. 700 گرم آب هم به آن‌ها اضافه کرده و هم بزنید. در یک تابه گود روغن را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. همه ادویه‌ها برای تهیه سس را داخل آن تفت دهید. بعد از 3-2 دقیقه پیاز خرد شده را همراه با سیر و زنجبیل داخل تابه بریزید و تفت دهید. مخلوط ماست را هم بریزید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید. مرتب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. حرارت را کم کرده و 30 دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ شود.

2. همه مواد برای تهیه کوفته ها را داخل یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. 2 قاشق سوپ‌خوری آب هم به مواد اضافه کرده و ورز دهید. از مواد اندازه یک گردو بردارید و آن را خوب گرد کنید. کوفته ها را به همین شکل آماده کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس کوفته ها را داخل آن سرخ کنید. بعدازآنکه سس غلیظ شد، کوفته ها را داخل سس قرار دهید. در انتها فلفل سبزها همراه آب لیمو به مواد اضافه کنید. بعد از 10-5 دقیقه حرارت را خاموش کرده ، خوراک را سرو کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان