ramazan
ramazan

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

خود ارضایی چیست؟ آیا حکم خود ارضایی یا استنماء برای افراد مجرد و متاهل یکسان است؟

خود ارضایی مقعدی، خود قضیب لیسخود ارضاییی، تحریک جنسی برقی، سکس تلفنی، شیردوشی پروستات، دورجلقی، اختناق شهوانی تمام این موارد خود ارضایی نام دارد. که در مقالات پزشکی و روانی وب سایت نازوب به تمام این موارد ذکرشده می پردازیم با ما همراه باشید.

What is self-motivated? Is the merit order the same for single and married people?

Self-masturbation, licking, electric stimulation, telephone sex, prostate milking, hypoxia, erectile dysfunction, all these self-harm symptoms. Included in the medical and psychological articles of the Web site are all of these listed with us

 

مجردانی که شرایط آنها کاملا با متاهلین متفاوت است آیا حکم خودارضایی برای آنها با متاهلین متفاوت است؟

در ادامه این مبحث بسیار مهم می خوانید:

احکام خود ارضایی در مجردین و متاهلین
عوارض جدی خود ارضایی در دختران و پسران
خود ارضایی در تاریخ (خواندنی های عجیب و جالب!)

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

 

خود ارضایی از منظر دین چه حکمی و از نظر روانشناسی و پزشکی چه عوارضی دارد؟

خودارضایی در قرآن

در توضیح این آیه باید بگوییم که در آیات قبل از این آیه خداوند متعال در توصف مؤمنان رستگار فرموده:
« وَ الَّذينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ (*) إِلاَّ عَلى‏ أَزْواجِهِمْ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومينَ (3)

یعنی« مؤمنان رستگار، کسانی هستند که دامان خود را (از آلوده‏ شدن به بی عفتى) حفظ می كنند، مگر آميزش جنسى و التذاذی که با همسران و كنيزانشان دارند، كه در بهره‏ گيرى از این موارد مشروع ملامت نمی ‏شوند.»

طبق این آیه، التذاذ جنسی در هر قالبی غیر از التذاذ با همسران و کنیزان صورت بگیرد اعم از (زنا، لواط و خودارضایی) نامشروع است.

پاسخ و پرسش: حکم خود ارضایی در دختران و پسران مجرد با زنان و مردان متاهل

حکم خودارضایی زنان متاهل و مردان متاهل

با عرض سلام و خسته نباشید :

حکم شخص متاهلی که از همسر خود دور است و گرفتار استمنا می شود چیست ؟

پاسخ:

استمناء در فرض سؤال نیز حرام است و در حرمت استمناء فرقی بین متاهل و مطلقه نمی باشد و نیز فرقی نمی کند متأهل از همسر خود دور باشد یانباشد، در تمام موارد استمناء حرام است.

استمناء در متاهلین زن و مرد هر دو حرام است.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

حکم شرعى استمناء

آیت الله سیستانی:

سؤال: حکم شرعى استمناء چیست ؟ آیا کفاره دارد؟

پاسخ: حرام و گناه کبیره است،ولى کفاره ندارد وحکم آن این است که باید براى نماز ومانند آن غسل نماید وواجب است که توبه نماید واز این کار دست بردارد.

سؤال: گناه استمنا چگونه بخشیده مى شود ؟ و چگونه مى توان از آن خوددارى کرد ؟

پاسخ: با توبه بخشیده مى شود و با اراده و همت مى توان از آن جلوگیرى کرد .

سؤال: کسانى که قادر به ازدواج دائم و موقت نیستند آیا مى توانند به استمناء ارضاء کنند ؟

پاسخ: استمناء حرام و گناه است . و تنها راه مشروع براى ارضاى غریزه ازدواج است.

حکم خود ارضایی برای دختران و پسران مجرد

خود ارضایی نیز برای مجردین حکم حرام را دارد و در صورتی که فرد استمناء کند حکم غسل جنابت نیز بر او واجب است اما کفاره بر او واجب نیست.

خودارضایی در اسلام

احادیث و روایاتی از معصومین(ع) در مورد حرام بودن استمناء(خود ارضایی)

1-امام صادق (ع) در باره مردی که با چهارپایان نزدیکی می کند یا از راه مالیدن آلت تناسلی با دست جنب می شود فرمود : این کارها و شبه آن زنا هستند .

 

2– امام صادق (ع) فرمود : مردی را پیش حضرت علی(ع) آوردند که با آلت خود بازی کرده (و به این طریق خود را ارضا می کرد)، حضرت آن قدر بر روی دست های او زدند که دستانش قرمز شد و سپس با بودجه بیت المال او را متأهل نمودند.

 

3- ابو بصیر گوید از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود:

خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی زند و به آنان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح (استمناء) کرده اند.

 

5- از امام صادق (ع) در باره خضخضه”( استمناء با دست) سؤال شد، در جواب فرمود:

گناه بزرگی است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسی این کار را انجام داده است با او غذا نمی خورم! سؤال کننده عرض کرد:

ای پسر رسول خدا نهی خداوند متعال در کتابش را برای من بیان کنید ! حضرت فرمود: این آیه که می فرماید : کسی که از غیر این (راه های مجاز های شرعی برای نیاز های جنسی خود) استفاده کند ظلم کرده است…

 

6-پیامبر اکرم (ص) فرمود: کسی که با کف دست خود ازدواج کند (استمناء با دست) از رحمت خدا به دور است.

این بخشی از روایاتی است که به خوبی دلالت بر ناپسند بودن و حرمت استمناء و خود ارضایی دارد.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

مردی در حال خود ارضایی

 

افسانه هایی درباره عوارض خود ارضایی

افسانهٔ شمارهٔ یک: خودارضایی بینایی را ضعیف می‌کند

مطالعات نشان می‌دهند که خودارضایی پدیدهٔ بسیار رایجی است.نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ۶۷ الی ۹۴درصد از مردان و بین ۴۳ تا ۸۵درصد از زنان حداقل یک‌بار در طول زندگی‌شان اقدام به خودارضایی کرده‌اند.

در ایران تعداد این پژوهش‌ها بنا به دلایل مختلفی کم‌تر است یا در دسترس نیستند، ولی مطالعه‌ای که در سال ۱۳۹۰ انجام شده است و در مجله علوم رفتاری و اجتماعی چاپ شده، نشان می‌دهد ۹۲درصد از مردان و ۶۲درصد از زنان ایرانی حداقل یک‌بار در طول زندگی‌شان اقدام به خودارضایی کرده‌اند، بنابراین احتمالاً بینایی تعداد کثیری از افراد جامعه باید از بین رفته باشد یا مشکل داشته باشد.

ولی علم پزشکی تاکنون هیچ نتیجهٔ مستقیمی دربارهٔ ارتباط خودارضایی با مشکلات پزشکی و ضعف بینایی به دست نیاورده است. تنها مطالعات پزشکی که در آن به ارتباط خودارضایی با مشکلات جسمانی اشاره شده است، مربوط به خودارضایی وسواسی است.

افسانهٔ شماره دو: خودارضایی اختلال روانی ایجاد می‌کند

تنها مشکل روان‌شناختی مربوط به خودارضایی، «احساس گناه» است. عوامل متعددی موجب می‌شود که فرد بعد از خودارضایی دچار احساس گناه شود، از جمله این‌که اگر فرد «خودارضایی» را امری غیرطبیعی و ناپسند و زشت در نظر بگیرد، یا پیامدهای وحشتناک برای آن متصور شود، یا حتی اگر همین افسانه‌هایی که در این‌جا ذکر می‌شود را از پیامدهای خودارضایی در نظر بگیرد، احساس گناه در او افزایش پیدا می‌کند.

 

افسانهٔ شماره سه: خودارضایی باعث تضعیف قوای جسمانی، کم‌خونی و لاغری می‌شود

بله، خودارضایی مانند هر عمل دیگری که بخشی از انرژی جسمانی بدن را تحلیل می‌برد، موجب خستگی یا شاید بی‌حالی شود و بخشی از انرژی جسمانی بدن را مصرف می‌کند.

ولی خستگی، بی‌حالی و تحلیل انرژی بعد از خودارضایی، با استراحت و تغذیه مناسب دوباره تامین می‌شود و این تحلیل انرژی دائمی نیست. همچنین خودارضایی در مردان، ارتباطی به بدکارکردی اسپرم‌ها ندارد.

خودارضایی وسواسی چیست؟

خودارضایی وسواس‌گونه، به شرایطی اشاره دارد که در آن فرد برای انجام خودارضایی احساس اجبار می‌کند. این شرایط ممکن است با دیدن فیلم‌ها یا عکس‌هایی با محتوای جنسی همراه باشد یا نباشد.

این وسواس ممکن است با دیگر اختلال‌های رایج روان‌شناختی همچون افسردگی، اضطراب و رفتارهای وسواسی و ناتوانی در رابطه عاطفی همراه باشد.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

 

نشانه‌های خودارضایی وسواسی چیست؟

اگر چنین نشانه‌های در عمل به خودارضایی وجود داشته باشد، می‌توان آن را خودارضایی وسواسی در نظر گرفت:اگر خودارضایی فرد آن‌قدر زیاد باشد که روابط اجتماعی، عاطفی، بین فردی و کاری او را مختل کند.

اگر خودارضایی آن قدر شدید باشد که بعد از هر ارگاسم، احساس تنهایی در فرد ایجاد شود.اگر بعد از خودارضایی، رضایت جنسی کسب نشود.

اگر فرد روزانه بین ۵ تا ۱۵بار خودارضایی کند.اگر فرد نمی‌تواند وسوسهٔ تحریک اندام‌های جنسی‌اش را کنترل کند.

اگر فرد تنها زمانی دست از خودارضایی می‌کشد که آسیب‌دیده یا خسته و فرسوده شود یا احساس فشار اجتماعی شدیدی را تجربه کند.

اینک از منظر پرشکی عوارض خود ارضایی در پسران را بررسی می کنیم

عوارض خود ارضایی در پسران عبارتند از:

۱ – باعث ضعف بینایی می شود.

۲-قوس کمر.

۳-باعث سیاهی افتادن دور چشمها می شود.

۴-ضعف عمومی و …….

۵- باعث انزال زودرس در آینده می گردد.

۶- باعث دفع بی اختیار منی ( اسپرماطوره) می شود.

۷ –باعث احتلام مکرر ( خروج منی هنگام خواب به طور غیر اردای بیش از حد معمول ) می شود.

خود ارضایی در خانمها چند تفاوت عمده با خودارضایی در مردان دارد

– خانمها در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند.

– برخلاف مردان در بسیاری از موارد، اجباری برای انجام آن ندارند، در صورتیکه در بیشتر مردانیکه خودارضایی می کنند، یک نیاز درونی آنها را وادار به خودارضایی می کند.

– وقتی یک خانم یاد گرفت که چگونه خودارضایی بکند، معمولا این عمل را کمتر از مردان انجام می دهد.

– خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند، مثلا ممکن است یک خانم بدون مشکل شش ماه خودارضایی را ترک کند، در صورتیکه این موضوع بندرت در مردان اتفاق می افتد.

– بر خلاف مردان، روشهای خودارضایی در خانمها بسیار زیاد است، طوریکه یک خانم هنگام انجام کار منزل و یا تماشای تلویزیون و یا حتی در حین رانندگی نیز می تواند خودارضایی کند.

– یکی از دلایلی که خانمها در سنین بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضایی می کنند، این است که عضو جنسی مرد کاملا مشخص و بیرون از بدن وی است و مرد به راحتی در سنین پائین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد

در صورتیکه اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها زیاد و اکثرا پنهان هستند و تشخیص آنها تا مدتها برای یک خانم مشکل است. مثلا پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از خانمها ساده نیست.

برخلاف مردان که هدف از خودارضایی در آنها صرفا ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند، یعنی اگر از یک خانم سوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند، ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

 

خواندنی های بسیار جذاب و جالب در خصوص خودارضایی در تاریخ

خودارضایی در تاریخ به بررسی تحولات گسترده‌ای که جنبه‌های گوناگون اخلاقی، اجتماعی، علمی و هنری خودارضایی در طول تاریخ جنسی بشر به خود دیده‌است، می‌پردازد.

تحریک اندام جنسی توسط خود شخص همواره از منظر قانونی، دینی، اجتماعی، کنش‌گری سیاسی و مطالعات هوشی در زمینه سکس‌شناسی بحث‌برانگیز و مورد بررسی بوده‌است.

همچنین در طول تاریخ، دیدگاه‌های بشر پیرامون خودارضایی و تابوهای مرتبط با آن از جامعه‌ای به جامعه دیگر متفاوت و متغیر بوده‌است.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

تاریخ باستان

سنگ‌نگاره‌هایی با نمای خودارضایی از دوران پیش از تاریخ در سرتاسر جهان موجود است. به نظر چنین می‌آید که انسان‌های نخستین، نعمت‌های طبیعی را با آمیزش جنسی در هم می‌آمیخته‌اند. یک تندیس سفالین مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد در جزیره مالت یافت شده که زنی را در حال خودارضایی نمایش می‌دهد. نگاره‌های مربوط به خودارضایی مردان بسیار بیش‌تر از زنان است.

سومریان با مقوله سکس، آسان برخورد می‌کرده‌اند و خودارضایی را، چه به تنهایی و چه با شریک جنسی، به مثابه ابزاری برای افزایش نیرو می‌دانستند.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

 

یک ساتیر در حال خودارضایی (یونان باستان، قرن ششم پیش از میلاد).

در مصر باستان خودارضایی مردان اهمیت بیش‌تری داشته‌است. چنانچه این عمل توسط خدایان صورت می‌گرفت، آن را به مثابه خلقت یا یک عمل جادویی در نظر می‌گرفتند.

باور مصریان بر این بود که خدای آتوم جهان را با خودارضایی و انزال خلق کرده‌است و جزر و مد نیل را نیز به دفعات خودارضایی او نسبت می‌دادند. فراعنه را نیز از همین رو اقدام به خودارضایی مناسکی در رود نیل می‌نمودند.

در یونان باستان خودارضایی را یک عمل کاملاً طبیعی و معمولی برای جایگزینی لذت سکس در نظر می‌گرفته‌اند. آنان این کار را چون سوپاپ اطمینانی در مقابل نابه‌سامانی‌های جنسی می‌دانستند.

آنان همچنین خودارضایی زنان را هم در نوشته‌ها و هم نگاره‌هایشان به نمایش می‌کشیده‌اند. یونانیان واژه آنافلان به معنی «آتش‌افزون» را برای این عمل به کار می‌بردند.

 

گفته می‌شود دیوژن کلبی در ملأ عام اقدام به خودارضایی نموده‌است. وی با گستاخی در رابطه با این عملش می‌گفته: «ای کاش می‌شد همچون خودارضایی، با مالیدن شکمم بتوانم گرسنگیم را هم برطرف می‌کردم.» دیوژن با طعنه، خدای هرمس را مسوول خلقتش می‌دانست.

وی متعامدا بر پسرش پان که دل در گرو اخو داشت اما نمی‌توانست او را فریفته خود کند، افسوس می‌خورد. وی به پسرش خودارضایی را آموخت تا بتواند با رنجی که می‌برد کنار بیاید. پان نیز این عادت را به چوپان‌های جوان آموخت.

خودارضایی در منابع جنسی روم باستان کم ذکر شده‌است. مارشال این عمل را یک عمل پست مختص به بردگان می‌دانست.

با این حال خودارضایی در طنزهای لاتین (به‌طور مثال در یکی از آثار به جا مانده از گایوس لوسیلیوس) مورد توجه بوده‌است. رومیان دست چپ را برای خودارضایی مناسب‌تر می‌دانستند.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

 

فرهنگ‌های بدون خودارضایی

اقوام کنگو بیسین آفریقایی، آکا، انگاندو، لسی، بربس و ایتوری همگی حتی واژه خودارضایی را در فرهنگ واژگان زبانشان ندارند و از شنیدن مفهوم آن تعجب می‌کنند.

دغدغه‌های بهداشتی کتابچه‌ای از قرن ۱۸

نخستین بهره‌گیری از واژه «جلق» در کتابچه‌ای که در لندن و به سال ۱۷۱۶ که به خداشناس آلمانی، دکتر بالتازار بکر نسبت داده می‌شود، ثبت شده‌است.

نام این کتابچه «خودارضایی یا گناه خودآلودگی و همه نتایج ترسناک آن در هر دوجنس: نصیحت‌نامه‌ای روحی و جسمی برای آنان که با این عمل زشت به خود آسیب زده‌اند» بوده‌است و در بخشی از آن آمده:

لطمه به شکم و هاضمه، از دست دادن اشتها، استفراغ، سرگیجه، ضعفت عضلات تنفسی، سرفه، تغییر صدا، فلج شدن، تضعیف اندام‌های تناسلی تا سرحد اختگی، کاهش لیبیدو، کمردرد، اختلالات شنوایی و بینایی، تحلیل نیروهای بدنی، رنگ‌پریدگی، لاغری، جوش صورت، تضعیف هوش و از دست رفتن حافظه، حمله‌های خشم، دیوانگی، تضعیف توانایی خواند و نوشتن، تب و در نهایت خودکشی همه آثار خودارضایی هستند.

در این کتابچه همچنین نامه‌هایی از مردان جوانی که ظاهراً به شهادت خود، بر اثر خودارضایی دچار این معضلات شده بودند، آورده شده‌است.

در نهایت این کتابچه راه حل را «تنتورهای تقویتی» به قیمت ۱۰ شیلینگ و «پودر تقویتی» به قیمت ۱۲ شیلینگ برای هر کیسه موجود در یکی از مغازه‌های محلی، معرفی می‌کند.

کتابچه «جلق» در زمان خود بسیار پرفروش بود به طوری که بیش از ۶۰ بار تجدید چاپ شد و به چندین زبان برگردانده شد.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

جیمز

از سال ۱۷۴۳ تا ۴۵، فیزیک‌دان انگلیسی رابرت جیمز یک فرهنگ واژگان پزشکی را منتشر کرد که در آن خودارضایی را به «عامل رقت‌بارترین و لاعلاج‌ترین بیماری‌ها» تعریف نمود. وی نوشت: «احتمالاً هیچ گناهی به جز خودارضایی نیست که این همه آثار سوء مخفی داشته باشد».
تیسوت

نگارش ایتالیایی کتاب «درمان بیماری‌های ناشی از جلق» نوشته ساموئل آگوست آندره دیوید تیسوت مربوط به سال ۱۸۷۵.

یکی از پزشکان بی‌شماری که از مفهوم خودارضایی هراس داشتند، ساموئل آگوست تیسوت سوئیسی بود. وی در ۱۷۶۰ کتاب جلقیدن که در آن به‌طور مبسوط به راه‌کارهای درمان بیماری‌های ناشی از جلق زدن می‌پردازد را انتشار داد. وی با استناد به مطالعات انجام شده روی خودارضایی مردان جوان چنین می‌پنداشت که منی گونه‌ای «روغن حیاتی» و «تحریک‌کننده» دربردارد که چنانچه به مقادیر زیاد از بدن دفع شود، سبب «یک کاهش عظیم در قدرت بدنی، حافظه و تعقل می‌شود و همچنین دید را تار می‌کند، اعصاب را مختل می‌کند، همه گونه‌های نقرس و روماتیسم را ایجاد می‌کند، قدرت تولید نسل را کاهش می‌دهد، خون در ادرار ایجاد می‌کند، کم‌اشتهایی می‌آورد و سردرد و خیلی بیماری‌های دیگر با خود به همراه می‌آورد.»

در قانونی به قرن هفدهم میلادی، پیوریتن‌های کلونی نیوهیون، کنتیکت، کفرگویی و همجنس‌گرایی و خودارضایی را مستوجب اعدام دانستند

با وجود آنکه نظریه‌های تیسوت هم‌اکنون و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، فرضیه در نظر گرفته می‌شوند، درمان‌های وی زمانی که فیزیولوژی و پزشکی مبتنی بر تجربه هنوز به وجود نیامده بودند، به عنوان متون علمی تدریس می‌شدند.

حتی برخی از چهره‌های روشن‌فکر آن دوران نظیر ایمانوئل کانت و ولتر راه‌کارهای تیسوت و نظریه‌هایش پیرامون خودارضایی را تأیید می‌کردند که این خود ۲ قرن دیگر بر بیماری‌انگاری این عمل افزود.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

زنی در حال خود ارضایی اثر فلیسین رویس

راش

در سال ۱۸۱۲، بنجامین راش بخش ۱۸ کتابش را به نام «جنبه بیمارگونه اشتهای جنسی» و با موضوع بیماری‌های روانی و ذهنی قرار داد.

وی در این بخش، پرخوری، پرنوشی و تن‌آسانی را از عوامل جلق زدن می‌دانست. در صفحه ۳۳ کتاب می‌خوانیم:

شیاطین اخلاقی و جسمی وجود دارند که این گناه ناشی از تنهایی بر بدن و جسم تحمیل می‌کند.» در صفحه ۴۸ کتاب وی ادعا می‌کند سه تن بر اثر جلق زدن به مانیا مبتلا شدند.

وی در مشاهداتش در رابطه با آنچه «دیوانگی مادرزاد» می‌خواند (صفحه ۲۹۲)، می‌گوید: «نوعی اشتهای خطرناک و شدید در آن‌ها وجود دارد که به محض رسیدن به بلوغ آن را با جلق زدن ارضا می‌کنند.

 

در سال ۱۸۳۸، جین اسکیرول در کتابش به نام بدکارکردی‌های روحی بیان کرد که خودارضایی «در همه کشورها به عنوان علت جنون شناخته می‌شود.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

وایت

در کتاب جاذبه جدی گناه در خفا و سوء استفاده از روابط ازدواجی به سال ۱۸۷۰، که جیمز اسپرینگر وایت، شوهر الن جی. وایت آن را ویراستاری کرده می‌خوانیم:

چنانچه عمل [لذت‌بری از خود] از ۱۵ سالگی به بعد ادامه یابد، طبیعت به جنگ چنین سوء استفاده‌ای برمی‌خیزد و رنج کشیدن آن ادامه می‌یابد و فرد را مجبور به پرداخت جزایی سنگین می‌نماید؛

به ویژه از سنین ۳۰ تا ۴۵ فرد این جزا را با دردهای بی‌شماری که در جاهای مختلف بدنش حس می‌کند و با بیماری‌های گوناگون که بر اندام‌های مختلف نظیر کبد، ریه، اعصاب، ستون مهره‌ها ایجاد می‌شود همچون روماتیسم و تومورهای مختلف، هزینه این رنج دادن به طبیعت را پرداخت می‌کند.

برخی از سامانه‌های دقیق طبیعی بدن از بین می‌روند و باقی اعضا بایستی وظیفه آن‌ها را به انجام برسانند و این خود برهم‌زننده نظم طبیعت است. گاهی حتی به‌طور ناگهانی این سازه طبیعی از هم پاشیده و مرگ حادث می‌شود.

زنان از مردان، کم‌تر دارای نیروی حیاتی هستند و از هوای نشاط‌انگیز و فرح‌بخش بیرون از خانه محروم هستند. نتیجه سوء استفاده از خود در زنان را می‌توان به شکل بیماری‌های گوناگون نظیر زکام، خیز، سردرد، ضعف حافظه و بینایی، کمردرد، درد ستون مهره‌ها و زوال عقل مشاهده کرد.

کلاگ

دکتر جان هاروی کلاگ یک مخالف سرسخت خودارضایی بود. وی از منابع پزشکی مختلف چون کتاب دکتر آدام کلارک این نتیجه را می‌گرفت که :

“نه جنگ، نه طاعون، نه آبله کوچک و نه هیچ بیماری دیگری نتوانستند فجایع انسانی که این گناه شرم‌آور خودارضایی برای بشر به وجود آورده را ایجاد کنند.

” وی در نوشته‌هایش حتی به مرگ‌های ناشی از خودارضایی هم اشاره و افراد را هشدار می‌داد. وی معتقد بود که این “گناه ناشی از تنهایی” سبب ایجاد سرطان رحم، اختلالات مجاری ادرار، شب‌ادراری، ناباروری، اپیلپسی، جنون و معلولیت جسمی و روحی می‌شود.

وی در کتابش به نام حقایق آشکار برای پیر و جوان، هشدارهایی در رابطه با شر بودن سکس داده‌است. ۹۷ صفحه از این کتاب ۶۴۴ صفحه‌ای به “گناه محرمانه (گناه ناشی از تنهایی یا تجاوز به خود)”، نشانه‌ها و تبعات آن اشاره دارد. همچنین ۳۹ نشانه از کسی که جلق می‌زند ارائه شده‌است.

وی برای از میان بردن این “گناه ناشی از تنهایی” در کودکان پیشنهاد می‌کند دستان آن‌ها را ببندند، آلت‌های تناسلیشان را با ابزارهای ویژه بپوشانند، به نوک آلتشان شوک برقی بدهند و بدون بیهوشی ختنه‌شان کنند؛ که این‌ها همه سبب از میان رفتن این عادت زشت می‌شود.

برای پیشگیری نیز وی به والدین توصیه می‌کند به کودکان آموزش دهند که با آلت تناسلیشان ورنروند و هرچه بیش‌تر رشد می‌کنند، بیش‌تر از “نتایج شیطانی” این عمل برایشان بگویند.

وی همچنین والدین را در رابطه با “ندیمه‌های شیطانی”، “خدمت‌کاران و پرستاران جادوگر یا بی‌خیال” که برای کودکان جلق می‌زنند تا ساکتشان کنند، بر حذر می‌دارد.

بن باز

در دهه ۱۹۹۰، عبدالعزیز بن باز، مفتی اعظم عربستان سعودی استدلال می‌کرد که خودارضایی، برهم‌زننده جهاز هاضمه، متورم کننده اندام تناسلی، خطرناک برای ستون فقرات، «مرتعش کننده دست و پا»، تضعیف کننده «غدد مغزی»، کاهش دهنده هوش و در نهایت «منجر به اختلال روانی و دیوانگی» می‌شود.

تابوی خودارضایی

در سال ۱۹۰۵، زیگموند فروید در سه مقاله پیرامون جنسیت خودارضایی را با اعتیاد مرتبط دانست. وی در رابطه با خودارضایی نوزادان شیرخواره، کودکان چهار ساله و نوجوانان تازه‌بالغ سخن گفته‌است.

در همین حال، در گذشته، راه درمان هیستری زنانه را خودارضایی می‌دانستند و از جمله روش‌های توصیه شده نیز مالیدن آلت زنانه با کرم‌های ویژه یا پلاسبو و بهره‌گیری از لرزاننده‌های نخستین ساخت آن زمان بوده‌است.

 

در ۱۹۱۰ و در جلسه‌های حلقه وین جنبه‌های اخلاقی و بهداشتی خودارضایی. مورد بحث قرار گرفت اما انتشار صورت‌جلسه‌های مربوط به آن با مخالفت مواجه شد.

 

در آغاز قرن بیستم دیدگاه‌های پزشکی مرتبط با خودارضایی، زمانی که ایچ. هولاک الیس در ۱۸۹۷ در کتابش به نام مطالعاتی پیرامون روان‌شناسی سکس بنیادهای فکری تیسوت را زیر سؤال برد و با نام بردن از مشاهیری که اقدام به خودارضایی می‌کردند، این عقیده که خودارضایی سبب امراض می‌شود را به کلی مردود دانست، کم‌کم دگرگون شدند.

وی چنین نوشت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که در رابطه با خودارضایی، چنانچه فرد سالم به دنیا آمده باشد و از سلامت جسمی نیز بهره‌مند باشد، اگر میانه‌روی در انجام این عمل را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد.

 

رابرت بی‌دن-پاول، پایه‌گذار «مجمع دیده‌بانان» به سال ۱۹۱۴ در کتابش «دیده‌بانی پسران» هشدارهایی در رابطه با خودارضایی داده‌است.

به عقیده وی فرد برای مقابله با وسوسه خودارضایی می‌بایست آن قدر تمرینات بدنی انجام دهد تا خسته شده و دیگر تاب و توان خودارضایی کردن را نداشته باشد.

با این حال در سال ۱۹۳۰، دکتر اف. دبلیو. دبلیو. گریفین ویراستار کتاب دیده‌بان در کتابی برای راور اسکاوت نوشت که وسوسه خودارضایی «یکی از مراحل طبیعی رشد است» و با ارجاع به کتاب الیس، نتیجه گرفت که «تلاش برای دست‌یابی به ریاضت کامل جنسی یک اشتباه جدی است.»

درباره گونه‌های خودارضایی، مقاله‌ای است به سال ۱۹۲۲ نوشته روانپزشک و روان‌کاو اتریشی، ویلهلم رایش. رایش در این مقاله هفت و نیم صفحه‌ای، باورهای شایع در رابطه با نقش خیال‌پردازی‌های ناهشیارانه و در نتیجه احساس گناه حول محور عمل خودارضایی را می‌پذیرد.

 

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

نگاره ثبت اختراع کمربند عدم خود ارضایی

انقلاب جنسی

نوشتار اصلی: انقلاب جنسی

آلفرد کینزی سکس‌شناس، در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۵۰، در آثارش، به ویژه کتاب گزارش‌های کینزی، با استناد به نتایج حاصل از نظرسنجی‌های مؤسسه نظرسنجی گالوپ مبنی بر میزان رواج انجام عمل خودارضایی در ایالات متحده آمریکا، مصرانه اعلام می‌دارد که خودارضایی یک عمل کاملاً طبیعی و ناشی از یک غریزه طبیعی است.

برخی منتقدان وی معتقدند که تحقیقات او متعصبانه بوده و بهره‌گیری از روش نظرسنجی مؤسسه گالوپ در تعریف «عمل طبیعی» زیاده‌روی است.

 

در آمریکا از آن‌جایی که راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (از جلد دوم چاپ ۱۹۶۸ به این سو) عمل خودارضایی را یک اختلال یا بیماری روانی نمی‌داند، پزشکان و روان‌پزشکان این عمل را به عنوان بیماری یا اختلال در نظر نمی‌گیرند انجمن پزشکی آمریکا نیز این عمل را از ۱۹۷۲ به این سو یک عمل بهنجار در نظر می‌گیرد.

 

توماس ساس دگرگونی در توافق علمی بر سر مسئله خودارضایی را این‌گونه بیان می‌کند: «خودارضایی در واقع نخستین کنش جنسی بشر است. در قرن نوزدهم این عمل یک بیماری تلقی می‌شد و در قرن بیستم یک درمان بیماری.»

 

در دهه ۱۹۸۰، میشل فوکو تابوی خودارضایی را «تجاوز پدر و مادر به لذت جنسی کودک» می‌دانست و معتقد بود:

دخالت در این امر شخصی مخفیانه، برای پدر و مادر امری خنثی محسوب نمی‌شود. خودارضایی نه تنها با قدرت، اخلاقیات یا مسوولیت سر و کار دارد، بلکه این یک نوع لذت است.

در ۱۹۹۴ هنگامی که جراح کل ایالات متحده آمریکا، دکتر جویسلین الدرز، درخواست کرد تا در برنامه‌های درسی مدارس، آموزش بهداشتی بودن و امن بودن عمل خودارضایی گنجانده شود، وی را مجبور به استعفا کردند؛ با این بهانه که خانم الدرز می‌خواهد خودارضایی کردن را به کودکان بیاموزد.

هفته جلق مستند تلویزیونی بود پیرامون خودارضایی که قرار بود در انگلیس و توسط کانال ۴ روی آنتن برود. اما پخش آن در مارس ۲۰۰۷ منتفی شد.

 

خود ارضایی بی شرمانه این مرد با درخت (عکس)

بریدن سر این دختر به جرم خود ارضایی (عکس 18+)

دستگیری این مرد در حال خود ارضایی با دستگاه خودپرداز + (عکس)

زن عجیبی که روزی 200 بار به ارگاسم می رسد ! + عکس

 

امیداوریم تمامی این مطالب خودارضایی و بررسی جالب و خواندنی خود ارضایی در تاریخ مورد توجه شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد با وب سایت نازوب همراه باشید.

We hope that all of this content and your interesting and readable research on the history of your favorite users will be on the website of the Trend.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان