ramazan
ramazan

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

در این روزهای پایانی سال که موقع خونه تکونی میشود به دنبال مواد شوینده های عالی Excellent detergent برای سفید کردن و برق انداختن وسایل خانه هستیم و همش با خودمان میگوییم از چه چیزی استفاده کنیم که نتیجه ی عالی ببینیم. ما در این بخش از نازوب برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که چه موادی برای شست و شوی وسایل خیلی خوب است. با ما همراه باشید.

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

شست و شوی فرش وموکت با تمیز کننده های خانگی

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

 

• استفاده از جوش شیرین و سرکه:

کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد ، خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود.

با جاروبرقی باقی‌مانده جوش‌شیرین را جمع کنید. برای لکه‌های بزرگ‌تر از جوش‌شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

 

• استفاده از نمک:

تمیز کردن فرش با نمک مخلوط سرکه و نمک نیز از بین‌برنده لکه فرش است. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

• استفاده از پراکسید هیدروژن:

پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود.

 

• استفاده از زمین شوی:

با استفاده از زمین شوی هم می‌توانید فرش را تمیز کنید. 2 پیمانه جوش‌شیرین را با ¼ تکه‌های صابون یا پودر بوره مخلوط کنید، به این مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می‌شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید.

در مرحله بعد ¼ پیمانه آب گرم را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین‌شوی اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

 

• استفاده از پودر ذرت:

چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می‌کند. 1 پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و ½ پیمانه جوش‌شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شوی اسفنجی Sponge floor cleaner روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

 

• سرکه و آب داغ:

سرکه ،طبیعتا به شدت اسیدی است، این ویژگی آن باعث شده تا یک ترکیب عالی برای تمیز کردن فرش باشد ؛ بوی نامطبوع، را از بین می برد و خاک و لکه ها را نیز از بین می برد. شما می توانید از سرکه ،به صورت خالص استفاده کنید یا آن را با آب داغ مخلوط کنید ، به دلیل ساختار بسیار اسیدی اش، ابتدا آن را روی بخشی از قالیچه مرطوب تست کنید، و سپس روی کل فرش بریزید این یک پاک کننده فرش کارآمد خانگی است.

 

• آب لیمو و پراکسید هیدروژن:

این پاک کننده فرش خانگی، نه تنها آسان تهیه می شود، بلکه موثر نیز می باشد ؛ پراکسید هیدروژن ،سفید کننده عالی است که از اکسیژن برای شکستن پیوندهای بین باکتری ها، خاک و سطح فرش استفاده می کند اضافه کردن چند قطره لیمو در این مایع باعث قوی تر شدن محلول می شود، و به این ترتیب به از بین بردن ذرات چسبیده به فرش کمک می کند.

 

• ذرت، جوش شیرین و برگ بو:

جوش شیرین موجود در آن، خواصی دارد که لکه ها را به خود جذب می کند و یک لکه بر قوی است، و برگ بوها فرش ها را بدون بو می کند ،از آنجایی که هیچ محصول مایعی در تهیه این پاک کننده استفاده نمی شود، در میان بهترین پاک کننده های خانگی فرش قرار می گیرد. همچنین می توانید از جوش شیرین، نشاسته ذرت و پودر تالک معطر نیز به عنوان تمیزکننده فرش استفاده کنید.

• آمونیاک و سرکه:

آمونیاک، یک پاک کننده ارگانیک و طبیعی است، اما می تواند تغییر رنگ فرش را ایجاد کند، پس قبل از استفاده، آن را امتحان کنید بوی آن همچنین می تواند باعث مشکلاتی مربوط به ادرار حیوانات خانگی را ایجاد کند، بنابراین حتما هنگام استفاده از آمونیاک، اقدامات ایمنی را انجام دهید. مخلوط سرکه و آمونیاک ،یک راه حل عالی برای تمیزکاری است و سرکه، لک و بوی بد را از بین می برد.

 

• سرکه سفید، نمک و روغن:

سرکه سفید ،دارای خاصیت اسیدی قوی است، بنابراین می تواند لکه های قوی که حیوانات خانگی شما باعثش شده را پاک کند برای استفاده، هر نوع پارچه مناسب است. خواص طراوت دهی آن با افزودن روغن افزایش می یابد روغن نیز ،با میکروب ها و باکتری هایی که در فرش قرار دارند، مبارزه می کند.

نمک موجود در این پاک کننده در برداشتن لکه های آب آلبالو و امثال آن، بسیار موثر است، این یکی از پاک کننده های خانگی مشهور فرش است، زیرا پاکیزگی و بوی خوشی را به همراه دارد. به جای آن، سرکه سفید را می توان با صابون مایع و آب گرم ترکیب کرد ،تا یک نوع تمیزکننده فرش ساخته شود.

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

 

• شکر قهوه ای و پوست لیمو:

شکر قهوه ای و پوست لیمو با هم، بهترین پاک کننده خانگی The best home cleaner فرش هستند این پاک کننده ،دوست محیط زیست است و همچنین غیر سمی و همراه با پاکسازی فرش، پوست لیمو نیز آن را معطر نیز می کند شکر قهوه ای، همچنین به معطر شدن آن نیز کمک می کند.

 

• گلیسیرین و بیکربنات سدیم:

گلیسیرین، به شکل خالص، یک نوع اسید است که حلال و قابل جذب است به همین دلیل است که در پاک کردن لکه ها بسیار موثر است بی کربنات سدیم یا جوش شیرین، بوی بد را از بین می برد. علاوه بر این روغن اوکالیپتوس و سرکه باعث قوی تر شدن این پاک کننده می شوند ، گلیسیرین، همچنین می تواند با آب و مواد شوینده مایع برای پاک کردن لکه های فرش استفاده شود.

 

• گلیسیرین و بیکربنات سدیم:

گلیسیرین، به شکل خالص، یک نوع اسید است که حلال و قابل جذب است به همین دلیل است که در پاک کردن لکه ها بسیار موثر است بی کربنات سدیم یا جوش شیرین، بوی بد را از بین می برد. علاوه بر این روغن اوکالیپتوس و سرکه باعث قوی تر شدن این پاک کننده می شوند ، گلیسیرین، همچنین می تواند با آب و مواد شوینده مایع برای پاک کردن لکه های فرش استفاده شود.

 

نکاتی در رابطه با استفاده صحیح از شامپو فرش

• به دلیل روکش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرش ها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیاف ها سازگار بوده و هیچ گونه ضرری برای آن ها نداشته باشد، بنابراین استفاده از کم ترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

• از طرفی جلوگیری از تداخل رنگ ها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط Loss of vitality and vitality رنگ فرش و موکت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موکت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگ ها و همچنین داشتن فرش هایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در کنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.

• بهترین روش برای تمیز کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن (طبق دستورالعمل) در آب و تمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد.

سپس باید با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و کثیفی های حل شده در آن پاک نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یک دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موکت را پس از خشک شدن جارو نمود. از نکات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موکت قبل از خشک شدن کامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لکه وجود دارد.

 

روش های صحیح پاک کردن لکه ها از روی فرش و موکت

• پاک کردن لکه های تازه: پیش از تمیز کردن فرش حتماً خوب جارو بزنید تا گرد و غبار آن گرفته شود، با مقداری ماست لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده پاک کنید مخصوصا لکه های چای و نسکافه Tea and Nescafe stains، برای این منظور ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق جمع کنید و در صورت لزوم چندین بار این کار را تکرار کنید سپس با دستمال تمیز خوب خشک نمائید.

• تمیز کردن لبه های فرش: گرد وخاک لبه‌های فرش را با یک برس دستی نظافت پاک کنید و سپس جاروبرقی بکشید ، برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید از مخلوط آب و کمی پودر لباس‌شویی و یک فرچه نرم کمک بگیرید سپس این قسمت را با دستمال خشک کنید و هنگام پهن کردن زیر آن را کاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته شود.

• مایع تمیز کننده فرش: صابون لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی کمی دارند شوینده‌های خوبی برای فرش هستند ، اگر شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل کنید و آن را خوب بزنید تا کف کند سپس کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌کند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید.

• از بین بردن جای وسایل سنگین: وسایل سنگین مثل پایه مبل معمولاً بر روی فرش جا می‌گذارند، یک تکه یخ روی محل مورد نظر بگذارید و سپس دستمال خشکی رویش قرار دهید تا رطوبت آن را بگیرید و پرزهای قالی را به حالت اول برگرداند.

• پاک کردن سریع لکه فرش: فراموش نکنید که اگر لکه بر روی فرش Stains on the carpet بیش از یکی دو روز بماند ثابت می‌شود پس توصیه می‌شود لکه را هر چه زودتر با مواد پیشنهاد شده پاک کنید.

• پاک کردن لکه ادویه از فرش: برای پاک کردن لکه ادویه از کمی آب‌ لیمو و آب استفاده کنید و سپس با دستمال خشک روی آن بکشید.

• شفاف کردن رنگ فرش: ابتدا روی فرش مخلوط تفاله چای و نمک بپاشید سپس با جاروبرقی جارو کنید تا رنگ فرش شفاف شود.

• لکه شمع بر روی فرش، موکت و سطوح بافت دار: ابتدا با جسمی نوک تیز مانند چاقو و یا حتی ناخن، پارافین سخت شده را بردارید سپس کاغذ روغنی و یا دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه حاصل از پارافین قرار دهید، حال اتو را در درجه گرم تنظیم کرده و بر روی سطح کاغذ چندین بار حرکت دهید، حرارت ناشی از اتو پارافین‌های باقی مانده در میان بافت‌ها را آب کرده و جذب کاغذ می‌کند.

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

 

• پاک کردن لکه‌های قدیمی از فرش: برای رفع لکه‌های قدیمی بر جای مانده روی فرش که احتمالاً هنگام لک شدن متوجه آن نشده‌اید، مقداری کف خمیر ریش روی محل لک بریزید سپس محل را با پارچه‌‌ای مرطوب بمالید و بعد آن را با دستمال خشک تمیز کنید، محل لک را با پارچه ی تمیزی بپوشانید و جسم سنگینی مثل کتاب روی آن قرار دهید، هر گاه پارچه مرطوب شد، آن را عوض کنید تا پس از گذشت مدتی رطوبت فرش از بین برود.

• پاک کردن لکه کاکائو، چسب و بستنی از فرش: ابتدا به آرامی اطراف محل مورد نظر را جمع کنید تا لکّه بیشتر پخش نشود سپس 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب حل کنید و این محلول را با پنبه یا دستمالی نرم و تمیز روی محل قرار دهید و بدون اینکه محل لکه را بمالید، به آرامی آن را تمیز کنید، چنانچه چند بار این عمل را تکرار کنید اثر ماده ی ریخته شده به طور کامل از بین می‌رود سپس محل مورد نظر را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

• پاک کردن لکه‌های رنگی از فرش: برای پاک کردن لکه‌های قهوه، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور، ابتدا برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ماده ریخته شده با حوله کاغذی یا دستمال کاغذی Paper towels or paper towels به آرامی رطوبت محل مورد نظر را بگیرید سپس مقداری آب معدنی یا سودا روی آن بریزید و پس از چند دقیقه محل را با دستمال پاک کنید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا هیچ اثری از لکه بر فرش بر جای نماند.

• پاک کردن لکه مواد چرب از فرش: برای رفع لکّه مواد چرب از جمله مداد شمعی و موادی همچون قیر ابتدا مقداری حلال غیر چرب که زود خشک نمی‌شود بر مقداری پنبه مرطوب بریزید و آن را آرام روی لکّه قرار دهید، به این ترتیب مقداری از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن می‌شود، این کار را آن‌ قدر تکرار کنید تا تمام لکّه از بین برود سپس محل را با پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید.

 

بهترین روش تمیزکردن و شستشو مبل در منزل

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

 

مرحله به مرحله تا شستشوی مبل در خانه

گرد و خاک مبل را تمیز کنید:

برای شستشوی مبل ابتدا باید به وسیله یک جاروبرقی اشغال و گردوخاک روی مبل Dust on the sofa را جارو بکشید و کوسن های مبل را بردارید و بتکانید و در جای خود قرار دهید.

 

برس نرم بکشید:

با یک برس نرم به آهستگی قسمت هایی که گردوغبار به سطح مبل چسبیده است را پاک کنید .

 

پرزگیر استفاده نمایید:

همه موهای حیوان خانگی با جاروبرقی جمع نمی شود پس اگر حیوان خانگی دارید با استفاده از یک پرزگیر موهای آن را جمع کنید.

 

تمیز کردن سطوح غیر پارچه ای

یک دستمال نرم و یک محصول تمیزکننده مناسب سطوح غیر پارچه ای مبلمان خود مانند سطوح چوبی و یا فلزی مبلمانتان را به ارامی تمیز کنید و مراقب باشید که مواد شوینده روی پارچه ی مبلمانتان نریزد.

 

برچسب های روی مبل را بخوانید

روی تمامی مبل ها برچسبی وجود دارد که دستور العمل مراقبت و شستشوی مبل با شوینده های مجاز و نحوه ی شستشوروی آن نوشته شده است . به دقت آن را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید. این دستورالعمل ها به صورت حروف اختصاری نوشته شده ، تعدادی از این علایم را بررسی می کنیم تا هنگام شستشو و نظافت دچار خطا نشوید :

W : حرف اختصاری آب به زبان انگلیسی است که معنی آن استفاده از آب خالی یا بخار آب برای نظافت می باشد.

WS : نشان دهنده این است که نظافت مبل باید با محلول پایه آب و مواد شیمیایی انجام گیرد.

S : وجود این علامت به معنی تمیز کردن مبل به صورت خشک کردن باید صورت بگیرد.

O : یعنی مواد به کار رفته در محصول از مواد ارگانیک تشکیل شده و فقط با آب سرد باید شستشو شود.

X : این حرف نشان می دهد مبل باید با برس یا جارو برقی نظافت شود و بعد از آن با شامپوی مخصوص تمیز گردد.

 

لکه گیری کنید

قبل از شستشوی مبلتان باید لکه های روی مبل را تمیز کنید . پاک کردن هر لکه روش خود را دارد اما شما به طور کلی می توانید محلول آب و سرکه رقیق شده را روی لکه ها اسپری کنید و با دستمال خیلی ملایم پاک کنید.

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

 

تهیه محلول پایه آب برای شستشوی مبل

درون یک ظرف نسبتا بزرگ 3 لیتر آب و 3 پیمانه از شامپوی غیر شیمیایی یا پایه آب را ریخته و حل کنید. سپس این محلول را به پارچه ای آغشته نموده و برای تست به گوشه ای از مبل بکشید و اجازه دهید ده دقیقه باقی بماند.

حالا حوله کاغذی را برداشته و در محل مورد نظر قرار دهید. اگر حوله رنگ پارچه را به خودش جذب نکرد محلول آماده شده مناسب بوده اما در غیر این صورت باید محلول را رقیق تر کرده و دوباره امتحان کنید.

 

استفاده از بخارشو بهترین روش شستشوی مبل

استفاده از بخارشو بهترین روش تمیزکردن مبل در منزل است. بخارشو کردن مبل کثیفی ها و آلاینده های روغنی Dirt and oil contaminants را از بین می برد. یک محلول پاک کننده برپایه آب بسازید. مخزن دستگاه بخار شو را با این محلول پر کنید.

سپس با بخار شو به آرامی تمامی شوینده را روی سطح مبل پخش کنید. سپس مکنده بخار شو را روشن کرده و تمامی کف های اضافی را از روی مبل تمیز کنید. با دستگاه به آرامی از بالا به پایین قسمت های پارچه ای را تمیز کنید تا به بخش های پایینی برسید. برای آسیب نرسیدن به پارچه، دستگاه بخارشو را در حالت ضعیف قرار دهید.

 

اگر دستگاه بخارشو ندارید:

شما می توانید مبل را با حوله لطیفی به همراه آب ولرم تمیز کنید. هنگام نظافت به حوله فشار وارد نکنیدزیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ پارچه شود.

 

شامپو بزنید:

پس از بخار شو کردن ، اسفنج را خیس کرده و روی آن شامپو بریزید. سپس چند بار بفشارید تا اسفنج خوب کف کند؛ حالا با اسفنج مبل را نظافت کنید. برای پاک کردن کف ها از روی مبل، اگر بخار شو مکنده آن را فعال کرده و کف ها را جمع کنید اما اگر بخارشو ندارید خیلی سریع کف ها را از روی سطح مبل با حوله ای نمناک پاک کنید.

اگر هنوز لکه هایی بر روی قسمتی از پارچه ی مبلمانتان باقی مانده می توانید همان قسمت ها را شستشو دهید. ولی اینکار را روی همه ی سطح مبل انجام ندهید زیرا باعث تغییر رنگ پارچه می شود.

 

از تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه استفاده کنید:

پس از شامپو زدن و شستشوی مبل از تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه استفاده کنید. این کار باعث حفظ رنگ و دوام پارچه مبلمان می شود. تثبیت کننده را می توانید از داروخانه ها، فروشگاه های معتبر و یا فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

 

بگذارید مبلتان خشک شود:

پس از پایان مراحل شستشوی مبل ، آن را در قسمتی که هوا تبادل ندارد قرار دهید تا خشک شود اما مبلتان را در فضای آزاد قرار ندهید زیرا گرد و غبار را خیلی سریع به خود جذب می کند و هم باعث ایجاد لک روی مبل می شود.

 

روش های تمیز کردن لکه های مختلف مبل

 

شوینده درجه یک و عالی برای برق انداختن فرش و مبل

 

لکه بری از مبلمان پارچه ای

برای از بین بردن لکه های ایجاد شده روی مبل پارچه ای، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی A tablespoon of dishwashing liquid را با سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم ترکیب کنید. پارچه ای مرطوب را به این محلول آغشته کرده و روی لکه بکشید اما برای اینکه بافت و رنگ پارچه آسیب نببیند، دستتان را فشار ندهید.

سپس با پارچه ای خشک، رطوبت آن را بگیرید تا به مرور خشک شود.ترکیب جوش شیرین و سرکه سخت ترین لکه ها را از بین می برد.

 

لکه بری مبلمان چرمی:

در صورت وجود لکه روی مبل چرم آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر لکه سختی روی چرم مبل ریخته باشد، آن را به آرامی با صابون بشویید اما آب زیادی به کار نبرید.

 

تمیز کردن لکه نوشابه:

اگر نوشابه روی مبل ریخت روی لک مقداری نمک بپاشید و سپس با اسفنجی خیس آن را پاک کنید تا اثری از لکه بر جا نماند.

 

تمیزکردن اثر زردی سیگار:

برای از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار می توانید برای این کار از یک حبه قند استفاده کنید. بدین طریق که قند را روی لکه بمالید و این کار را ادامه دهید تا پاک شود. اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شده باشد، می توانید با آبلیمو آن را پاک کنید.
اگر مبل شما از پارچه کرکدارتشکیل شده، لکه را با کمی شیر خیس کرده و با مقداری پنبه لکه آن را پاک کنید سپس لکه شیر رابا آب و صابون از بین ببرید.

 

تمیز کردن لکه جوهر روی مبل:

برای از بین بردن لکه جوهر روی مبل ابتدا آن را خیس کنید و کمی نمک روی لکه بریزید، سپس با پنبه محل را تمیز کنید. روی لکه محلول گلیسیرین و آمونیاک بمالید و سپس رویه مبل را با کمی شامپو بشویید.

 

تمیز کردن لکه چربی روی مبل:

برای پاک کردن لکه چربی روی مبل ، کمی محلول نمک و الکل Salt and alcohol solution روی مبل بمالید.اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی باشد، روی قسمت لکه شده را با یک برگه کاغذ خشک کن بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

 

پاک کردن لکه روی مبل با لکه برهای شیمیایی:

در فروشگاه ها لکه برهای شیمیایی و آماده مصرف وجود دارد. با این لکه برها می توانید اغلب لکه ها را پاک کنید.برای استفاده از این لکه برها روش مصرف روی آن را مطالعه کنید. این کار را با دستکش انجام دهید.

 

لکه خون بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه خون مقداری نشاسته را در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتاًغلیظی بدست آید. آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بگذارید تا خشک شود. سپس نشاسته خشک را بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید.

 

روش از بین بردن لکه چربی روی فرش

ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد فرش

لاغری با جدیدترین ترفندهای خانه تکانی+ آموزش

این گونه مبلمان را بچینید تا پول دار شوید!!

 

First class and excellent detergent for shining carpets and sofas

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان