ramazan
ramazan

گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

 

 هتلهای مجلل این کشور برای برنامه رمضان آمادگی ویژه دارند و در پروازهای امارات در هنگام افطار بسته ای شامل خرما ، یک نوشیدنی لبنی ،یک ساندویچ و بطری آب ارایه می شود.

در ماه رمضان امسال به دلیل مقارن شدن با تعطیلات مدارس برخی از گردشگران ترجیح می دهند این ماه یا قسمتی از آن را که به عبادتشان لطمه نزند  در کشوری با فرهنگی متفاوت بگذرانند.

در بسیاری از کشورهای مسلمان رمضان را به عنوان جشن نعمات خداوندی تلقی کرده و بسیاری از برنامه ها و حراج ها مخصوصا در اقلام غذایی در این ماه انجام می شود.

برای مسلمانانی که در کشورهای غیر مسلمان زندگی می کنند این ماه بسیار سخت می گذرد اما حضور آنها در یک کشور مسلمان و یا کشورهایی که مسلمانان زیادی دارند می تواند این ایام و عبادت آن را لذت بخش کند.

به همین دلیل گردشگری رمضان مخصوصا در سالیان اخیر رونق بسیاری داشته است و برخی از کشورها در این رویداد سرآمدند.

در این گزارش به این کشورها اشاره شده است.

انگلیس
کشور انگلیس و به خصوص شهر لندن را گلدان ذوب فرهنگهای گوناگون می نامند چرا که در این کشور هم مسلمانان زیادی زندگی می کنند و هم اینکه آنها آزادانه می توانند فرایض و رسوم خود را به جا بیاورند.

در این ماه قهوه خانه ها و رستورانهای مخصوص اعراب خاورمیانه و همچنین ایرانیها و ترکها و پاکستانیها به خدمات مخصوص سحری و افطار مشغولند ، فروشندگان غذاهای حلال گوشتی در این ماه رونق بیشتری در کسب و کار خود مشاهده می کنند .

وجود بازارها عربی ، غذاهای کنار خیابانی هنگام افطار ،شیرینی فروشیهای لبنانی و فعالیت فوق العاده مساجد در این ماه دلیل خوبی برای جذابیت شهرهای بزرگ انگلیس برای گردشگران ماه رمضان است.

 

  گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

 

 در این ماه هتلهای انگلیس هم برای پذیرایی از مهمانان مسلمان روزه دار تجهیز می شوند و خدمات خاص این ماه را ارایه می دهند.

مالزی
علیرغم گرما و رطوبت بالای شهرهای مالزی در این ماه ، گردشگران بسیاری مالزی را بهشت ماه رمضان می دانند.

خدمات حرفه ای هتلها ، بازارهای شبانه و اغذیه خیابانی و متنوع مالزی از جذابیتهای این کشور برای مسلمانان است .

مسلمانان روزه دار علاوه بر بهره مندی از زیباترین طبیعت روی زمین و همچنین مساجد بزرگ و مدرن می توانند از غذاهای سنتی مالزی که معمولا با برنج و شیر نارگیل درست شده و بسیار مقوی هم هستند استفاده کنند همچنین خوراک چیکن رایس با کاری که از غذاهای محبوب ماه رمضان مسلمانان در مالزی است.

 

  گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

 

حراجها و فروشهای ویژه ماه رمضان هم از جذابیت های گردشگری رمضان در مالزی است.

ترکیه
هر جا سخن از گردشگری است نام ترکیه نیز در آن بین هست. در عرصه گردشگری رمضان نیز ترکها حرفهای زیادی برای گفتن دارند.ترکیه اگر چه کشوری لائیک محسوب می شود اما به دلیل فرهنگ اسلامی اکثر مردم، مسلمانان در این کشور که به قصد گردشگری حلال می آیند احساس بدی نخواهند داشت .

در این کشور در حالی که خوردن و نوشیدن آزاد است اما اکثر مردم از این عمل در ملا عام احراز می کنند و فضای رمضان در استانبول احساس می شود . در اکثر شهرها این کشور رستورانها و اغذیه فروشیها با پرده پایین کشیده خدمات ارایه می دهند و بسیاری از رستورانها مشروب ارایه نمی کنند و کلا عرضه مشروب در این ماه در ترکیه بسیار محدود می شود مخصوصا اینکه اردوغان جدیدا قوانین محدود کننده ای برای تبلیغ و نمایش مشروبات الکلی وضع کرده است.

 

  گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

 

  در ترکیه رستورانها و هتلها به نحو دلپذیری برای پذیرایی افطار آماده شده اند و لیستی از غذاهای متنوع ترکی اعم از انواع کباب و شیرینی جات سنتی ترکی را ارایه می دهند که برای گردشگران بسیار جذاب است.

اسپانیا
این کشور با پیشینه ای که مسلمانان در آن به جا گذاشته اند دارای فرهنگی غنی از تقابل فرهنگی بین اسلام و فرهنگ اندلسی است.

در اسپانیا نیز جمعیت مسلمانان بعد از فرانسه و انگلیس رکوردار است و بسیاری از شهرهای بزرگ اسپانیا در ماه رمضان خدمات مخصوص به این ماه را برای مسلمانان ارایه می کنند.

 

  گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

 

 اسپانیا بعد از بحران اقتصادی بزرگ که در سالیان قبل این کشور را تا مرز ورشکستگی برد به جادوی حیاتی گردشگری بیشتر متمایل شد و مسئولان گردشگری اسپانیا علاوه بر پذیرایی از خیل بی شمار گردشگران اروپای شمالی و مرکزی که به سواحل جنوب اسپانیا علاقه مندند برای گردشگری حلال گردشگران مسلمان نیز برنامه ریزی کرده اند.

بسیاری از هتلها در اسپانیا آرم صد در صد حلال را نصب می کنند و برخی از آنها با ارایه منو و رژیمهای خاص برنامه سم زدایی از بدن را برای مهمانان خود تدارک می بینند. منوی سحری و افطار شامل ترکیبی ماهی، سبزیجات و میوه جات که همگی به زبان عربی ترجمه شده اند.

امارات متحده عربی
امارات در ماه رمضان حال و هوای دیگری دارد و بسیاری از مسلمانهای منطقه برای بهره گیری از برنامه های فرهنگی به امارات می روند.

مسئولان این کشور و امارت دبی که اهتمام خاصی به بخش گردشگری دارند در هنگام فرا رسیدن این ماه طیف گسترده ای از برنامه های فرهنگی – رسانه ای تدارک میبینند جشنها و برنامه های ویژه با محوریت قرآن به توریستهای مسلمان ارایه می شود.
علاوه بر آن تورهای ویژه افطار در صحرا و چادر همرا با سرو بهترین آشپزخانه های عربی و قلیان مخصوص از جذابیتهای ویژه امارات در این ماه حتی برای غیر مسلمانان  است.

 

  گردشگری رمضان در کدام کشورها بیشتر رونق دارد + تصاویر

 

 هتلهای مجلل این کشور برای برنامه رمضان آمادگی ویژه دارند و در پروازهای امارات در هنگام افطار بسته ای شامل خرما ، یک نوشیدنی لبنی ،یک ساندویچ و بطری آب ارایه می شود.

فروشگاهها و مال های بزرگ نیز تخفیفات ویژه ای دارند که در هنگام عید فطر به اوج خود می رسد.

مسئولان این کشور سعی کرده اند رمضان را در امارات به یکی از جذاب ترین ماههای سال برای بازدید از این کشور تبدیل کنند.

منبع:khabaronline.ir



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان