سرقت مزدا 3 با یک بشکن ! عجایب ایران

مجموعه : اخبار حوادث
سرقت مزدا 3 با یک بشکن ! عجایب ایران

داغ ترین خبرهای هفته را در این بخش مرور کنید

 

محتویات:

1- سقوط بسیار مرموز و عجیب دختر نوجوان از اتاق طبقه پنجم

2- سرقت مزدا 3 با یک بشکن !

3- دختر ربوده شده قوچانی که بعد از 9 سال پیدا شد !!

4- یارانه آذر 95 زودر واریز می شود

 

 

سقوط عجیب دختر 15 ساله از ساختمانی در شمال تهران

 در پی سقوط مرموز دختری 15 ساله از طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی، تحقیقات جنایی در این باره آغاز شد.

 

 حدود ساعت چهار بعدازظهر یکشنبه 21 آذر، خبر سقوط مرگبار دختری نوجوان از سوی مأموران کلانتری 164 قائم به سجاد منافی آذر بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد.

به دنبال این خبر، تیم بررسی صحنه جرم پس از عزیمت به محل حادثه در یکی از محله های شمال شرق تهران، با جسد دختری نوجوان در حیاط مجتمع مسکونی روبه رو شد.

 

مادر این دختر به مأموران گفت:دخترم در اتاق مشغول درس خواندن بود که ناگهان صدای مهیبی را از داخل حیاط شنیدم. زمانی که به اتاق دخترم رفتم در کمال ناباوری متوجه شدم به داخل حیاط سقوط کرده است.

پس از تحقیقات مقدماتی، جسد برای تعیین علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و تیمی از کارآگاهان جنایی مسئول رسیدگی به این ماجرا شد.

 

سرقت مزدا 3 با یک بشکن !!

همگی عضو یک باند هستند و برای تامین مواد مخدر دست به سرقت لوازم داخل خودرو می زدند. برای اینکه در دام پلیس گرفتار نشوند با سرقت مزدا 3 به محل سرقت ها می رفتند. اعضای این باند در طرح ویژه پلیس اگاهی دستگیر شدند. در ادامه گفتگوی میزان با سرکرده این باند را می خوانید.

 

خودت را معرفی کن؟

حسن 33 ساله هستم. چند سابقه کیفری دارم و آخرین بار به جرم سرقت خودرو دستگیر شدم.

 

این بار به چه جرمی دستگیر شدی؟

به جرم سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو.

 

با همدستانت کجا آشنا شدی؟

دو نفر همدستم بچه محلمان بودند که با هم تصمیم به راه اندازی باند سرقت گرفتیم.

 

چرا دست به سرقت می زدید؟

هرسه نفر معتاد هستیم و برای اینکه هزینه موادمان تامین شود تصمیم به سرقت لوازم داخل خودرو گرفتیم.

 

برای چه خودرو گران قیمت سرقت سرقت می کردید؟

ما مزدا 3 را سرقت می کردیم و با آن در شهر پرسه می زدیم. بعد از پرسه زدن در شهر خودروها را شناسایی و لوازم داخل خودرو را سرقت می کردیم.

 

چند خودرو مزدا3 سرقت کردید؟

در سه ماه موفق شدیم 10 خودرو را سرقت کنیم. ما دو روز با خودروها پرسه زده و سرقت هایمان را انجام می دادیم و بعد خودرو مزدا را در کنار خیابان رها می کردیم.

 

چرا مزدا3؟

خودرو پرشتابی است و به راحتی می توان با آن مانور داد.

چگونه این خودرو را سرقت می کردید؟

به راحتی آب خوردن تنها با یک “بشکن”.

 

مگر با بشکن قفل مزدا3 باز می شود؟

بشکن اسم وسیله ای است که خودم با دو میله طراحی کردم و با آن در 1 دقیقه در مزدا3 را باز می کنم. سپس با هرز کردن سوئیچ با همین “بشکن”، خودرو را سرقت می کردم.

 

چند سرقت لوازم داخل خودرو انجام دادید؟

از 140 خودرو سرقت کردیم. بیشتر ضبط و باند سرقت می کردیم اما اگر چیزی پس از باز کردن در خودرو گیرمان نمی آمد،با سرقت زاپاس فرار می کردیم.

 

می دانی چه مجازاتی در انتظارت است؟

اگر بتوانم در زندان موادم را ترک کنم، دیگر سمت خلاف نمی روم.

 

دختر ربوده شده قوچانی بعد از 9 سال پیدا شد !!
آبان سال گذشته، مردی با تسلیم شکوائیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب قوچان گفت:سال 1382 در حالی که دخترم تنها 4 سال سن داشت و مقابل منزلم بازی می کرد توسط سرنشینان یک خودرو ربوده شد از آن روز تاکنون که 9 سال از ماجرا می گذرد ما به همه جا سر زدیم. 9 سال را با اضطراب و نگرانی به سر بردیم و به هر شهرستانی که احتمال می دادیم دخترمان را به آن جا منتقل کرده باشند رفتیم ولی اثری از او نیافتیم تا این که او را در یکی از مدارس چناران شناسایی کردم.

 

 در پی اظهارات این مرد و با دستورات قضایی، ماموران انتظامی به همراه مسئولان حراست آموزش و پرورش به مدرسه این دختر رفتند و ابتدا با عکسی که از دختر مذکور موجود بود او را شناسایی کردند و سپس زن و مردی که از این دختر نگهداری می کردند دستگیر شدند.

 

 این زن که «م» نام دارد در بازجویی های اولیه گفت:چند سال قبل، به اتفاق خواهرم که اکنون فوت کرده است به مرکز بهزیستی رفتیم تا کودکی را برای نگهداری تحویل بگیریم اما مدیران بهزیستی گفتند که باید برای قبول سرپرستی یک کودک از دادگاه نامه بیاوریم. اما وقتی از دادگاه سوال کردیم گفتند ابتدا باید آزمایش بدهید به همین خاطر دیگر دنبال این کار نرفتیم تا این که مدتی بعد شوهرم دختر بچه ای را به منزل آورد و گفت:این دختر دست یک خانم معتاد بود و می گفت که توانایی نگهداری او را ندارد من هم دلم به حالش سوخت و با دادن مقداری پول، بچه را تحویل گرفتم.

 

 این دختر 2 روز مدام گریه می کرد به همسرم گفتم ببر بچه را پس بده! اما او این کار را نکرد. پس از گذشت چند روز لباس هایی به دختر مذکور پوشاندم و او نزد ما ماند و از آن روز به بعد با ما زندگی می کند. بعد از این ماجرا از طریق یک آشنایی که پیدا کردیم با گرفتن یک نامه از پاسگاه محل به ثبت اسناد مراجعه کردیم و شناسنامه ای با نام لیلا برای او گرفتیم.

 

علیرضا متهم اصلی این پرونده نیز گفت:فرزندان من و همسرم معلول به دنیا می آمدند و اکنون نیز یک پسر معلول 16 ساله دارم. به همین خاطر مادرم که اکنون فوت کرده است برای جلوگیری از متلاشی شدن زندگی ما، یک روز با دختری آمد و گفت:برای شما بچه ای را به خاطر فقر مالی پدر و مادرش به مبلغ 711 هزار ریال خریده ام اما خانواده این دختر به خاطر گرفتن کوپن، شناسنامه او را تحویل ندادند!

 

متهم این پرونده آدم ربایی افزود:من دیگر در مقابل کار انجام شده قرار گرفته بودم چون مادرم می گفت تو نباید خودت را به خانواده این دختر نشان بدهی چرا که ممکن است آن ها برای همیشه از تو اخاذی کنند من هم دیگر برای یافتن پدر و مادر این دختر اقدامی نکردم. ولی از این که مادرم کودک را دزدیده باشد خبری نداشتم تا این که مادرم در 4 سال قبل فوت کرد و این دختر نزد ما باقی ماند.

 

دختر ربوده شده نیز به مقام قضایی گفت:من اطلاع پیدا کردم که «م» مادر واقعی من نیست و اکنون که پدرم را دیدم یادم آمد که در دوران کودکی که 4 یا 5 ساله بودم و مقابل منزلمان که یک نانوایی هم بود بازی می کردم که پیرزنی دستم را گرفت و مرا به داخل یک ماشین برد.

 

نوع ماشین و قیافه پیرزن یادم نیست! من خیلی تلاش کردم که پیاده شوم و فرار کنم اما آن خانم مرا گرفته بود نمی دانم کجا رفتیم اما به یاد دارم که این آقا (متهم) مرا از همان خانم گرفت و در منزلشان به مادرم «م» تحویل داد از آن زمان من پیش آن ها بودم ولی «م» با علیرضا دعوا کرد که بچه مردم را ببر! برای چی او را آوردی؟ ولی او می گفت:این دختر در اختیار یک پیرزن بوده است!!

 

گزارش خراسان حاکی است:پس از اعترافات متهم به ماجرای آدم ربایی در تاریخ 82.8.22 این پرونده در شعبه 113 دادگاه قوچان مورد بررسی قرار گرفت و مقام قضایی نیز با رعایت مواد تخفیف مجازات، متهم علیرضا را به تحمل 5 سال زندان به اتهام آدم ربایی محکوم کرد اما رای صادره مورد اعتراض شاکی قرار گرفت و برای رسیدگی دقیق تر به شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی ارسال شد.

 

قضات باتجربه دادگاه تجدیدنظر استان خراسان نیز پس از مطالعه دقیق پرونده، رسیدگی به آن را آغاز کردند و در نهایت با توجه به استنادات و دلایل محکم و انکارناپذیر، مجازات قانونی متهم را افزایش دادند.

 

در رای صادره که به امضای قاضی مهدی معینی رئیس شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر رسیده آمده است:در پرونده مذکور متهم علیرضا به لحاظ ارتکاب آدم ربایی کودک 4 ساله و گرفتن شناسنامه جدید برای کودک ربوده شده به تحمل 5 سال حبس با رعایت مواد قانونی تخفیف مجازات محکوم شده است در حالی که شاکی خواهان تشدید مجازات می باشد. اما با توجه به اوضاع و احوال بزه ارتکابی از سوی متهم و مندرجات پرونده و این که کودک ربوده شده کمتر از 15 سال سن داشته است و عمل ربایش نیز با وسیله نقلیه صورت گرفته، همچنین افراد دیگری نیز حضور داشته اند، بنابراین کلیه موضوعات تشدید مجازات در ارتکاب جرم جمع می باشد و موجبی برای تخفیف مجازات فراهم نیست. لذا مجازات حبس متهم «علیرضا» به 15 سال زندان تعزیری تعیین و اعلام می گردد.

 

همچنین در رای صادره از سوی قاضی معینی متهم «م» با توجه به محتویات پرونده تبرئه شده است.

 

یارانه آذرماه 95 زودتر به حساب سرپرستان واریز میشود

در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها آمده است، ضمن عرض تبریک به مناسبت تقرب ایام میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و آ غاز هفته وحدت، به اطلاع مردم شریف ایران می رساند «هفتادمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به آذر ماه سال جاری همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 455000 ریال ساعت 24 روز پنج شنبه مورخ 1395/09/25 به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان