ramazan
ramazan

نطق جنجالی مطهری در مورد کروبی و موسوی (متن)

مجموعه : اخبار
نطق جنجالی مطهری در مورد کروبی و موسوی (متن)

نطق جنجالی مطهری در مورد کروبی و موسوی؛  نطق امروز علی مطهری نماینده تهران و تکرار دوباره مواضع وی در مورد غیرقانونی بودن حصر موسوی و کروبی، جلسه امروز پارلمان را برای دقایقی به تنش کشاند و موجب شد که برای بازگرداندن آرامش به جلسه علنی مجلس اعلام تنفس صورت گیرد.

 

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی که اداره بخشی از جلسه علنی را در هنگام نطق حاشیه‌ساز علی مطهری بر عهده داشت، در میانه صحبت‌های وی که با واکنش نمایندگان روبرو شده بود زنگ تنفس جلسه علنی را برای حفظ آرامش مجلس به صدا در آورد.

 

مطهری در نطق هفت دقیقه‌ای امروز خود مجددا بر موضع پیشین خود مبنی بر خلاف قانون بودن حصر موسوی و کروبی اصرار کرد که این سخنان وی با واکنش نمایندگان و شعار «مرگ بر منافق» و مرگ بر فتنه‌گر همراه شد و با بر هم ریختن نظم جلسه، ابوترابی ختم جلسه علنی مجلس را اعلام کرد.

 

پس از واکنش‌های نمایندگان به نطق مطهری که با فریاد دو دو و شعار مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه‌گر همراه بود،

 

ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس خطاب به مطهری گفت که آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت و رافت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده و از وی خواست مصالح ملی و احکام شرعی را در نطق خود در نظر گیرد.

 

نایب رییس مجلس همچنین خطاب به مطهری گفت: شما باید طوری صحبت کنید که انضباط مجلس حفظ شود در حالیکه اینگونه طرح بحث کردن اعتراض عمومی همه نمایندگان را در پی دارد.

 

در حالیکه مجددا میکروفن علی مطهری برای ادامه نطق هفت دقیقه‌ای وی باز شد نمایندگان با فریادهای مکرر اجازه نمی‌دادند صدای وی شنیده شود. او در خلال صحبت‌هایش گفت که در سال 88 به محسن رضایی رای داده است.

 

با ادامه صحبت‌های مطهری، جمع زیادی از نمایندگان دور وی که در جایگاه ناطق ایستاده بود حلقه زدند.

 

سودانی، موسوی‌نژاد، قاضی‌پور، حاجی، نبویان، نعیمی رز و فتح‌الله حسینی سعی می‌کردند مطهری را قانع کنند که از جایگاه ناطق پایین بیاید و از ادامه نطقش منصرف شود اما او که مصر به بیان نطقش بود فتح‌الله حسینی و نعیمی رز را هل داد و در جایگاه ناطق باقی ماند.

 

در ادامه هم عابد فتاحی نماینده اصلاح‌طلب مجلس مقابل نمایندگانی که متعرض مطهری شده بودند ایستاد و اجازه نمی‌داد آنها به وی نزدیک شوند.

 

پس از اینکه ابوترابی‌فرد جلسه علنی را برای برقراری مجدد آرامش ختم کرد و اعلام تنفس کرد همچنان شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه از سوی برخی نمایندگان سر داده می‌شد و نمایندگان دیگری از جمله مصباحی مقدم، اکبریان، توکلی، حاجی دلیگانی و زاهدی سعی می‌کردند علی مطهری را از جایگاه ناطق پایین بیاورند اما او همچنان در جای خود ایستاده بود.

 

در ادامه مجددا پزشکیان و جهانگیرزاده از مطهری خواستند که در جایگاه ناطق باقی نماند اما او به آنها هم پاسخی نداد.

 

نهایتا به گفته هیات رییسه، مهمانان و خبرنگاران صحن علنی به بیرون هدایت شدند اما همچنان مطهری حاضر نشد از جایگاه ناطق پایین بیاید.

 

بعد از ختم جلسه علنی مجلس، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد رییس جلسه خطاب به نمایندگان گفت: بر اساس ماده 108 آیین‌نامه پانزده دقیقه تنفس اعلام کردم.

 

وی خطاب به مطهری که همچنان پشت تریبون برای بیان ادامه نطقش ایستاده است، گفت: بنده ادامه صحبت شما را مصلحت نمی‌دانم. دغدغه شما و همه ما نمایندگان مصالح ملی و رعایت مصلحت مجلس و همکاران محترم است. شما هم باید در این جهت همکاری کنید. ما نمی‌خواهیم در فضایی کار کنیم که جایگاه مجلس، نمایندگان و شخص شما آسیب ببیند.

 

ابوترابی فرد گفت: بنده جلسه را ختم کردم و اعلام تنفس دادم تا فضا بیشتر از این متشنج نشود.

 

نایب رییس مجلس اضافه کرد: تصمیم نظام (حصر موسوی و کروبی) قطعا با نگاه به مصالح و منافع ملی است، تصمیمی که در نهایت رحمت و دقت اتخاذ شده است. این تصمیم در راستای منافع و مصالح نظام و امت اسلامی اتخاذ شده است. نظام ما با اخوت اسلامی و رافت اسلامی گره خورده است.

 

در این هنگام و در شرایطی که ابوترابی‌فرد در حال ادامه سخنانش بود خبرنگاران به بیرون صحن علنی هدایت شدند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان