ramazan
ramazan

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

معرفی کم فروش ترین مدل های خودرو در دنیا همراه با تصویر؛ به گزارش نازوب در سال گذشته شرکت خودروساز تویوتا بر چندمین سال متوالی به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز موجود در دنیا لقب گرفت. شرکت‌های دیگر خودروسار نیز در سال 2014 فروش خوبی داشته‌اند و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت برای سال 2015 نیز به همین منوال باشد و صنعت خودرو شاهد حضور مدل‌های جدیدتر از شرکت‌های نوپای چینی و رقابت بیشتر برای بدست آوردن بازارهای جهانی باشد. اما در طرف دیگر بازار خودروهایی هستند که علیرغم کیفیت بالا و عملکرد مناسب فروش چندان خوبی ندارند و مشتریان کمتری به سراغ خرید آن‌ها می‌روند.

 

در ادامه مطلب نیز قصد داریم به این خودروها بپردازیم. این خودروهای جزء کم فروش ترین مدل‌های موجود در بازار خودرو هستند که بر خلاف تصور جر خودروهای خوب و قابل قبول نیز محسوب می‌شوند.

 

مزدا 6
مزدا در سال‌های اخیر به ویژه در بازارهای در حال توسعه فروش نسبتاً خوبی داشته است. اما یکی از مدل‌های این خودرو ساز ژاپنی که کمتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته مزدا 6 است. با وجود اینکه مزدا 6 جزء بهترین ها در کلاس خود محسوب می‌شود در جدول فروش در رتبه دهم قرار دارد. حتی خودروی فولکس واگن پاسات نیز فروش بیشتری از مزدا 6 در سال گذشته داشته است.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

ولوو v60
بعد از سال ها کش و قوس برای عرضه مدل جذاب و دوست داشتنی v60 در همه بازارها، پس از ورود این خودرو به بازارهای آمریکای شمالی بر خلاف انتظار استقبال زیادی از این محصول ولوو نشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که در سال‌های اخیر تمایل مشتریان به خرید این سبک خودرو کاهش قابل توجهی داشته و به احتمال زیاد v60 نیز با وجود کیفیت و عملکرد خوب به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

کادیلاک ATS
کادیلاک ATS در یک کلاس بسیار رقابتی قرار دارد. با وجود اینکه کادیلاک ATS در طی سال ها امتحان خود را به عنوان یک خودروی قابل قبول به ویژه در بازارهای امریکایی پس داده اما در حال حاضر یکی از کم فروش ترین مدل‌های کادیلاک محسوب می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که طراحی نه چندان جذاب کادیلاک ATS نسبت به رقبای موجود باعث شده تا کادیلاک بخش اعظمی از مشتریان خود که قشر جوان را تشکیل می‌دهند از دست بدهد.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

کیا K900
با وجود اینکه خودروی کیا با نام نه چندان جذاب K900 نمی‌تواند در دسته خودروهای لوکس با مدل‌هایی مانند مرسدس اس کلاس رقابت کند اما در مقابل 30 هزار دلار نیز آر این خودروها ارزان تر است. K900 با وجود امکانات خوب و قیمت مناسب تر نتوانسته فروش خوبی داشته باشد.
شاید کیا هم مانند فولکس واگن به این قضیه پی برده باشد که مشتریان حاضر نیستند پول زیادی بابت یک خودروی لوکس از یک برند غیر لوکس بدهند.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

داج وایپر
خودروی وایپر از کمپانی داج از ابتدا نیز مشتریان خاص و محدود خود را داشته و برای عموم عرضه نمی‌شده. اما در سال‌های اخیر فروش آن بیش از حد محدود شده. وایپر از خوروهای بسیار خوب از نظر کیفیت و عملکرد محسوب شده و نسخه‌های مختلف آن نیز در قالب SRT وارد بازار شده‌اند. با این حال استقبال از آن به پایین‌ترین حد خود رسیده است. شرکت داج حتی برای جدیدترین مدل‌های وایپر تخفیف 15 هزار دلاری نیز در نظر گرفته است.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

لکسوس LFA
LFA یکی از مدل‌های شرکت لکسوس است که بیشترین اجحاف در حق آن شده است. مشتریان تنها به برچسب قیمت و آرم لکسوس توجه می‌کنند و کمتر کسی به بدنه فیبر کربن و موتور قدرتمند V10 آن توجه دارد. شاید در نگاه اول لکسوس LFA چندان خودروی مناسبی نباشد اما در واقعیت یک خودروی بی‌نظیر است که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود و آمار فروش بسیار کمی دارد.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)

همه مدل‌های لوتوس!
آماری که از میزان فروش خودروهای لوتوس منتشر شده حاکی از آن است که این شرکت در سال 2014 در آمریکا تنها 112 دستگاه خودرو به فروش رسانده. با وجود اینکه لوتوس یکی از بهترین خودروسازان اسپورت در دنیا محسوب شده و مهندسی آن سرمشق بسیاری از دیگر خودروسازان است، در سال‌های اخیر با کاهش شدید فروش مواجه شده است.

 

کم فروش ترین مدل اتومبیل های دنیا (تصاویر)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان