عکسهای ناز پریانکا چوپرا بازیگر زیبای هندی بیوگرافی

عکسهای ناز پریانکا چوپرا بازیگر زیبای هندی بیوگرافی

پریانکا بازیگر مطرح سینمای بالیوود در 18 جولای 1982 در جارکاد هند به دنیا آمد . پدر و مادر او هر دو پزشک هستند و برادرش سیدارت 7 سال از او کوچکتر است .

 

 

او دوران دبیرستان را در آمریکا گذراند و سپس به هند بازگشت و در کالج جی هند مشغول تحصیل شد اما با برنده شدن عنوان دختر  شایسته جهان ” miss world ” در سال 2000 درس را رها کرد و وارد بالیوود شد .
 
 
 
عکسهای ناز پریانکا چوپرا بازیگر زیبای هندی بیوگرافی
 
 
پریانکا بازیگر مطرح سینمای بالیوود در 18 جولای 1982 در جارکاد هند به دنیا آمد . پدر و مادر او هر دو پزشک هستند و برادرش سیدارت 7 سال از او کوچکتر است . او دوران دبیرستان را در آمریکا گذراند و سپس به هند بازگشت و در کالج جی هند مشغول تحصیل شد اما با برنده شدن عنوان دختر  شایسته جهان ” miss world ” در سال 2000 درس را رها کرد و وارد بالیوود شد . پریانکا پنجمین کسی بود که عنوان بانوی شایسته جهان از هند را دریافت کرد . در همان سال لارا داتا  برنده عنوان miss universe و دیا میرزا برنده عنوان بانوی شایسته آسیا شد و کسب این 3 افتخار به صورت همزمان برای هند نوعی پیروزی ناب بود .
 
 

عکسهای ناز پریانکا چوپرا بازیگر زیبای هندی بیوگرافی

 
اولین فیلم بالیوودی او در سال 2003 به نام “قهرمان” بود که نقش کوچکی در کنار سانی دئول و پریتی زینتا داشت . در همان سال در فیلم “انداز” در مقابل آکشی کومار بازی کرد که در گیشه بسیار موفق عمل کرد و پریانکا توانست جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از آن خود کند . در سال 2004 سه فیلم “نقشه” ، “قسمت” و “اسم باو” از او به اکران درآمد که هرسه عملکرد ضعیفی داشتند .
 
در اواخر همان سال برای فیلم “موجسه شادی کاروگی” به کارگردانی دیوید داوان ( سلطان طنز هند ) در کنار سلمان خان و آکشی کومار قرار گرفت ؛ این فیلم لقب سومین فیلم برتر سال را گرفت .  می باشد و پریانکا برای اولین بار در Disclosure فیلم بعدی او “اعتراض” است که نسخه هندی فیلم نقش منفی ظاهر شد و بازی اش مورد توجه منتقدین قرار گرفت و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش منفی زن را از جشنواره فیلم فیر دریافت کند . در همان سال او در تور جهانی به همراه شاهرخ خان ، سیف علی خان ، رانی موکرجی ، پریتی زینتا و آرجون رامپال شرکت کرد .
 
در سال 2005 چندین فیلم از او اکران شد که در گیشه موفق عمل نکردند . در سال 2006 او در دو فیلم از موفق ترین فیلم های سال یعنی “دان” و “کریش” ایفای نقش کرد . “سلام عشق” اکران بعدی او در اوایل سال 2007 بود که در گیشه موفق نبود .
 
اکران بعدی او “برادر بزرگتر” هم خوب عمل نکرد . در سال 2008 چوپرا در 6 فیلم بازی کرد ؛ که در این بین “لاو استوری 2050” ، “گاد توسی گریت هو” ، “چامکو” و “درونا” در گیشه شکست خوردند و فیلم “فشن” که در مورد دنیای مد بود موفق عمل کرد و پریانکا به خاطر آن برنده جایزه بهترین بازیگر زن سال از سوی چندین جشنواره از جمله جشنواره فیلم فیر شد و ششمین فیلم “دوستانا” مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفت و فروش قابل قبولی داشت . در سال 2009 در فیلم “کمینه” در کنار شاهد کاپور بازی کرد که بازی اش مورد توجه منتقدین قرار گرفت.
 
 “فال شما چیست ؟” فیلم بعدی او در این سال است که برای دومین بار بعد از “لاو استوری 2050 ” با هرمان باوجا همبازی شد . ان دو قبلا مدتی با هم نامزد بودند اما بعد از شکست “لاو استوری 2050” از هم جدا شدند . او در سال 2010 در 3 فیلم “عشق ناممکن” ، “قسمت تالکیز” و “دان 2” ایفای نقش کرد .

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان