درگذشت جمشید مشایخی

مجموعه : اخبار حوادث
درگذشت جمشید مشایخی

گلچین داغ ترین خبرهای روز ایران را در این بخش خبری از سایت نازوب بخوانید

 

محتویات

1- جزئیات خبر فوری درگذشت جمشید مشایخی
2- وزارت ارتباطات! مسئول قتل ستایش شناخته شد!!
3- مرگ کودک 6 ساله شهردار را روانه زندان کرد
4- ماجرای عکس سرویس دانش آموزان

 

پاسخ به خبر درگذشت جمشید مشایخی

خبری که شوک عجیب به دنیای هنرمندان و دوستداران پیشکسوت سینما و تلوزیون وارد کرد …

 

 

باز هم در ساعات گذشته شایعه‌ای به راه افتاد و خبر درگذشت استاد جمشید مشایخی در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های نامعتبر و غیررسمی دست به دست شد و باعث نگرانی هوادارن و مخاطبان این هنرمند پیشکسوت شد.

 

در همین راستا گیتی رئوفی همسر جمشید مشایخی در گفتگویی این شایعه را تکذیب کرد و گفت: شکر خدا حال آقای مشایخی خوب است و صبح امروز برای حضور در صحنه سریال «پادری» به کارگردانی محمد حسین لطیفی از منزل خارج شدند و هیچ اتفاقی برای ایشان نیفتاده است.

 

وی در ادامه در خصوص حال عمومی جمشید مشایخی اظهار داشت: در روزهای گذشته به دلیل بیماری تیروئید مشکلات کوچکی داشتند که با مصرف دارو بهبود پیدا کردند و در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند.

 

2- وزارت ارتباطات! مسئول قتل ستایش 6 ساله شناخته شد!!
«رجانیوز» مسئول قتل ستایش را معرفی کرد

سایت «رجانیوز» با لحن و ادبیات مخصوص خود، نوشته است که «آقایان وزارت ارتباطات! مسئول مستقیم تراژدی «ستایش» شما هستید. آن روزی که به اسم «اینترنت آزاد» و برای مصارف انتخاباتی چشم بر کانال‌های مستهجن تلگرام بسته شد، باید منتظر این روزها می‌نشستیم!» این سایت افزوده است: همان روزی که آقای رئیس‌جمهور در حال سخنرانی بود و از اعتماد به جوانان در زمینه استفاده از اینترنت و لزوم رفع محدودیت‌ها و فیلترینگ در این زمینه صحبت می‌کرد، یک نوجوان 15 – 16 ساله یک گوشی اندرویدی خرید و «تلگرام» را روی آن نصب کرد و به دریای کانال‌های مستهجن افتاد؛ دریایی که حالا به رنگ سرخ درآمده؛ سرخی خونِ «ستایش قریشی.»

 

در بخش دیگری از گزارش جهت‌دار این سایت، آمده است: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، بسیاری از کارشناسان نسبت به بی‌توجهی مقامات ارشد دولت درباره مساله اینترنت و کنترل مجاری غیراخلاقی آن هشدار دادند؛ هشدارهایی که البته همگی با پاسخ تند حسن روحانی روبرو شد … و حالا خانواده ستایش قریشی، دختر معصوم شش‌ساله از رئیس‌جمهور می‌خواهند که این خطا را به عقب بازگرداند تا آنها دوباره بتوانند خنده‌های شیرین دخترشان را تماشا کنند.

 

این گزارش، چنین جایت فجیعی را به گردن سیاست‌های دولت در قبال اینترنت انداخته و تأکید دارد که 25 درصد از محتوای اینترنت، تولیدات مطلق پورن و سکس است و همین مسأله موجب جنایت فجیع علیه ستایش شده است.

 

در ادامه گزارش این سایت، پس از توضیح درباره نحوه آشنایی با گروه‌ها و کانال‌های مستهجن در تلگرام، تصریح کرده است: البته محتوای غیراخلاقی، تنها مشکل اینترنت نیست؛ بلکه انتشار محتوای ضد دینی و ضد عقاید مذهبی هم یکی دیگر از کارکردهای اصلی فضای مجازی است که زمینه را برای سست شدن باورهای اعتقادی جوانان فراهم می‌کند و نهایتاً نوجوانان و جوانان در اثر محرک‌های جنسی در اینترنت و به دلیل عدم توانایی در پاسخگویی صحیح به آن، مرتکب جنایاتی نظیر ماجرای ستایش می‌شوند.

 

در ادامه آمده است: قطعاً رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و وزیر اطلاعات در مسأله کشته شدن نونهال 6 ساله – آن هم با این صورت فجیع – سهل‌انگاری کرده‌اند؛ چراکه وقتی دسترسی به اینترنت آزاد و کانال‌های پورن و … را به دلیل استفاده‌های انتخاباتی آزاد می‌گذارند و هر کودک نابالغی می‌تواند به سهولتِ خریدن یک سیم کارت پنج هزار تومانی، به آنها دسترسی داشته باشد، نتیجه‌ قطعاً همین تراژدی تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم.

 

این گزارش پیش‌بینی کرده است: متأسفانه باید اذعان کرد که با ادامه این وضعیت، ستایش تنها قربانی پمپاژ شبانه‌روزی محتوای غیراخلاقی و ضداعتقادی نخواهد بود و این، آغاز مسیری است که کشورهای غربی تا انتهای آن رفتند و حالا قرار است با شعارهای شبه‌روشنفکری و وعده‌های انتخاباتی بر سر ما نیز بیاید. آقای رئیس‌جمهور باید بداند که آزادی اینترنت یعنی یکی از محوری‌ترین سوالات مردم از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میتینگ‌های تبلیغاتی، برنامه آنها برای جلوگیری از موج وحشتناک تجاوز به دختران در دانشگاه‌های این کشور است.

 

3- مرگ کودک 6ساله، شهردار را روانه زندان کرد

حسن مظفری به محض دریافت گزارش وقوع حادثه منجر به فوت یک کودک شش ساله در انتهای خیابان درمانگاه، دستورات قضایی لازم را به شعبه دوم بازپرسی صادر کرد.در همین راستا بازپرس در مکان حادثه حضور یافت و در بررسی‌ها مشخص شد کودک شش ساله (محمدامین بیات) به علت نبود حفاظ و درپوش روی کانال و چاه‌های ایجاد شده در منطقه، به درون یکی از چاه‌های آب با عمق حدود چهار متر سقوط کرده و به علت خفگی در آب فوت کرده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری دادستان مرکز استان زنجان به همراه بازپرس شعبه دوم دادسرا در محل حضور یافتند و از نزدیک محل حادثه را بازدید و علاوه بر معاینه کامل اطراف چاه آب مورد نظر با خانواده کودک فوتی و اهالی محل دیدار کردند.

سپس بلافاصله شهردار زنجان، شهردار منطقه 3 و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری احضار شدند و از رئیس شورای شهر نیز دعوت به عمل آمد و با حضور اهالی منطقه در دفتر دادستانی اظهارات مسئولان فوق و مردم منطقه، ثبت و پرونده حادثه به کارشناس مربوطه ارجاع شد.

مظفری در خصوص این حادثه گفت: با وجود تذکرات و هشدارهای مکرر این مرجع به شهرداری برای رعایت استانداردها و اصول ایمنی در انجام پروژه‌های عمرانی و شهرداری و نیز ارسال مکاتبات متعدد به شهرداری و شرکت‌های خدمات‌رسان در خصوص رسیدگی به کنده‌کاری‌های غیر اصولی سطح شهر باز شاهد ضعف مدیریت و کوتاهی مسئولان شهرداری در بحث حفر کانال و چاه بودیم و همچنین به دلیل نبود نظارت و رها کردن اقدامات نیمه‌کاره، با کمال تأسف شاهد فوت یکی دیگر از همشهریان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات به عمل آمده و با توجه به انجام نشدن نظامات دولتی و ضعف نظارت و کوتاهی انجام شده از سوی مسئولان شهرداری طی دستور قضایی، شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه 3 تحت نظر قرار گرفته و بررسی و تحقیقات قضایی بعدی در حال انجام است که به محض تکمیل تحقیقات گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان تاکید کرد: در رابطه با پرونده مذکور با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماضی با مسببین حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

4- ماجرای عکس سرویس دانش آموزان

محمود عباسی رئیس آموزش و پرورش منطقه بیرم  با اشاره به انتشار عکسی در فضای مجازی در خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزان درون صندوق عقب یک‌ خودرو، افزود: اخیرا تصویری در فضای مجازی با زیرنویس “سرویس مدارس منطقه بیرم فارس” منتشر شده بود که بلافاصله موضوع از طریق اداره آموزش و پرورش بیرم بررسی شد.

 

 

وی اضافه کرد: پیگیری انجام شده حاکی از آن بوده که خودروی مشاهده شده در تصویر، سرویس مدرسه نیست بلکه خودروی یکی از والدین دانش‌آموزان آن منطقه است و راننده حین انتقال فرزندش به منزل، پس از مشاهده همکلاسی‌های او، به اصرار آنان و تقاضای فرزندش، دانش‌آموزان را در فاصله‌ی کوتاهی جابه‌جا کرده است.

 

عباسی با بیان اینکه در مناطق کوچک اکثر افراد اقوام و خویشاوندان یک‌دیگر هستند، خاطرنشان کرد: نگاه راننده خودرو این بوده که در فاصله کوتاه مدرسه تا منزل،‌ سوار کردن دانش‌آموزان در صندوق عقب خودرو، خطری به‌دنبال نخواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: مسئولان اداره آموزش و پرورش بیرم مراتب اعتراض خود را نسبت به رفتار پرخطر و غیرمسئولانه این راننده اعلام کرده‌اند و از وی در خصوص تکرار نشدن این اقدام،‌ تعهد گرفته‌اند. چنین رفتارهایی به‌هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و نیست.

 

عباسی ادامه داد: بافت بخش بیرم یک بافت روستایی است و در اکثر روستاهای بخش بیرم مدرسه وجود دارد، لذا با توجه به بافت و شرایط منطقه درخواستی برای دایر شدن سرویس مدرسه از سوی دانش‌آموزان و اولیای آنان مطرح نبوده است. در این منطقه، شرکت‌های حمل و نقل درون‌شهری مانند آنچه در شهرها وجود دارد و براساس قانون، متولی سرویس مدارس نیز هستند، نیست، طبیعتا آموزش و پرورش هیچ قراردادی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در خصوص جابه‌جایی دانش‌آموزان منعقد نکرده است.

 

مدیر آموزش و پرورش منطقه بیرم تصریح کرد: قطعا در صورت مشاهده چنین رفتاری، آموزش و پرورش پیگیری از مبادی قانونی را حق خود می‌داند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان