ramazan
ramazan

راه کارهای 100 سال عمر داشتن

مجموعه : سبک زندگی
راه کارهای 100 سال عمر داشتن

 

داشتن روابط زناشویی خوب و با حس مثبت منجر به آزاد شدن هورمون «اکسی‌توسین» که یک هورمون کاهنده استرس است می‌شود. مطالعات محققان دانشگاه کبک در کانادا نشان می‌دهد.

هیچکس دوست ندارد به پیری فکر کند اما باید واقع بین بود و با این پدیده طبیعی و اجتناب‌ناپذیر کنار آمد.

به گزارش ناز وب ، در حقیقت عادت‌های امروز ما نقش بسیار مهمی در اینکه چقدر از این گذر عمر را واقعا زندگی کرده‌ایم ایفا می‌کنند. «الکساندر ایمیچ» لهستانی، مسن‌ترین مرد جهان به تازگی در سن 111 سالگی درگذشت. مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) میانگین عمر و امید به زندگی در آمریکا را 76 سال اعلام کرده که بدین ترتیب ایمیچ بسیار بیشتر از این میزان عمر کرده است. اگرچه خود وی شرط طول عمر خود را داشتن ژن خوب اعلام کرده اما با این حال برخی عادت‌های سالم زندگی به شما کمک می‌کنند که ضمن طول عمر بیشتر، زندگی شادتر و سالمتری نیز داشته باشید.

به گزارش ناز وب به نقل از پایگاه اینترنتی هلث دات کام، برخی از این عادت‌های مفید زندگانی شامل موارد ذیل می‌شوند:

یافتن سرگرمی

پیدا کردن یک سرگرمی دلخواه به انسان حس خوش موفقیت و تهذیب نفس داده و به کاهش استرس کمک می‌کند.

استفاده مرتب از نخ دندان

استفاده از نخ دندان فوایدی فراتر از تمیزی دندان‌ها دارد چرا که این عمل تمام باکتری‌هایی را که سبب التهاب لثه‌ها می‌شوند از بین می‌برد. این مسئله همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

سفر

استراحت و فاصله گرفتن از کار ضمن کاهش خطر بیماری‌های قلبی یک تا دو سال به عمر شما می‌افزاید.

خواب کافی

بدن در طول خواب سلول‌های خود را ترمیم می‌کند. پس خساست در خوابیدن هیچ سودی برایتان ندارد. علاوه بر این خواب کافی بر کیفیت زندگی تاثیر مثبتی می‌گذارد. پس در هر شبانه روز حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید.

حفظ روابط زناشویی صمیمانه

داشتن روابط زناشویی خوب و با حس مثبت منجر به آزاد شدن هورمون «اکسی‌توسین» که یک هورمون کاهنده استرس است می‌شود. مطالعات محققان دانشگاه کبک در کانادا نشان می‌دهد.

اجتماعی بودن

افراد اجتماعی 50 درصد بیش از افراد منزوی عمر می‌کنند. این یافته‌ها که در سال 2010 میلادی کشف شده تاثیر منفی انزوا و نداشتن دوست را با سیگار کشیدن برابر می‌داند.

تغذیه صحیح

انسان باید با خوردن غذاهای سالم به بدن خود سوخت‌رسانی کند تا بتواند زندگی سالمی داشته باشد. مصرف غذاهای پرچرب و شور را محدود کنید. همچنین در خوردن قند و شکر که خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض مزمن را افزایش می‌دهد، امساک کنید. در عوض به دنبال خوردن غذاهای مقوی و مفید که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند، باشید.

ورزش و باشگاه

ورزش نه تنها برای قلب مفید است بلکه سبب افزایش ترشح هورمون اندروفین می‌شود. این ترکیب شیمیایی که کاهنده درد است سبب بهبود خلق و خو و نشاط نیز می‌شود. پس به طور میانگین هفته‌ای 150 دقیقه ورزش کنید.

دوری از استرس

نتایج یک مطالعه که در نشریه «Clinical Endocrinology & Metabolism» منتشر شده نشان می‌دهد افزایش هورمون استرس موسوم به «کورتیزول» سبب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. پس لزوم انجام ورزش‌های آرامش بخش نظیر یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید.

ترک سیگار و مشروبات الکلی

ایمیچ که خود سابق بر این سیگار می‌کشیده سیگار و مشروبات الکلی را به کلی کنار گذاشته بود. سیگار به تنهایی در آمریکا عامل یک پنجم مرگ و میرها است. این آماری است که CDC اعلام کرده است. همچنین مصرف الکل سبب بروز مشکلات جدی کبدی و حتی مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان