ramazan
ramazan

سانسور تجاوز جنسی رهایم نکن از صدا و سیما جنجالی شد+ سکانس سانسور

سانسور تجاوز جنسی رهایم نکن از صدا و سیما جنجالی شد+ سکانس سانسور

سانسور تجاوز جنسی رهایم نکن از صدا و سیما جنجالی شد+ سکانس سانسور

 

بخش‌هایی از یکی از مهم‌ترین سکانس‌های سریال رمضانی «رهایم نکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، پنجشنبه‌شب – 10 خرداد – از سوی صداوسیما حذف شد. محمدمهدی عسگرپور با اشاره حذف صحنه‌ای که تصویری از یک تجاوز را قرار بوده به مخاطب منتقل کند، اظهار کرد: در واقع سکانسی که قرار بوده است مفهوم تجاوز در آن القا شود به شکلی عینی اتفاق افتاد و مدیر پخش به سریال تجاوز کرد و یک مدیر فرهنگی و حرفه‌ای مسئول باید به من در این‌باره توضیح دهد.

 

به گزارش وب سایت نازوب، بخش‌هایی از یکی از مهم‌ترین سکانس‌های سریال رمضانی «رهایم نکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، پنجشنبه‌شب – 10 خرداد – از سوی صداوسیما حذف شد.

 

به گزارش نازوب، سکانسی که از سوی تلویزیون با حذف مواجه شده است، به موضوع تجاوز اختصاص داشت.

سریال عسگرپور در حالی با حذف بخش‌های کلیدی همراه بوده که پیش از این محور و موضوع این سریال با موضوع پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و تجاوز، از سوی تلویزیون تأیید شده بود.

 

 

در پی پیگیری‌های ایسنا درباره حذف بخش‌هایی از این سریال که اتفاقاً در حضور او ضبط شده بود، عوامل مجموعه «رهایم نکن» وقوع این سانسور توسط تلویزیون را – که به قسمت 16 این مجموعه مربوط بوده – تأیید کرده‌اند.

 

 

عسگرپور: صداوسیما چگونه به این نقطه رسیده؟

سریال رمضانی «رهایم نکن» در قسمت شانزدهم با حذف بخش‌هایی مربوط به موضوع تجاوز مواجه شد که انتقاد کارگردان را به همراه داشت. همچنین تلویزیون ترجیح داد با حذف نوبت تکرار شبانگاهی این سریال که حدود ساعت یک بامداد روی آنتن می‌رود، مجموعه قدیمی «متهم گریخت» را در این ساعت پخش کند.

محمدمهدی عسگرپور، کارگردان سریال رمضانی «رهایم نکن» که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، با تأکید بر اینکه تغییرات این سریال بدون اطلاع او صورت گرفته است، به ایسنا گفت: ما از ابتدای ماه مبارک به دلیل تعاملی که وجود داشت مشکلی در پخش سریال نداشتیم تا اینکه چند شب پیش بدون اطلاع و اجازه ما چند دیالوگ از سریال حذف شد.

 

 

وی ادامه داد: طبیعتا من باید بلافاصله این موضوع را پیگیری می‌کردم و همین کار را هم انجام دادم و بعد از پیگیری‌ها به من گفته شد که سکانس حذف‌شده را در نوار بازبینی ندیده بودند که از نظر من خلاف واقع می‌گفتند و در نهایت این اتفاق حاصل یک سوءتفاهم تعبیر شد. من نسبت به این اتفاق خویشتن‌داری کردم و بنا را گذاشتم بر همان چیزی که به من گفته شد.

 

 

کارگردان سریال «رهایم نکن» با اشاره به تغییرات سریال در قسمتی که پنجشنبه‌شب – 10 خرداد – باز هم بدون اطلاع وی روی آنتن رفت، اظهار کرد: شب گذشته هم سریال دچار تغییراتی شد که آقای مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه هنگام پخش سریال ابتدا با علی پورکیانی تهیه‌کننده و سپس با من تماس گرفت و توضیحاتی درباره تغییرات قسمت اخیر داد اما با پخش سریال مشخص شد که تغییرات در پلان‌ها فراتر از توضیحات وی است. این در صورتی بود که این سکانس پایانی توسط مدیران دیده شده بود و پس از دو بار جرح وتعدیل، آنها گفتند که اشکالی ندارد اما در پخش اتفاق دیگری رخ داد.

 

 

وی در ادامه افزود: من این بار نمی‌توانستم خویشتن‌داری کنم و به تهیه‌کننده سریال هم گفتم که تا زمانی که یک مدیر فرهنگی پاسخگوی این اتفاق نباشد من ادامه مونتاژ و صداگذاری سریال را انجام نمی‌دهم. حرکت مدیر پخش شبکه سه به نظرم بسیار غیرفرهنگی و غیرحرفه‌ای بود و او احتمالا طرف مقابلش را نمی‌شناسد که چنین کاری کرده است. من نمی‌دانم سازمان صداوسیما چگونه به این نقطه رسیده که چنین حرکت غیرفرهنگی در آن عادی شده است. فکر می‌کنم بهتر این است که در ادامه پخش سریال، نام مدیر پخش شبکه سه و بازبین سریال را به عنوان کارگردان و تدوینگرِ «رهایم نکن» در تیتراژ جایگزین کنند.

این کارگردان با ابراز تاسف از اینکه قبل از پیش تولید فیلمنامه کامل را به شبکه داده است، تصریح کرد: واقعیت این است که دیگر سخت می‌توانم این سازمان را با سال‌هایی که خودم در آن کار می‌کردم تطبیق دهم.

 

 

عسگرپور اظهار کرد: من اصلا نمی‌توانم از حرکت شب گذشته بگذرم و اصلا مهم نیست که هدف اصلی من در صحنه‌ای که نمایش داده شد به تصویر درآمد یا خیر؛ مهم این است که بدون اطلاع و اجازه من در سکانس دست برده شده است، در صورتی که تا چند ساعت پیش به من گفته شده بود که آن صحنه مشکلی ندارد. این در حالی است که به گفته مدیران صداوسیما، سریال رهایم نکن در حال حاضر، پربیننده‌ترین سریال شب‌های رمضان است.

 

 

وی با اشاره حذف صحنه‌ای که تصویری از یک تجاوز را قرار بوده به مخاطب منتقل کند، اظهار کرد: در واقع سکانسی که قرار بوده است مفهوم تجاوز در آن القا شود به شکلی عینی اتفاق افتاد و مدیر پخش به سریال تجاوز کرد و یک مدیر فرهنگی و حرفه‌ای مسئول باید به من در این‌باره توضیح دهد.

عسگرپور در پایان تاکید کرد: درصورت ادامه این شرایط دیگر اسم من را در تیتراژ سریال نخواهید دید و می‌گذارم این لکه برای خود مدیران مربوطه باقی بماند .

 

سکانس سانسور شده تجاوز جنسی در رهایم نکن

 

سریال های تلوزیونی ماه رمضان 97


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان