گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

زیباترین مکان رمانتیک و عاشقانه تنها در روستای گیتورن هلند نیست خاک پاک خوزستان به عنوان ونیز ایران شناخته شده است که تفریح و گردشگری در این مکان به عنوان جذابترین منطقه گردشگری معرفی شده است.

 

The most beautiful romantic and romantic place is not only in the village of Gittoren in the Netherlands. The clean soil of Khuzestan is known as the Venice of Iran, where recreation and tourism are named as the most attractive tourist area in this place.

در ادامه این بخش از گردشگری وبسایت نازوب نگاهی داریم به موقعیت جغرافیایی و تصاویر معروف به ونیز ایران. هم چنین گردشگری در روستای گیتورن هلند بکرترین مکان رمانتیک و عاشقانه! با ما مثل همیشه همراه باشید.

 

گردشگری در ونیز ایران

روستای سراخیه در خوزستان قرار دارد این روستا به ونیز ایران معروف است کوچه پس کوچه های این روستا میان آب هستند.

این روستا به جز آب به ونیز شباهت ندارد تالاب بین المللی شادگان به عنوان یک تالاب مهم بین المللی می باشد مساخت این تالاب ۴۰۰ هزار هکتار است.

این تالاب زیستگاه ۱۷۴ نوع پرنده می باشد در ادامه با ونیز ایران آشنا شوید و عکس هایی از تالاب بین المللی شادگان را در وب سایت نازوب به تماشا بنشینید.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

تالاب بین المللی شادگان به عنوان یک تالاب مهم بین المللی شناخته شده، علیرغم تنوع زیستی غنی و جاذبه های گردشگری فراوان، متاسفانه هنوز در کشور و حتی استان خوزستان ناشناخته مانده است. کوچه پس کوچه های روستای سراخیه در میان آب هستند و به همین دلیل، می گوییم اینجا ونیز ایران است البته به جز آب هیچ شباهت دیگری به ونیز ندارد.

تالاب شادگان با وجود نعمت و ظرفیت های بی شمارش هیچگاه توسعه و احیای قابل توجه را به خود ندیده است و تاکنون تمام برنامه های ایجاد شده برای آن در حد آرزو و رویا مانده است این در حالی است که اخیرا به علت شرایط بی نظیر تالاب حتی سرمایه گذاران خارجی نیز برای توسعه آن ابراز علاقه کرده اند.

این تالاب یک سیستم زیست محیطی وسیع متشکل از تالاب های شیرین و شور، به علاوه خلیج جزر و مدی خور موسی و جزایر آن است. تالاب در پائین دست حوزه رودخانه جراحی بین شهرهای شادگان، آبادان و ماهشهر در استان خوزستان قرار داشته و در سمت پائین دست، به خلیج فارس می پیوندد.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

تالاب بین المللی شادگان به عنوان یک تالاب مهم بین المللی شناخته شده است

ویژگی های تالاب شادگان

از ویژگیهای مهم و بی نظیر تالاب شادگان می توان به مقیاس بزرگ، طبیعی بودن، تنوع زیستگاهی و نقشی که در تامین معاش ساکنان محلی ایفا می کند، اشاره کرد. سه شهر بزرگ شادگان، آبادان و ماهشهر در حاشیه این تالاب و تعدادی روستا نیز در مجاورت آن قرار دارند، همچنین دو روستا در داخل این تالاب قرار گرفته اند. جمعیت شهر شادگان و روستاهای اطراف از نظر تاریخی برای تامین معاش وابسته به تالاب هستند.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

جز آب هیچ شباهت دیگری به ونیز ندارد.

از مهمترین تهدیدات این تالاب می توان به وجود جریانات ورودی زهکش ها، آلودگی آب، کاهش جریان های سیلابی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی طولانی مدت، معرفی گونه های غیربومی، نشت مواد نفتی از لوله ها و اختلال و ایجاد مزاحمت برای حیات وحش اشاره کرد.

کوچه پس کوچه های روستای سراخیه در میان آب اینجا ونیز ایران است البته به جز آب هیچ شباهت دیگری به ونیز ندارد. بر خلاف تصور اولیه در تمام این محدوده آب نمی بینید و تالاب شادگان، فضایی مشابه خور دارد.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

در این تالاب، انواع ماهیان آب شیرین و شور وجود دارد

رودخانه جراحی بزرگترین تامین کننده آب این تالاب است و بعد از آن نهر بحره که از رودخانه کارون منشعب می شود، تالاب شادگان را تغذیه می کنند. طغیان کارون و مدهای خلیج فارس و بارش های منطقه هم در تامین آب شادگان نقش دارند. تالاب شادگان باقیمانده از تالاب بسیار بزرگی است که زمانی تا هورالعظیم در مرز عراق ادامه داشته و احتمال می رود بخش دور افتاده و جدا شده ای از مجموعه تالاب های گسترده و به هم پیوسته بین النهرین باشد.
مساحت تالاب شادگان

مساحت تالاب شادگان که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده، ۴۰۰ هزار هکتار است اما اندازه گیری سال ۱۳۸۳ مساحت تالاب را حدود ۵۴ هزار هکتار نشان می دهد.

شکارچیان در تالاب شادگان تالاب شادگان که در کنوانسیون بین المللی رامسر ثبت شده در جلگه خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته و میزبان تعداد زیادی از پرندگان کم نظیر بومی و مهاجر است.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

مساحت تالاب شادگان که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است

این تالاب زیستگاه ۱۷۴ گونه پرنده است که ۱۳ گونه از آنها مانند اردک مرمری، پلیکان پا خاکستری، عروس غاز، اردک سرسفید، گیلانشاه خالدار، عقاب شاهی، عقاب تالابی خالدار و عقاب دریایی دم سفید در معرض خطر انقراض جهانی است.

با این وجود، شکار پرندگان در این تالاب به شکل وسیعی صورت می گیرد و فروش پرندگان شکاری یکی از راه های امرار معاش روستاییان اطراف تالاب است و گاه گاه قایق های شکارچی در منطقه دیده می شوند که شکارچیان با تفنگ شکاری بر روی آنها به دنبال صید خود می گردند و تقریبا هر پرنده ای که بخواهید در سبد زنانی که در کنار جاده بساط کرده اند، یافت می شود از طاووسک اهلی تا مرغ و خروس های خانگی.

جذابیت تالاب به گواه افرادی که در محیط پیرامون تالاب شادگان حضور یافته اند، این تالاب آنقدر زیبا و پر جذبه است که بیش از دو بار افرادی را به سمت خود می کشاند و به عبارتی ارزش و لذت بیش از یک بار دیدن را دارد.

در این تالاب، انواع ماهیان آب شیرین و شور مانند بنی، ‌شیرید، حمری، شانک، ماهی های پرورشی و پرندگانی چون فلامینگو، حواصیل، لک لک،‌ غاز وحشی، اردک،‌گراز،‌و … زیست می کنند. تنها زیستگاه و محل زاد و ولد اردک کرکری در جهان این تالاب است و پرندگانی چون «گیلانشاه خالدار» و «اکراس آفریقایی» نیز از نمونه های بسیار کمیابی هستند که در این منطقه یافت می شوند.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

صنایع دستی شادگان

وی به صنایع دستی منحصر به فرد این شهرستان اشاره می کند و می گوید: در شادگان عبابافی و جاجیم بافی رواج دارد. صنایع دستی شادگان هم مانند سایر نقاط این ناحیه از بافت حصیر، بوریا، سبد و امثال آن تشکیل شده و برای تهیه آن از برگ درخت خرما و یا نی های تالا‌ب شادگان استفاده می شود.

 

آب و هوای شهرستان شادگان

آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده است. گندم، خرما و برنج از عمده ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. دامداری نیز در این شهرستان رواج داشته و انواع فرآورده های لبنی و تولیدات دامی مانند لبنیات، پشم و پوست از محصولات دامی این شهرستان است.

سه شهر بزرگ شادگان، آبادان و ماهشهر در حاشیه این تالاب قرار دارد

کنوانسیون رامسر تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالب‌های بزرگ ایران است. این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است. در همایش تالاب‌های جهان که در رامسر بر‌گزار شد تصمیم گرفته شد که سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود.

کنوانسیون رامسر معاهده‌ای بین‌المللی است که در ۱۹۷۱ امضا شده‌است به منظور حفظ و نگهداری تالاب‌ها می‌باشد. در این کنوانسیون فهرستی از تالاب‌های مهم جهان نیز تهیه شده که به «فهرست رامسر» شهرت دارد. در این فهرست بریتانیا با ۱۶۴ تالاب از لحاظ تعداد و کانادا با ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع تالاب، از لحاظ وسعت رکورددار است.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالب‌های بزرگ ایران است.

مقر دائمی کنوانسیون در گلند، سوئیس است. گفته می‌شود سدسازی و رعایت نشدن نیاز آبی تالاب، تخلیه پساب‌های آلوده‌ای چون مزارع نیشکر، پرورش ماهی و فولاد خوزستان، عبور لوله‌های نفتی، فعالیت ۳۰ واحد پتروشیمی و تخلیه زباله‌های شهری، این تالاب منحصربه‌فرد را از سال ۱۳۷۲ وارد فهرست قرمز تالاب‌های بین‌المللی (لیست مونترو) کرده است.

 

آب این تالاب بین المللی که از لحاظ رتبه‌های ثبت شده در یونسکو در گذشته در رتبه پنجم جهانی قرار داشت، از رودخانه‌های جراحی و کارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می‌شود که ب‍ه ر‌غ‍م فصلی بودن ب‍خ‍ش آب ش‍ی‍ری‍ن آن‌، آب ش‍ور ت‍‍الاب ب‍ه دل‍ی‍ل م‍ت‍ص‍ل ب‍ودن به خ‍ور‌ه‍‍ا و خ‍ل‍ی‍ج ف‍‍ارس‌، د‌ای‍م‍‍ی است.

 

نقاط مرکزی و جنوب غربی استان در شش ماه اول سال گرم و تاحدودی شرجی است، به طوری که روزهای گرم تابستان دما به ۵۰ درجه سانتی ‌گراد می ‌رسد. اما در نیمه دوم سال و نوروز هوا بسیار مناسب است و تنها در اواسط زمستان هوا کمی رو به سردی می ‌رود. بنابر این در راهنمای سفر به خوزستان پیشنهاد می کنیم فصل های خنک را انتخاب کنید.

 

***

اینک در ادامه با آشنایی با ونیز ایران شما را به ونیز معروف هلند می بریم و نگاهی به بکرترین جاذبه گردشگری در هلند داشته باشید. ونیز هلند لقبی است که به این دهکده ی زیبا داده اند. دهکده ای کاملا شگفت انگیز در قلب هلند که برخلاف ونیز ایتالیا، هیچ خیابانی در آن وجود ندارد و حمل و نقل تنها از طریق کانال آب انجام می شود. گردشگرانی که به قصد بازدید از این دهکده به آنجا سفر می کنند، مجبور هستند تا خودروی خودشان را در بیرون از دهکده متوقف کرده و با قایق به دهکده وارد شوند. بیشتر قایق هایی که در مسیر کانال رفت وآمد می کنند، موتورهای کاملا بی صدایی دارند و مسافران می توانند در سکوتی دلنشین از طبیعت لذت ببرند. به کار بردن واژه ونیز برای این دهکده شاید اشتباه باشد. چرا که برخلاف ونیز و آمستردام که اغلب با حجم بالایی از مسافران درگیر هستند، این دهکده کاملا خلوت و بی سروصدا است. وبسایت رسمی دهکده توریستی گیتورن در بخشی مدعی شده است، بلندترین صدایی که در این دهکده می توانید بشنوید، صدای اردک ها یا سایر پرنده های کوچک است.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

طبیعت زیبا و دیدنی روستای گیتورن هلند

روستای گیتورن (Giethoorn) در هلند، مکانی کاملا متفاوت است چرا که در آن هیچ ماشین، اتوبوس و یا وسیله نقیله مدرن دیگری دیده نمی شود. این شهر کوچک زمانی به «ونیز هلند» نیز شهرت داشت. هیچ جاده ای در این شهر دیده نمی شود و تمام راه ها به وسیله کانال هایی از آب به هم متصل می شوند.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

طبیعت زیبا و دیدنی روستای گیتورن هلند

تنها وسیله ای که می توان با آن این شهر کوچک و مناطق روستایی زیبای اطراف آن را دید قایق است. این شهر مکانی آرام است که زندگی در آن سرعت بالایی ندارد.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

آنچه «برایت سایت» مبادرت به انجام آن کرده، سفری به این مکان آرام و کوچک بوده و با این کار حس خوب بازگشت به خانه با قایق را برای گردشگردان تداعی کرده. آرامش نشستن در اتاق نشیمنی را به یاد آنها می آورد که تلاقی از زیبایی های طبیعت و آرامش را برای هر بازدیدکننده ای به همراه دارد تا جایی که شاید دوست داشته باشد تا آخر عمر همان جا بماند.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

آیا تصویر می کنید با بودن در چنین مکانی احتیاج به چیز دیگری هم داشته باشید؟

این روستا اولین بار و در سال 1230 میلادی توسط گروهی از مهاجرانی که از سمت جنوب برای پیدا کردن اقامتگاه جدید به جستجوی مکانی مناسب بودند پیدا شد. زمانی که این گروه وارد روستا شدند، این مکان پر از شاخ های بزی بود که بعد از یک طوفان سهمگین در این مکان باقی مانده بود. به همین دلیل هم Giethoorn یعنی «شاخ های بز» نامیده شد.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

زمانی که نخستین ساکنان این سرزمین به آن داخل شدند، مقادیری ذغال سنگ نارس را در آنجا یافتند. آنها از این کشف خود بسیار خرسند شده و برای یافتن مقدار بیشتری از آن به کندن زمین های منطقه ادامه دادند. بر اثر کندن این زمین ها، نهرها و چشمه هایی از آن جریان پیدا کرد. با کندن بیشتر و بیشتر، این گودال ها به کانال های آب و در نهایت رودهای جاری تبدیل شدند و شکل کنونی این روستا شکل گرفت.

 

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

طبیعت زیبا و دیدنی روستای گیتورن هلند

بیشتر خانه های این روستا روی سطح آب واقع شده اند و با 50 پل چوبی به سایر مناطق آن متصل شده اند.

روستای گیتورن هلند

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

با وجود نیزارهای فراوانی که در مناطق باتلاقی این روستا وجود دارد، بسیاری از خانه ها با سقف های گاه گلی ساخته می شدند و تنها افراد ثروتمند این منطقه قادر بودند که سقف های خانه های شان را با استفاده از کاشی بپوشانند. البته امروزه کاملا برعکس است چرا که منازل ثروتمندان منطقه گاه گلی است.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

این مکان تا مدت ها ناشناخته باقی ماند تا اینکه در دهه هفتاد میلای و توسط یکی از کارگردانان هلندی به نام «بِرت هانسترا» که این روستا را به عنوان لوکیشن اصلی فیلم خود انتخاب کرد، به جهانیان معرفی و شناخته شد.

تصاویر زیبای روستای گیتورن هلند

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

همان طور که قبلا هم گفته شد برای عبور و مرور در سطح این روستا باید از قایق استفاده شود و به همین منظور هم قایق هایی در اندازه های مختلف در آن یافت می شود. نکته جالب در مورد این قایق ها آن است که تنها از قایق های الکتریک در این مکان استفاده می شود و موتور های دیزل اجازه ورود به آنجا را ندارند.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

دیگر ویژگی های شگفت انگیز ترین روستای جهان با نام ونیز و هزینه های سفر به ونیز

ونیز (Venice) یکی از رمانتیک‌ترین شهر‌های جهان به حساب می‌آید که خیابان‌های آن کانال‌های آب هستند و البته این شهر یکی از شهر‌های پرگردشگر جهان نیز شناخته می‌شود.

ونیز همیشه در لیست پر بازدید‌ترین‌ها قرار دارد. این شهر یک مکان عالی و زیبا است که گردشگران در آن می‌توانند از مناظر مختلف لذت ببرند و چند روز رویایی داشته باشند. همراه ما باشید تا با ونیز و مکان‌های مختلف آن شویم و البته به ذکر نکاتی در خصوص کاهش هزینه‌ها بپردازیم.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

ونیز یک شهر بسیار گران‌قیمت است و این موضوع در جزیره اصلی بیشتر به چشم می‌خورد. البته با وجود این قیمت‌های بالا، در این شهر روش‌هایی وجود دارد تا بتوانید با هزینه‌ای کمتر به سفر خود ادامه دهید.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

ونیز یک شهر بسیار گران‌قیمت است

هزینه اسکان در این جزیره هیچ خوابگاه و سکونتگاه ارزان قیمتی وجود ندارد و برای اقامت در یک مکان ارزان باید به اطراف شهر و محل‌های کمپینگ بروید. در این مکان‌ها هر شب اقامت ۱۰ تا ۱۵ یورو هزینه خواهد داشت. البته اگر بخواهید در داخل شهر شب را به روز برسانید، باید انتظار پرداخت هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ یورو داشته باشید.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

هزینه هر شب اقامت در هتل‌های ونیز در کمترین حالت ۷۰ یورو است که این میزان با نزدیک شدن به مرکز شهر به ۱۳۰ یورو نیز می‌رسد.

میانگین هزینه خوراک هزینه خوراک در ونیز واقعا بالاست. به همین دلیل بهتر است برای شام نیز از منو غذایی ناهار انتخاب کنید که این کار هزینه‌ای در حدود ۱۸ یورو برای شما خواهد داشت. اما اگر تصمیم دارید تا یک شام خوب میل کنید، باید انتظار پرداخت مبلغی در حدود ۱۷ تا ۵۵ یورو داشته باشید.

البته در ونیز مکان‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید پیتزا و ساندویچ ارزان‌قیمت تهیه کنید. گردشگران ونیز می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، خوراک موردنیازشان را خودشان تهیه کنند و اگر مواد لازم را از فروشگاه‌های کشاورزان محلی تهیه کنند، قادر خواهند بود یک هفته اقامت در ونیز را ازلحاظ خوراک با ۶۵ یورو سپری کنند.در ادامه راهنمای سفر به ونیز را بخوانید

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

هزینه هر شب اقامت در هتل‌های ونیز در کمترین حالت ۷۰ یورو است

هزینه حمل و نقل در ونیز

در ونیز اگر بخواهید از مکانی به یک مکان دیگر بروید، باید از طریق اتوبوس‌های شناور یا کشتی‌ها وارد عمل شوید که هزینه هرکدام از آن‌ها برای یک مسیر ۷.۵۰ یورو است. گردشگران در ونیز می‌توانند یک بلیت ۲۴ ساعته یا یک‌هفته‌ای تهیه کنند که هزینه هرکدام از آن‌ها به ترتیب ۲۰ و ۶۰ یورو است.

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها پیازا سان مارکو جایی است که گردشگران زیادی در آن حضور دارند و همین موضوع باعث می‌شود که قیمت‌های آن بسیار بالا باشند. پس با وجود اینکه منطقه مذکور کافه‌های بسیار وسوسه انگیزی دارد، بهتر است که در پیازا سان مارکو غذا نخورید.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

فروشگاه‌های کوچک زیادی در سرتاسر ونیز وجود دارند.

خرید مواد لازم برای یک وعده غذایی

پیکنیک در شهر ونیز فروشگاه‌های کوچک زیادی در سرتاسر ونیز وجود دارند. پس بهتر است که از آن‌ها مقداری سبزی، میوه و پنیر تازه خریداری کنید و یک وعده غذایی خوشمزه را با قیمتی بسیار پایین میل کنید.

پیاده‌روی در ونیز

ونیز یک شهر بسیار زیباست که می‌توانید ساعات خود را با پیاده‌روی و گردش در میان ساختمان‌های زیبا و قدیمی سپری کنید. پس بهتر است که در این شهر برای رفتن از مکانی به مکان دیگر، خودتان دست‌به‌کار شوید و با گشت‌وگذار در بین کلیسا‌ها و خانه‌های قدیمی، به مقصد خود برسید. البته نگران مسافت نباشید، زیرا ونیز یک شهر کوچک است.

اگر قصد دارید که مدت نسبتا زیادی در ونیز بمانید، می‌توانید یک کارت بلیت برای اتوبوس‌های شناور تهیه کنید که در این صورت شامل تخفیف خواهید شد. شما از طریق VeniceConnected.com برای یک هفته رفت‌وآمد در ونیز ۲۵ درصد تخفیف به دست خواهید آورد.

ونیز یک شهر بسیار زیباست

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

 

قدمت شهر ونیز، به ۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. تا قبل از آن با توجه به منابع غنی برای شکار و ماهیگیری افرادی در این منطقه می زیستند اما به طور پراکنده، طبق شواهد تاریخی در زمان قبل از رومیان نیز تمدنی با مشاغلی از قبیل ماهیگیری، تولید نمک و حمل و نقل دریایی در این شهر ایتالیایی زندگی می کردند.

با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری گرفت و اولین بندر به نام کیوجا در این شهر توسط رومیان ساخته شد. آثار تاریخی متعدد دیگری در این شهر وجود دارد که توسط رومیان ساخته شده باشد، بر اساس شواهدی که وجود دارد رومیان از این شهر به عنوان تفرجگاه استفاده می کردند.

بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به طور رسمی ایجاد شد بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی ۵۶۸ به جمیعت شهر افزودند.

 

گردشگری و تفریح در ونیز ایران+ تصاویر بکر و موقعیت جغرافیایی

Tourism and Recreation in Venice, Iran + Trendy Pictures and Geographical Location

 

معرفی زیبا و بکرترین تالاب های ایران (عکس)

مکان های تفریحی و دیده نشده شمال ایران (عکس)

مکان های گردشگری و تفریحی پاییز و زمستان در ایران

گردشگری در بهترین کمپ های کویری ایران (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان