ramazan
ramazan

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

مجموعه : دانستنی ها
تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

تسبیح شاه مقصود هر چه چقدر از آکبند و نو بودن آن گذشته باشد قیمتی تر و زیباتر است!!؟ در این بخش قصد داریم به گران ترین و پرکاربردترین تسبیح های ساخته شده از سنگ های قیمتی اشاره کنیم. و از خواص سنگ های طبیعی، زیبا و شگفت انگیز مطللع شوید. با این دانستنی جذاب و خواندنی با ناز وب همراه باشید.

 

تسبیح شاه مقصود، سنگ قیمتی شاه مقصود چیست؟

همه چیز نو و آکبند خوب است اما در اینجا قضیه برعکس است! تسبیح شاه مقصود هرچه بیشتر کار کرده باشد گران تر و با ارزش تر میشود و این به دلیل خاصیت سنگ شاه مقصود است!

تسبیح شاه مقصود اصلی معمولا به رنگ های زرد، سبز، زیتونی، نباتی، قرمز، مشکی، یافت میشود که در فروشگاه خواستنی تمام رنگ های آن عرضه میشود. لازم به ذکر است که گران ترین نوع شاه مقصود رنگ زرد خوش رنگ آن میباشد.

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

معرفی کامل انواع تسبیح شاه مقصود و نشانه های اصل و تقلبی بودن آن

تسبیح شاه مقصود یکی از محبوب ترین سنگ ها در بین تسبیح های سنگی است که در بازار موجود می باشد، و معمولا هرزمان تقاضا زیاد بشود، تقلب هم در آن شاخه به همان میزان زیاد خواهد شد، مخصوصا اینکه جنس مرغوب و اصل این سنگ، ارزشمند و کم یاب نیز میباشد.

بنابراین اگر قصد خرید تسبیح شاه مقصود را کرده اید پیشنهاد پایگاه ناز وب این است که یک بار با دقت این مقاله را مطالعه کنید.

 

تسبیح شاه مقصود اصل برای معادن مختلف کشور افغانستان می باشد که رنگ های متفاوتی دارد. اینکه برخی میگویند شاه مقصود اصل زرد است یا شاه مقصود اصل فقط سبز است یا فقط انگوری است تفکر اشتباهی است که میان مردم رایج شده است. شاه مقصود چندین رنگ مشخص دارد و تمام این رنگ ها هم همگی اصل افغانی هستند.

 

رنگ های شاه مقصود عبارتند از زرد، سبز، قرمز، نباتی، مشکی، زیتونی

 

در بین رنگ های بالا سنگ شاه مقصود زرد اصل، از همه با ارزش تر و گران تر و کم یاب تر میباشد و درست به همین خاطر است که تسبیح شاه مقصود زرد در انواع و اقسام مختلفی در بازار عرضه میشود تا زمینه تقلب و کلاه برداری برای سود جویان فراهم شود که در ادامه تمام آنها بهمراه تصویر برای شما معرفی خواهیم کرد.

تسبیح شاه مقصود زرد کهنه اصل افغان شفاف و نخ نما، کارکرده و براق

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

شاخصه های قیمت گذاری در تسبیح شاه مقصود:

چندین ویژگی مهم وجود دارد که در قیمت تسبیح شاه مقصود تاثیر مستقیم دارد از جمله: شفافیت، پاکی، تراش، رنگ، جلا، معدن

1.شفافیت:

مهره های تسبیح شاه مقصود هرچه شفاف تر باشد قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت، شفافیت به این معناست که داخل سنگ باید دیده شود و نخی که از وسط مهره های تسبیح عبور کرده است کاملا مشخص باشد. و برعکس تسبیح هرچه کدر تر باشد قیمت آن هم پایین تر خواهد آمد.

 

2.پاکی:

این سنگ به دلیل اینکه از دل کوه استخراج میشود ممکن است ناخالصی هایی در خود داشته باشد. پاکی سنگ به این معناست که درون سنگ نباید ناخالصی وجود داشته باشد. مثلا دیده شدن لکه های سیاه یا قهوه ای یا سفید در درون سنگ یا در سطح سنگ یک ایراد محسوب میشود و از قیمت تسبیح میکاهد.

 

3.تراش:

تراش دادن مهره های تسبیح شاه مقصود برعکس تمام تسبیح های دیگر کار دست میباشد که در سنگ های با کیفیت بسیار با دقت انجام میشود. اما در سنگ های کدر یا لکه دار دقت زیادی در تراش اعمال نمیشود. چرا که وقت گذاشتن برای تراشیدن یک تسبیح مثلا کدر ارزشی نخواهد داشت.

اما اگر سنگی شفاف و پاک پیدا بشود به همان میزان در تراشیدن آن نیز دقت میشود و خود این دقت باعث گران شدن تسبیح میشود. لازم به ذکر است تسبیح های شاه مقصود افغانی اصل را معمولا از ریز به درشت نخ میکنند.

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

همچنین مهره های روبه روی همدیگر باید دقیقا به یک اندازه تراشیده شده باشند تا در نهایت عدسی های تسبیح دقیقا روبه روی هم قرار گیرد. هرچه هارمونی این تراشکاری بهتر و با شیب مناسب تری اعمال شده باشد قیمت تسبیح بالاتر میرود.

و برعکس اگر مهره های رو به رو هم اندازه نباشند یا شکل بیضی آن درست و صاف نباشد و فرورفتگی یا ناموزون باشد قیمت تسبیح کاهش میابد.

 

4.جلا:

جلا به معنی براق بودن سطح مهره های تسبیح میباشد. که هرچه براق تر باشد تسبیح گران تر و زیباتر خواهد بود. علت اینکه تسبیح شاه مقصود کار کرده گران تر از تسبیح آکبند میباشد دقیقا همین ویژگی میباشد. سنگ شاه مقصود هرچه بیشتر در دست بچرخد براق تر و زیباتر و البته گران تر میشود.

تسبیح شاه مقصود زرد اصل افغانستان/ معدن کابل کد 1044

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

5.رنگ:

رنگ تسبیح شاه مقصود باید یک دست باشد به این معنا که تمام مهره های تسبیح از بالا تا پایین دقیقا یک رنگ باشد.

مثلا اگر تسبیح سبز پررنگ است تمام مهره ها سبز پررنگ باشد و اینطور نباشد که برخی کم رنگ تر از برخی دیگر باشد. این دو یا سه رنگی ، یک ایراد بزرگ محسوب میشود و از قیمت تسبیح میکاهد.

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

6.معدن:

معادن سنگ شاه مقصود مختلف میباشد که سنگ برخی از معادن قدیمی آن دیگر تمام شده است. اگر شاه مقصودی که می خرید جزو آن دسته از معادنی باشد که سنگش به اتمام رسیده و دیگر تولید نمیشود معنایش این است که مثلا اگر هزار عدد از آن تسبیح در کل بازار موجود است دیگر این هزار عدد به هزار و یک عدد تبدیل نخواهد شد.

بنابراین اگر قصد خرید تسبیحی که جزو این معادن میباشد را دارید نباید از قیمت سر به فلک کشیده آن شکایت کنید چون در همان مثال یکی از هزار عدد تسبیح موجود در بازار در دست شما خواهد بود.

 

7.متفرقه:

بعضی عوامل متفرقه هم هستند که در قیمت تسبیح شاه مقصود تاثیر دارند مثلا گذاشتن عدسی در بین تمام مهره های تسبیح که صرفا برای زیبایی گذاشته میشود و این نوع تسبیح نه برای ذکر که معمولا مخصوص چرخاندن در دست میباشد و بیشتر هم دست خود سازندگان افغان دیده شده است.

 

انواع تسبیح شاه مقصود:
همانطور که در مقدمه بحث گفته شد شاه مقصود اصل در رنگ های زرد، قرمز، سبز، مشکی، نباتی موجود میباشد. در بین این رنگها رنگ زرد از ارزش بیشتری برخوردار است و طرفداران بیشتری هم دارد پس طبیعتا افراد سودجو را مجاب میکند تا به هرنحوی که میتوانند در فروش آن تقلب کنند. که البته اگر مشتری از گاهی کامل برخوردار باشد سرش کلاه نخواهد رفت.

 

تسبیح شاه مقصود زرد در بازار از چهار حالت زیر خارج نمیباشد که به ترتیب ارزش عبارتند از:

 

1.شاه مقصود زرد رنگ اصلی افغانی کابلی

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

(که به دلیل تمام شدن سنگ معادن آن، و سختی سنگ ، گران ترین نوع شاه مقصود میباشد)

روش های تشخیص قیمت تسبیح شاه مقصود

 

2.شاه مقصود زرد رنگ اصلی افغانی جلال آبادی

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

(این مدل به دلیل فراوانی سنگ های معادن آن به مراتب ارزان تر از مدل قبلی میباشد . حتی اگر کیفیت خوبی هم داشته باشد باز ممکن است ارزان تر از تسبیح زرد کابلی با کیفیت متوسط، خرید و فروش شود)

شاه مقصود زرد اصل افغانستان (معدن جلال اباد)

 

3- شاه مقصود زرد رنگ شده افغانی

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

(متاسفانه تسبیح های نباتی یا سبز کم رنگ را رنگ زرد میزنند تا بتوانند آن را به جای دو دسته اول به خریدار قالب کنند. رنگ این مدل تسبیح به مرور و در اثر چرخیدن در دست کم رنگ میشود و درنهایت به همان نباتی تبدیل میشود. )

 

 

4- شاه مقصود زرد چینی

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

(تسبیح هایی دقیقا شبیه به دسته اول و دوم و سوم هستند و توسط کشور دوست داشتنی چین ساخته شده اند با این تفاوت که رنگ آنها ثابت میباشد و حتی برخی از آنها جلای اولیه هم دارند که با دستگاه پرداخت شده اند و دقیقا مثل یک تسبیح اصل کارکرده براق طراحی شده اند.)

 

متاسفانه این چهار دسته از نظر ظاهری کاملا شبیه به هم بوده و روش مشخص و دقیق و قابل ذکری برای تشخیص تسبیح های زرد در بازار موجود نمیباشد. و فقط باید تجربه کافی را داشته باشید. حتی گاهی این تسبیح ها اینقدر نزدیک به هم هستند که خود فروشندگان را هم به اشتباه می اندازد و مجبورند به افراد خبره تر جهت تشخیص مراجعه کنند.

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

مثلا در کل بازار رضای مشهد فقط چهار یا پنج نفر هستند که حرف آنها سند است و اکثر فروشندگانی که در تشخیص دچار مشکل میشوند به آنها مراجعه میکنند. بنابراین پیشنهاد میشود اگر فرد با تجربه ای نیستید هرگز به تنهایی اقدام به خرید تسبیح شاه مقصود زرد نکنید.

و یا حتما از فروشگاه های معتبر آن هم باشرط مرجوعی در صورت اصل نبودن خرید کنید،
اما به طور کلی در زمینه تسبیح های شاه مقصود نکته هایی وجود دارد که شاید دانستن آن بتواند گاهی کمک های بزرگی در تشخیص شما بکند.

 

مثلا هرگاه تسبیح شاه مقصود زرد با کیفیتی را دیدید (با کیفیت یعنی شفافیت، پاکی، تراش، رنگ و جلای ان در حد عالی باشد) اما قیمت آن ارزان بود مطمئن باشید تسبیح کابلی نخواهد بود.

 

اگر خیلی ارزان بود مطمئن باشید زرد جلال آبادی هم نخواهد بود، یا رنگ شده است یا چینی است.

یک تسبیح زرد رنگ اصلی افغانی کابلی اگر تمام ویژگی های کیفی آن (پاکی، جلا، تراش، رنگ، شفافیت) درجه یک باشد حداقل باید یک میلیون تومان قیمت داشته باشد.

من حیث المجموع برای خرید هر رنگی از انواع تسبیح شاه مقصود حتما به ویژگی هایی که در بالا ذکر شد (شفافیت، پاکی، تراش، جلا، رنگ) دقت کنید. برخی ویژگی ها مهم تر از بقیه هستند.

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

مثلا شفافیت و پاکی از بقیه مهم تر هستند.

بعد از آن تراش و بعد رنگ و در اخر جلا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تسبیح مات را میتوان با کارکردن جلا داد. تسبیح بدتراش را میتوان دوباره تراشید و خوش تراش کرد. اما یک تسبیح غیر شفاف با ناخالصی را به هیچ روشی نمیتوان شفاف و زلال و پاک کرد چرا که از دل کوه با همان میزان شفافیت و پاکی خارج شده است.

 

اما خواص سنگ شاه مقصود:

دارای ارتعاشات بسیار ملایمی است و کل سازمان بدن را فعال می کند این سنگ باعث هماهنگی و ارامی در اعصاب می شود .برای تقویت قلب و اصلاح جریان خون و رها سازی چاکرای شبکه خورشیدی بسیار موثر است و نیز برای درمان افسردگی عصبانیت بی خوابی و حالتهای ضعف موثر می با شد.

 

به علاوه کمک بزرگی به بیماران کبد می کند اعصاب حس چشایی را تحریک و غدد را تقویت می کند .ستون فقرات را نیرو می بخشد و سر درد را تسکین می دهد .همچنین برای تنگی نفس برونشیت سرفه و سرما خوردگی مفید است این سنگ با تاثیر بر چاکرای شبکه خورشیدی قدرد تمرکز خلاقیت و اگاهی را زیاد می کند تفکرات عالی و برجسته ایجاد می کند و روحی شاداب و چالاک به ما می دهد این سنگ باعث شادی خلق و خوی خوش صلح همراه با هماهنگی و نظم می شود.

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

ناگفته نماند که انگشتر نیز همانند تسبیح علائم و نشان های خاص خودش را دارد و حتی توصیه هایی از سوی ائمه اطهار و رسول خدا(ص) شده است.

 

انگشتر عقیق از نگاه امامان (ع) و رسول خدا (ص)

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

امام صادق (ع) در وسایل الشیعه جلد ۵ صفحه ۸۷ فرموده اند: دستی برای دعا به سوی خدا بالا نمی رود محبوب تر از دستی كه در آن انگشتر عقیق باشد.

حضرت فاطمه زهرا (س) از خاتم الانبیا (ص) در وسایل الشیعه جلد ۵ صفحه ۸۸ نقل کرده اند: كسى كه انگشتر عقیق به دست كند، همیشه خیر می بیند.

در وسایل الشیعه جلد ۵ صفحه ۸۶ هم امام صادق فرموده اند: کسی که انگشتر عقیق داشته باشد فقیر نمی شود و در روایتی آمده است که امیرمؤمنان، انگشتر عقیق را برای حرز و دشمنان و بلاها در دست می کرد و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که انگشتر عقیق موجب ایمنی است در سفر.

 

انگشتر فیروزه از نگاه امامان (ع) و رسول خدا (ص)

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

پیامبر (ص) می فرماید: خداوند عالمیان می فرمایند كه من شرم دارم از دستی كه به سوی من بلند شود به دعا و در آن انگشتر فیروزه باشد آنرا ناامید برگردانم و امام صادق فرمودند: هر كه انگشتر فیروزه در دست كند دستش فقیر نشود. در وسایل الشیعه جلد ۵ صفحه ۹۴ و ۹۵ هم آمده است: شخصی به امام رضا (ع) از نداشتن فرزند شکایت می کند حضرت می فرماید انگشتر از فیروزه بگیر و بر آن بنویس «رب لا تذرنی فردا وانت خیر الوارثین »

 

انگشتر «دُر نجف»، «یاقوت» و «حدید» در روایات

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

در کتاب وسایل الشیعه جلد ۵ صفحه ۴۰۳ روایت شده از امام صادق (ع) که در مورد دُر نجف فرمودند: دُر نجف که در نجف اشرف خدا ظاهر می سازد به درستی که هر که آن را دست کند به هر نظر کردنی به آن خداوند زیارتی یا حجی یا عمره ای در نامه عمل او بنویسد که ثوابش ثواب پیامبران و صالحان باشد.

همچنین در روایتی از امام رضا و پیامبر (ص) آمده است که انگشتر یاقوت را در دست کنید که فقر را برطرف می کند. در روایتی نقل شده است شخصی از حاکمی ستمگر به امام صادق(ع) شکایت کرد و امام فرمود: انگشتری که نگین آن از حدید صینی است بساز و روی آن در سه سطر بنویس «اعوذ بجلال الله» و «اعوذ بکلمات الله» و «اعوذ برسول الله» و در زیر نگین در دو سطر نوشته شود «آمنت بالله وکتبه» و «انی واثق بالله و رسله» و بر دور نگین نوشته شود

«اشهد ان لا اله مخلصا» سپس امام فرمودند این انگشتر را در هر چیر که بر تو مشکل و سخت می شود در دست کن و هرگاه از دشمن ترسیدی آنرا به دست کن و هرگاه همراه زنی شود که زایمانش سخت شده وضع حملش آسان خواهد شد. (مستدرک الوسائل ج۳ ص ۲۹۹)

 

روی انگشتر امام موسی کاظم(ع) و امام صادق(ع) چه نوشته بود؟

در روایتی از احمدابن ابی نصر روایت شده که می گوید امام رضا (ع) انگشتر پدرش موسی بن جعفر و جدش جعفربن محمد را به من نشان داد بر روی انگشتر امام صادق (ع) نوشته بود «انت ثقتی فاعصمنی من الناس» و بر روی انگشتر موسی بن جعفر (ع) نوشته شده بود «حسبی الله» همچنین در روایتی وارد شده است کسی که بر انگشترش بنویسد «ماشاء الله لاقوه الابالله استغفرالله» از فقر سخت نجات پیدا می کند. (وسائل الشیعه ج۵ ص ۹۹-۱۰۱)

 

بازار داغ انگشتر و تسبیح در شهرهای زیارتی

البته ناگفته نماند که سنگ های قیمتی مانند عقیق، فیروزه، یاقوت و غیره … که از سوی ائمه اطهار برای ساخت انگشتر توصیه شده خواص درمانی هم دارد. با این حال به دلیل همین خواص و توصیه ها و روایات، مردان و زنان مسلمان مشتریان ثابت بازار انگشتر و تسبیح هستند.

در ایران معمولا بازار تسبیح و انگشتر بیشتر در شهرهای زیارتی مانند قم، شیراز، مشهد، شهرری و در جوار امامزادگان مانند بازار تجریش (امامزاده صالح) داغ تر است. زائران هم می توانند انگشتر مورد نیاز خود را بیشتر در این بازارها خریداری کنند. البته ناگفته نماند که اساتید ساخت انگشتر هم بیشتر در این شهرها ساکن و مشغول کار هستند.

 

اکثر فروشندگان سنگهای انگشتری را نمی شناسند

برای آشنایی بیشتر با این بازار جالب، با چند فروشنده قدیمی انگشتر گفتگو کردیم تا از پیدا و پنهان بازار بیشتر بدانیم. می گفتند: ۹۹ درصد فروشندگان انگشتر و تسبیح اطلاعاتی در مورد سنگ ها ندارند و گاهی شاگردی کرده و گاهی هم فقط فروشنده هستند. مثلا فروشنده نمی داند این سنگ فیروزه دامغان است یا نیشابور و یا اینکه کار ریختگی است!

 

۵ سنگ معروف چه هستند؟

یکی از فروشندگان انواع سنگ های انگشتر را از ویترین خود خارج کرد و گفت: باید عشق سنگ باشی و بر اساس اعتقاداتت و آشنایی با سنگ، سفارش انگشتر بدهی و فروشنده هم نقش مهمی در آشنایی و خرید تو دارد.

الان انگشترهای با سنگ زمرد، یاقوت، برلیان و الماس گران ترین سنگ ها هستند اما آن ۵ سنگ معروف شامل یمنی، یاقوت، در، زبرجد و فیروزه بیشترین مخاطب را در میان مشتریان آشنا به سنگ و انگشتر دارد.

 

 

انگشتر فیروزه چینی ۵۰ هزار تومان/ تسبیح ۲۵ هزار تومان

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

البته بسیاری از مشتریان به دنبال انگشتر ارزان قیمت هستند. مثلا از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ هزار تومان و بعد از خرید به دست می کنند به نیت اینکه مثلا این انگشتر فیروزه نیشابور یا عقیق است. در حالی که متاسفانه چینی ها وارد حوزه سنگ های انگشتر مسلمانان و حتی تسبیح شده و کپی فیروزه و عقیق را روانه بازار کردند. مثلا یک تسبیح فیروزه چینی را می توانید ۲۵ هزار تومان و یک انگشتر فیروزه یا عقیق چینی را با ۵۰ هزار تومان خریداری کنید.

 

عقیق یمنی گران ترین عقیق بازار

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

یکی از انگشترسازهای قدیمی تهران می گفت: عقیق شاید بیش از ۱۰۰ نوع دارد که گران ترین آن عقیق یمنی است که داخل آن چهره انسان و یا دعا حک شده است. این دعاها هم کار دست نیست بلکه داخل خود عقیق می توانید اسماء الله و حتی ۵ تن را مشاهده کنید که قیمت آن تا چند میلیون تومان هم می رسد. برخی عقیق ها هم عکس دار هستند یعنی داخل عقیق می توانید تصویر درختچه و فسیل مشاهده کنید که قیمت آن از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان می رسد.

سنگ انگشتر جرز یمانی ۲.۵ میلیون تومان

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

وی در مورد سنگ جرزیمانی گفت: این سنگ از یمن می آید و کلی هم خاصیت دارد به نوعی می گویند برای صاحبش میمون و مبارک است. این سنگ را می توانید با مبلع حدود ۲.۵ میلیون تومان خریداری کنید.

در میان سایر سنگ ها، عقیق کبود یمنی ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، یاقوت اصل ۳۵۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان، زمرد ۴۵۰ هزار تا میلیاردها تومان هزینه دارد. که این هزینه بستگی به قیراط و وزن و کیفیت سنگ است. البته سنگ هایی مانند آمیتیس و توپازا هم در بازار فروش هستند.

 

خطاطی روی انگشتر با نیت خالص

انگشترساز بازار در مورد رکاب انگشتر هم توضیح داد و گفت: وقتی سنگ را انتخاب کردید باید آن را روی رکاب نصب کنید که خود رکاب هم انواع و فلسفه ای دارد. اگر رکاب سیلندری یا همان آماده باشد، می توانید با ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان خریداری کرده و سنگ را روی آن نصب کنید اما اگر بخواهید رکاب انگشتر شما دست ساز باشد قیمت از ۲۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان و حتی بیشتر متغیر است.

سازندگان انگشتر گفتند: اگر به انگشترها توجه کنید روی رکاب یا سنگ خط نویسی می بینید. این نوشتن خط ها که توسط اساتید بزرگی نوشته می شود فقط یک خط نویسی ساده نیست و باید فردی که می نویسد نفسش حق باشد. این اساتید با وضو دست به قلم می برند و نیت خالصی برای ساخت انگشتر مسلمانان دارند و همین انگشتر را متمایز می کند. البته شرایطی هم در هنگارم ساخت دارد که رعایت می کنند. امروز برای یک خطاطی روی یک انگشتر باید از ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان هزینه پرداخت کنید.

 

تسبیح یسر حجازی ۱۰ میلیون تومان

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

در مورد تسبیح ها صحبت کردیم که انواع آن جالب و عجیب بود. مثلا تسبیحی پشت ویترین گذاشته بودند که روی آن نوشته بود بسیار قدیمی! وقتی سوال کردیم گفتند: این تسبیح نامش یسر حجازی است که از یک نوع چوب در حجاز ساخته شده و آج فیل هم به آن آویزان است که قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان دارد.

 

تسبیح سندلوس ۲ میلیون تومان

 

تسبیح شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد!

 

تسبیح قرمز رنگ درشتی هم که بیشتر پشت ویترین های انگشترفروشی ها می بینیم نامش سندلوس است که از نوعی صمغ درست می شود و اصلا نمی سوزد که قیمت آن حدود ۱.۲ تا ۲ میلیون تومان است.

البته تسبیح هایی از هسته خرما، صدف، عقیق و چوب و فیروزه هم داریم که نوع چینی آن هم آمده و می توانید یک تسبیح عقیق چینی را با ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان خریداری کنید که متاسفانه حتی فروشنده ها مشتری را در این خصوص توجیه نمی کنند.

 

سنگ انگشتری که به شما شانس می دهد

معرفی سنگ تثبیت طلسم قدرت و ثروت (عکس)

دلربایی سنگ قیمتی و جواهر نشان 2016 + عکس

خواص سنگ های تزئینی با تصاویر


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان