راه های از بین بردن الکتریسته مو

راه های از بین بردن الکتریسته مو

الکتریسته مو یکی از برزگترین مشکل و معضلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. نرمی بیش از حد موها و خشک بودن آن مهم ترین علت داشتن الکتریسته و به اصطلاح پرواز موها است!

Hair electric is one of the biggest problems and problems that many people face.!

برای رفع الکتریسته موها اصولی ترین روش ها و راهکارها را برای شما عزیزان در این بخش گنجانده ایم با ما مثل همیشه همراه باشید.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو و پرواز کردن موها!

Ways to Eliminate Hair Eat and Fly Out Hair!

گام اول: برای خشک کردن موها، از سشوارهای یونی استفاده کنید. یون های موجود، الکتریسیته ساکن حاصل از جریان هوای سشوار را خنثی می کنند و شانس به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی مو را در اثر وضعیت های دیگر کاهش می دهند.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

گام دوم: بعد از هر بار شامپوکردن، از نرم کننده استفاده کنید و چه بهتر آنکه نرم کننده هایی با پایه سیلیکونی انتخاب کنید. اما چرا؟ در موهای خشک بیشتر الکتریسیته ساکن به وجود می آید. شامپوهای نرم کننده رطوبت را روی مو نگه می دارند و رطوبت مو از به وجود آمدن الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند. اگر جنس موهایتان خشک است، حتما از شامپوهای ملایم و نرم کننده های قوی و البته مناسب استفاده کنید.

گام سوم: از شانه و برس های ضدالکتریسیته و فلزی و کائوچویی استفاده کنید. شانه ها و برس های پلاستیکی، باعث ایجاد الکتریسیته می شوند و اگر جنس موهایتان خشک است، استفاده از جنس های فلزی و کائوچویی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

 گام چهارم: کلاه های کتانی و نخی را جایگزین کلاه های نایلونی و پلی استری کنید. کلاه های کتانی و نخی کمتر باعث به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی موها می شوند.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

 گام پنجم: استفاده از موس ها برای حالت دادن به مو، بهتر از استفاده از ژل است که مشکل را شدیدتر می کند. محصولات بدون الکل هم از محصولات حاوی الکل مناسب ترند چون الکل موجود در محصولات، باعث خشک شدن موهایتان می شود و همان طور که می دانید الکتریسیته ساکن روی موهای خشک بیشتر به وجود می آید.

 گام ششم: قبل از سشوار کردن مو، آنها را شانه کنید و تا جایی که امکان دارد، موهایتان را کاملا خشک نکنید و اجازه دهید کمی رطوبت روی موهایتان باقی بماند.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

گام هفتم: یک اسپری کوچک را از آب گرم پر کنید و داخل آن یک قاشق سوپخوری نرم کننده بریزید و مخلوط کنید. از این مخلوط می توانید به عنوان یک راه حل سریع برای از بین بردن الکتریسیته ساکن روی مو استفاده کنید. این اسپری را به راحتی می توانید داخل کیفتان قرار دهید و در مواقع خاص از آن استفاده کنید.

روش استفاده از آن این گونه است که کمی از مخلوط را روی دستتان اسپری کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. به همین راحتی از شر الکتریسیته خلاص می شوید.

 

The excessive softness of the hair and its dryness is the most important cause of electricity and the so-called hair fly

 گام هشتم: استفاده از دستگاه بخور داخل اتاق، هوای اتاق را مرطوب می کند. هوای خشک ایجادکننده چرخه های الکتریسیته ساکن است پس با مرطوب کردن هوا می توانید از این جریان جلوگیری کنید.

 گام نهم: از روسری های ابریشمی استفاده کنید. روسری های ابریشمی بسیار صاف و نرم هستند و کمترین اصطکاک را با موی شما خواهند داشت و هر چه اصطکاک کمتر، الکتریسیته ساکن کمتر! در ماه های سرد هم می توانید زیر شال های سنگین پشمی، روسری ابریشمی بپوشید تا از به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی مو جلوگیری کنید.

 گام دهم: یک راه حل ساده و در عین حال جالب، استفاده از انگشتانه فلزی است. یک انگشتانه فلزی را در انگشتتان کنید و از تجمع الکتریسیته ساکن روی پوست، مو و حتی لباس هایتان در امان باشید.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند چسبیدن لباس به بدن است. خانم ها بیش از هر چیزی با این موضوع حساس دسته پنجه نرم می کنند.

 الکتریسیته ساکن معمولا در بین لباس های پشمی ، پالتو های زنانه و مردانه و مانتو های نخی و زمستانی و… از جمله لباس هایی هستند که در هنگام پوشیدن به بدنمان ممکن است بچسبد.

خب راه حل چیست؟ چگونه مانع این مسئله بشیم؟
در جوابتان باید بگویم برای رفع چسبیدن لباس به بدن راه های زیادی است که ما در اینجا به چند مورد آن می پردازیم.

راه حل اول:

شما می توانید در هنگام شست شویی لباس از نرم کننده ها استفاده کنید برای مثال در هنگام شست لباس ها در لباسشویی می توانید در دور آخر آبکشی به اندازه یک پیمانه نرم کننده لباس در لباسشویی بریزید این امر باعث می شود تا لباسهایتان در هنگام پوشیدن نه تنها نچسبد بلکه باعث می شود لباس های شما معطر هم بشود.

راه حل دوم:ساختن یک محلول برای لباس هایتان ، برای این کار شما احتیاج به یک آب افشان دارید و آن را تا نیمه پر از آب می کنید سپس یک پیمانه از نرم کننده لباس را با آن مخلوط می کنید سپس هر زمان که خواستید لباس را بپوشید این محلول را بر روی لباستان اسپری کنید.

راه حل سوم: ریختن چند قطره آب بر روی لباستان است اما این راه زود گذراست و ممکن است بعد از یکی دو ساعت اثر خود را از دست بدهد.

راه حل چهارم: استفاده از گیره های فلزی پس از شستن لباس با این کار شما کلیه الکتریسیته ای را که در اثر شستشو و … به لباس منتقل شده است را از بین میبرید.

 

دیگر وسایل خانه نیز از این الکتریسته در امان نیستند برای رفع این مشکل نیز به ترفندهای زیر توجه کنید.

راه های رفع الکتریسیته لباس، بدن، مو و محیط اطراف

Ways to strip electricity, clothing, body, hair and the environment

یکی از مکان هایی که شاید بیشتر از سایر نقاط ، نابرابری بارها و ایجاد الکتریسیته ساکن در آن اتفاق می افتد ، ماشین است که قبلا نحوه پیاده شدن از ماشین بدون برق گرفتگی توسط الکتریسیته ساکن را در ناز وب آموزش دادیم. در ادامه نحوه از بین بردن الکتریسیته ساکن در بدن انسان ، منزل ، محیط اطراف و… معرفی می کنیم.
حذف الکتریسیته ساکن در خانه

سه راه برای از بین بردن این پدیده در منزل وجود دارد:

استفاده از مرطوب کننده های محیط

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

الکتریسیته ساکن در مکان های خشک ، بیشتر از سایر قسمت ها به وجود می آید؛ به خصوص در فصل زمستان و زمانی که اختلاف دمای داخل منزل با خارج زیاد است.

استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا ، راهکار خوبی در این زمینه است ؛ شما می توانید خودتان نیز در منزل یک مرطوب کننده دستی بسازید. کافی است یک ظرف پر از آب را روی حرارت قرار دهید تا با بخار آب ، فضا مرطوب شود.

وجود گل و گیاه در اطراف منزل نیز تا حدودی بر رطوبت هوا می افزاید و بنابراین در کاهش این پدیده موثر است.

 

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

استفاده از اسپری های ضد الکتریسیته ساکن

استفاده از این اسپری ها ، به صورت ویژه برای فرش و موکت توصیه میشود و سبب کاهش الکریسیته ساکن از روی فرش و پوشش زیر پا میشود.

برخی از کارخانه های تولید کننده فرش ، این اسپری ها را تولید می کنند و همراه با فرش عرضه می کنند. برخی نیز به در ساختار فرش های تولید شده ، از مواد ضد الکتریسیته استفاده می کنند. خود شما نیز می توانید این اسپری ها را به صورت دستی تهیه کنید.

برای این کار کافی است یک فنجان پر مایع نرم کننده را داخل ظرف پر از آب بریزید و با نسبت برابر ، ان را روی فرش ها اسپری نمایید.

 

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

ماساژ مبلمان و صندلی ماشین با دستمال

با یک دستمال خشک ، صندلی خودرو و سایر صندلی ها را بمالید و این کار را تا زمان خالی کردن بارهای اضافی از هر قسمت انجام دهید.

از بین بردن الکتریسیته ساکن از بدن

در ادامه علت برق گرفتگی بدن و سه راه برای حذف الکتریسته ساکن از بدن را میخوانید :
مرطوب نگه داشتن سطح پوست

استفاده از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های بدن به خصوص بعد از استحمام ، در کاهش الکتریسیته ساکن و از بین بردن برق بدن موثر است.
تعویض جنس لباس ها

اگر از لباس های پلاستیکی ، پلی استر و نایلونی استفاده می کنید ، بهتر است که از این پس جنس لباس خود را تغییر دهید و از کتان و نخ استفاده کنید.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

استفاده از کفش های مناسب

جنس کفش در پراکنده کردن الکتریسیته ساکن موثر است. بر این اساس کفش های چرمی بیشتر از کفش های دیگر مثل کفش های پلاستیکی ، الکتریسیته را ساکن می کنند و در خود ذخیره می کنند و یکی از علت جرقه زدن و برق داشتن بدن میباشد . بهتر است تا حد ممکن در منزل بدون کفش یا دمپایی پلاستیکی راه بروید.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

از بین بردن الکتریسیته ساکن حین شستن لباس ها

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

چهار راه برای از بین بردن الکتریسیته ساکن لباس در حین شست و شوی وجود دارد:
استفاده از بیکینگ پودر حین شستن لباس ها

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

استفاده از یک تا دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر برای لباس های کم ، یک چهارم فنجان بیکینگ پودر برای حجم متوسطی از لباس ها و یک دوم فنجان برای لباس های بیشتر ، علاوه بر حذف الکتریسیته ساکن ، سبب نرمی و لطافت لباس ها میشود.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

استفاده از سرکه حین شست و شو

استفاده از یک چهارم پیمانه یا فنجان سرکه ، سبب نرمی و از بین بردن الکتریسیته ساکن میشود.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

استفاده از لیف مرطوب

در ۱۰ دقیقه پایانی شست و شو لباس ها در ماشین لباس شویی که مرحله خشک کردن آغاز میشود ، برای گرفتن الکتریسیته لباس یک لیف حمام مرطوب به آن اضافه کنید. این کار سبب افزایش رطوب محیط و کاهش الکتریسیته میشود.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

تکان دادن لباس ها

بلافاصله بعد از خشک شدن لباس ها ، لباس ها را تکان دهید تا الکتریسیته جمع شده در یک نقطه ، تخلیه شود.

تکان دادن لباس ها

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

با روش هایی که گفته شد ، سعی داریم از ایجاد الکتریسیته ساکن یا همان برق گرفتگی مشهور بدن جلوگیری کنیم و یا آن را انتقال دهیم. حال اگر این الکتریسیته در لباس یا روی بدن شما ایجاد شده است ، با سه راه حلی که معرفی می کنیم ، می توانید سریع تر آن را تخلیه کنید.
وصل کردن سنجاق به لباس ها

روی بخش یقه لباس ها یا درز و شکاف پایین شلوار ها ، یک سنجاق وصل کنید تا الکتریسیته تجمع یافته تخلیه شود.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

استفاده از چوب لباسی فلزی برای لباس

وصل کردن لباس روی چوب لباسی فلزی یا قرار دادن آن ها روی یا زیر لباس ، در کاهش و تخلیه و از بین بردن الکتریسیته ساکن مو ، بدن و.. موثر است.

 

راه های از بین بردن الکتریسته مو

 

حمل یک شی فلزی به همراه سایر وسایل

همیشه در میان وسایلتان یا داخل جیب ، یک شی فلزی نظیر سکه به همراه داشته باشید. این کار از جمع شدن الکتریسیته جلوگیری می کند.

توجه به نکات زیر در کاهش الکتریسیته ساکن به شما کمک می کند:

وقتی الکتریسیته ساکن در بخشی از بدن وجود داشته باشد ، برخورد با هر نقطه سبب ایجاد شوک یا جرقه میشود ؛ برای تخلیه بدن ، می توانید بخش های غیرحساسی نظیر دست و آرنج را روی سطح دیوار بتنی بکشید.
مواد فرار را از اماکنی که بیشتر در معرض تجمع الکتریسیته قرار دارند ، دور کنید.

حین سوختگیری گاز ، مسافران را پیاده کنید و اجازه ندهید کسی داخل ماشین باشد؛ این کار از ایجاد تعامل میان الکتریسیته ساکن موجود در بدن یا روی لباس افراد با سوخت ماشین ، جلوگیری می کند.
زمانی که از اسپری حاوی مرطوب کننده روی سطح فرش ها استفاده می کنید ، مطمئن باشید که سطح کاملا خشک شده باشد و سپس روی آن راه بروید.

حین حمل مواد و سایل قابل اشتعال ، حتما بدن باید عاری از الکتریسیته ساکن باشد.

امیدواریم با راهکارهای این بخش از شر این جریان الکتریسته و همراه بودن آن با تمام لوازم خانه حتی خود انسان راحت شوید!

 

شانه های چوبی خواص درمانی دارند

شانه های چوبی خواص درمانی دارند

دستور عجیب و غریب برای صاف کردن موهای فر

این حالت دهنده های عزیز با مو چه می کنند؟!!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان