ramazan
ramazan

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

کرونا یا کووید 19 ویروسی ناشناخته که متاسفانه مدت زمان کوتاهی است که کل کشورهای جهان را درگیر خود کرده است و تا کنون بیش از هزاران نفر را به کام مرگ کشاند. کشور ما نیز که قطعا از این امر مستثنی نیست و متاسفانه تا کنون جان جند صد هموطن را گرفته است و با توجه به رعایت یک سری نکات بهداشتی و این که خود و دیگران را مستلزم به این کار بدانیم می توانیم این ویروس را شکست دهیم

به همین منظور بهترین راه شیوع و پیشگیری از کرونا در خانه ماندن یا قرنطینه خانگی است که همین منظور گروه نازوب منتخب بهترین سریال های لذت بخش و دیدنی را به شما عزیزان معرفی می کند. با ما همراه باشید.

 

۱. نارکس

عنوان اصلی: Narcos
محصول: ۲۰۱۵

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: ژوزه پادیلا
بازیگران: واگنر مورا، بوید هالبروک، پدرو پاسکال
شبکه: نتفلیکس

پابلو اسکوبار از آن نام‌های عجیب و غریب دنیاست. از شخصیت‌هایی که داستان زندگی اش با افسانه‌ها و نقل قول‌های عجیب و غریب ترکیب شد و در زادگاهش کلمبیا تصویر‌های متفاوتی از او ساخت. از یک قدیس تا جنایتکار. سریال «قاچاقچی» بخش‌های مختلف زندگی او را به تصویر می‌کشد تا بدانید چرا اینقدر برداشت‌ها از شخصیت پابلو اسکوبار متفاوت بوده تا جایی که شاید شما هم برای قضاوت درباره او دودل شوید. در این سریال می‌بینیم که پابلو اسکوبار چگونه همراه خانواده‌اش یکی از بزرگترین کارتل‌های موادمخدر کلمبیا یعنی «مدلین» را راه انداخت و می‌بینیم چگونه دو مأمور پلیس برای به دام انداختن او تلاش می‌کنند.

 

۲. پاپ جوان

عنوان اصلی: The Young Pope
محصول: ۲۰۱۶

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: پائولو سورنتینو
بازیگران: جود لا، دایان کیتن، سیلیو اورلاندو، خاویر کامارا
شبکه: اسکای آتلانتیک، اچ بی‌او، کانال +

شاید تصور اینکه یک مرد جوان پاپ شود برایتان عجیب باشد، اما بالاخره کار سریال‌ها همین است. اینکه رؤیا‌ها را به تصویر بکشند. سریال «پاپ جوان» برایتان می‌گوید که اگر این اتفاق بیفتد و یک جوان پاپ شود منتظر چه چیز‌هایی باید باشیم. مخالفت اسقف‌ها و بخش‌های سنتی واتیکان، کینه توزی‌ها و حتی سنگ اندازی‌ها، همراهی‌ها و همدلی‌ها و شک و تردید مردم. «پاپ جوان» با بازی خیلی خوب جود لا در این نقش به یکی از سریال‌های خوب چند سال اخیر تبدیل شده و فقط درباره پاپ و زندگی او نیست. پاپ حالا باید با تکنولوژی و خواسته‌های جدید جامعه همراه شود.

 

۳. سقوط

عنوان اصلی: The Fall
محصول: ۲۰۱۴

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: آلن کابیت، جیکوب وربروگن
بازیگران: جیلین اندرسون، جیمی درنان، جان لینچ
شبکه: بی‌بی‌سی ۲

اگر دوست دارید در این روز‌های قرنطینه سریال‌های پرهیجان ببینید «سقوط» می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. سریالی پلیسی و درعین حال روانشناختی درباره یک قاتل زنجیره‌ای که تلاش‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری اش به جایی نمی‌رسد.

قاتل زنجیره‌ای در پی کشتن زنان جوان است و آن‌ها را به شکلی خاص می‌کشد که نشان می‌دهد پشت این جنایت‌ها یک داستان پنهان شده است. استلا گیبسون افسر ارشد پلیس ایرلند شمالی مأمور می‌شود تا این معما را حل کند. سریال «سقوط» گاهی دلهره آور است و حسابی شما را از قاتل می‌ترساند و متنفر می‌کند و گاهی دلتان برای او می‌سوزد.

قاتلی که بسیار حساب شده و بدون اینکه ردی به جا بگذارد کارش را پیش می‌برد. داستان پیچیده، بازی‌های خوب و ضرباهنگی که از نفس نمی‌افتد از نقاط قوت این سریال است هرچند که پایانش شاید زیاد شما را راضی نکند.

 

۴. عشق مدرن

عنوان اصلی: modern love
محصول: ۲۰۱۹

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: جان کارنی
بازیگران: آن هاتاوی، تینا فی، دو پتل، اندی گارسیا، جولیا گارنر
شبکه: آمازون

شاید بد نباشد این روز‌ها را با داستان‌های عاشقانه بگذرانیم. داستان‌هایی درباره زندگی روزمره و شکست‌ها و مشکلات عاطفی که خیلی‌ها با آن مواجه می‌شوند. «عشق مدرن» یک روایت امروزی از عشق است.

روایتی کاملاً واقعی، چون براساس داستان‌هایی واقعی که در ستونی در روزنامه نیویورک تایمز نوشته می‌شد، ساخته شده است. به همین دلیل است که وقتی سریال را می‌بینید گاهی حس می‌کنید شبیه زندگی خودتان است. داستان‌ها ساده‌اند و بدون پیچیدگی، اما در عین حال پیچ و خم‌های درست یک سریال سرگرم‌کننده را دارند. سریالی که باعث می‌شود گاهی با داستان‌هایش بخندید و گاهی هم اشک‌تان را درمی آورد.

هر قسمت یک داستان جداگانه دارد و بازیگرهایش هم متفاوت است. تنوع داستان‌های عاشقانه‌ای که در این سریال می‌بینید یکی از نقاط قوت آن است. به نظر می‌رسد انتخاب بدی برای روز‌های قرنطینه نیست.

۵. خانم میزل شگفت انگیز

عنوان اصلی: The Marvelous Mrs. Maisel
محصول: ۲۰۱۷

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: امی شرمن پالادینو
بازیگران: ریچل بروزناهان، الکس بورستین، مایکل زیگن، تونی شالهوب
شبکه: آمازون

جو استندآپ کمدی مدتی همه را گرفته بود. همه می‌خواستند استندآپ کمدی اجرا کنند.

بیشتر کمدین‌هایی که می‌بینیم معمولاً مرد هستند و سریال «خانم میزل شگفت انگیز» درباره زنی است که استندآپ کمدی اجرا می‌کند آن هم در دهه ۵۰ میلادی در امریکا. زمانی که اصلاً این کار برای یک زن مرسوم نبود. البته قصه تبدیل شدن یک زن خانه دار به یک کمدین نیست. در خلال قصه زندگی شخصی او، جدایی اش، درگیری‌هایش با خانواده را هم می‌بینیم.

همه چیز‌هایی که گاهی تبدیل به موضوع استندآپ‌های او می‌شوند و بقیه را حسابی می‌خندانند. سریال حسابی موفق بوده و تا به حال دو فصل از آن عرضه شده و بازیگر اصلی اش یعنی ریچل بروزناهان جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۹ را برای بخش بهترین بازیگر زن در مجموعه کمدی گرفت.

«خانم میزل شگفت انگیز» برای اینکه در خانه نشینی کمی بخندیم انتخاب خوبی است.

۶. این ما هستیم

عنوان اصلی: This Is Us
محصول: ۲۰۱۶

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: دن فوگلمان
بازیگران: میلو ونتیمیگلیا، مندی مور، استرلینگ کی براون، کریسی متز
شبکه: ان‌بی‌سی

شاید برایتان عجیب باشد که از دیدن یک زندگی معمولی که گاهی اتفاق خاصی هم در آن نمی‌افتد حسابی لذت ببرید، اما سریال «این ما هستیم» دقیقاً همین کار را می‌کند. سریالی که درباره یک خانواده امریکایی ساخته شده و آنقدر ماجراهایش به زندگی روزمره خانواده‌ها نزدیک است که دلتان می‌خواهد پشت سر هم قسمت‌هایش را ببینید. برای همین می‌تواند در این روز‌ها انتخاب خوبی برای وقت گذرانی باشد. «این ما هستیم» درباره یک زن و شوهر جوان است که منتظر به دنیا آمدن سه قلوهایشان هستند.

۷. سرقت پول

عنوان اصلی: Money Heist
محصول: ۲۰۱۷

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: الکس پینا
بازیگران: اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، آلوارو مورته، پاکو توس
شبکه: نتفلیکس

هنوز در جو «ژوکر» هستید؟ پس بد نیست بنشینید به تماشای سریال «سرقت پول». سریالی که کم و بیش تم «ژوکر» را دارد؛ شورش علیه سرمایه داری. سریالی اسپانیایی که سه فصل پخش شده از آن حسابی دل طرفدارانش را به دست آورد و به یکی از جذاب‌ترین سریال‌های مهیج تبدیل شد. داستان درباره شخصی معروف به «پروفسور» است که برای سرقت از ضرابخانه اسپانیا یک نقشه دارد و ۸ نفر را برای پیش بردن نقشه‌اش دور هم جمع می‌کند، به آن‌ها آموزش می‌دهد و کارشان را آغاز می‌کنند. داستان بسیار هیجان انگیز است و ماجرا‌های عاشقانه و شخصی هرکدام از شخصیت‌ها به قصه تنوع می‌دهد و نمی‌گذارد خسته شوید.

۸. چیز‌های تیز

عنوان اصلی: Sharp Objects
محصول: ۲۰۱۶

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: ژان مارک
بازیگران: ایمی آدامز، پاتریشیا کلارکسون، الیزابت پرکینز، کریس مسینا
شبکه: اچ بی‌او

اگر از طرفداران داستان‌های روانشناختی و مرموز هستید سریال «چیز‌های تیز» هم گزینه خوبی است. سریالی که براساس کتابی به همین نام ساخته شد و ابتدا قرار بود فیلم باشد، اما پیچ و خم داستان باعث شد به جای فیلم یک سریال ساخته شود. داستان درباره زن روزنامه نگاری است که بعد از چند سال به شهر محل تولدش بازمی گردد تا ماجرای یک جنایت را دنبال کند و مجبور می‌شود با خانواده‌اش روبه رو شود.

یک رویارویی که برای او ماجرا‌های زیادی همراه دارد. مادری عجیب و غریب، ناپدری سست و مرعوب و خواهر ناتنی که یا فرشته است یا شیطان. داستان درباره قتل چند دختر نوجوان است که سرنخی از قاتل‌شان پیدا نمی‌شود، اما در خلال دنبال کردن قاتل ما به نکته‌هایی درباره زندگی این روزنامه نگار و خانواده‌اش هم می‌رسیم. اما باید بدانید یک پایان عجیب در انتهای سریال منتظر شماست.

۹. شکارچی ذهن

عنوان اصلی: Mindhunter
محصول: ۲۰۱۷

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: جو پنهال
بازیگران: جاناتان گروف، هولت مک کالانی، هانا گراس
شبکه: نتفلیکس

«شکارچی ذهن» از آن سریال‌هایی است که حسابی ذهن‌تان را درگیر می‌کند، چون قرار است بروید سراغ پرونده قاتلان زنجیره‌ای و متوجه شوید چه چیز‌هایی آن‌ها را به این قتل‌ها رسانده است. سریال براساس کتابی به همین نام ساخته شده و درباره دو مأمور اف بی‌آی است که با همکاری یک روانشناس پرونده قاتلان زنجیره‌ای را دوباره باز می‌کنند و سعی می‌کنند با گفتگو با آن‌ها طرز فکرشان را بررسی و ریشه جنایت هایشان را کشف کنند.

در واقع هر قسمت از سریال به یکی از این قاتل‌ها و جنایت‌هایش اختصاص دارد. ماجرا‌هایی که گاهی حسابی ترسناک است و آزاردهنده، اما روایت جذاب آن‌ها باعث می‌شود تا آخر با سریال پیش بروید. پرونده‌هایی که گاهی دو مأمور اف بی‌آی را هم حسابی درگیر می‌کند و حتی زندگی شخصی‌شان را هم به خطر می‌اندازد.

 

۱۰. دروغ‌های کوچک بزرگ

عنوان اصلی: Big Little Lies

محصول: ۲۰۱۷

 

بهترین سریال های دیدنی و لذت بخش در روزهای قرنطینه/ کرونا

 

کارگردان: ژان مارک
بازیگران: نیکول کیدمن، ریس ویترسپون، شیلین وودلی، مریل استریپ
شبکه: اچ بی‌او

این روز‌ها فرصت خوبی است برای اینکه یکی از بهترین سریال‌های چند سال اخیر را ببینید. سریالی درباره دروغ‌هایی که در زندگی می‌گوییم و فکر می‌کنیم ناچیزند، اما تبدیل به یک گوله برف بزرگ می‌شوند و همه چیز را خراب می‌کنند.

«دروغ‌های کوچک بزرگ» درباره چند زن امریکایی است که با هم دوست هستند و هرکدام زندگی خودشان را دارند. با ماجرا‌هایی که با همسر و فرزندان‌شان از سر می‌گذرانند، اما قصه یکی از این زن‌ها یعنی «سلست» زندگی همه آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. «دروغ‌های کوچک بزرگ» درباره جنگیدن است. جنگ‌هایی که زنان پشت سر می‌گذارند. درباره زخم‌هایی که گاهی تا ابد باقی می‌مانند. فصل دوم سریال با بازی درخشان مریل استریپ آغاز شد، اما مانند فصل اول دلچسب نبود. در مجموع «دروغ‌های کوچک بزرگ» برای این روز‌ها انتخاب خوبی است.

 

The best spectacular serials on quarantine / corona days

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان