ramazan
ramazan

عملکرد و فواید خیلی جالب هیپنوتیزم/ آموزش هیپنوتیزم کردن

عملکرد و فواید خیلی جالب هیپنوتیزم/ آموزش هیپنوتیزم کردن

هیپنوتیزم(Hypnosis) یک علم روانشناسی است که در آن ذهن با تلقین(Indoctrination) بر روی موضوع خاصی متمرکز می گردد و انجام این کار فواید بسیار زیادی برای سلامت روح و روان(Mental health) انسان دارد.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم یا خوابگری شاخه ای از علم روانشناسی است که فرد در آن با استفاده از تلقین، در حالت خاصی از هوشیاری قرار می گیرد و ذهن در آن روی موضوع خاصی متمرکز می شود، در امواج مغزی تغییر ایجاد می شود و آگاهی محیطی کاهش می یابد و درباره موضوعات قابل توافق تلقین پذیری فرد افزایش می یابد.
هیپنوتیزم، را تقریبا همه، وقتی که غرق مطالعه یک کتاب، گوش کردن به موسیقی دلخواه، تماشای یک فیلم یا هر فعالیت مورد علاقه دیگری هستند تجربه نموده اند زیرا در این هنگام ارتباط آنها با محیط اطراف کم می شود و ممکن است در این موقعیت ها متوجه صدای اطراف نشوید.
افرادی که هنگام فکر کردن به موضوعی به شدت روی موضوع متمرکز می شوند توانایی هیپنوتیزم پذیری مناسبی دارند، و وقتی این فرد در حالت هیپنوتیزم قرار می گیرد، ذهنش برای پذیرش پیشنهادات و تلقینات درمان گر آمادگی دارد و هیپنوتیزم بر آنها اثر بخش تر است و تلقینات مثبت و درمانی به لایه های عمیق ذهن نفوذ می کنند.

اقسام هیپنوتیزم

اقسام هیپنوتیزم به سه گونه عمده تقسیم می شوند:

تلقینی، پسرفتی و تحلیلی.
متخصصین علم هیپنوتیزم هر یک از این اقسام را بکار می برند. تلقین درمانی زمانی است که برای تغییر دادن طرز فکر، احساس و کردار به فرد تلقینات ساده ای القا شود تا مشکل او اینگونه حل گردد. در این گروه هیپنوتیزم کنندهای نمایشهای سرگرمی نیز قرار می گیرند ،هر چند این روش جنبه درمانی ندارد.
در پسرفت درمانی فرد باید خاطرات گذشته خود را بیاد بیاورد، تا به علت مشکلات کنونی، پی ببرد. در تحلیل درمانی متخصص ذهن ناخودآگاه فرد را تحلیل کند تا مشکلات او حل شود.

چگونه هیپنوتیزم را انجام دهیم؟

5 مرحله زیر را برای هیپنوتیزم باید انجام دهید:

مرحله 1:
تصمیم گیری در مورد کاری که می خواهید انجام دهید . در چند کلمه تلقینات را مرتب نمایید.

مرحله 2:
• راحت بنشینید و چشمهایتان را ببندیدو بدن خود را آرام کنید.
• سپس تنفس آلفا را انجام دهید.
• عمل دم را انجام دهید و از 1 تا 5 در ذهن بشمرید.
• نفس را نگه دارید و از 1 تا 5 در ذهن بشمرید.
• بازدم را انجام دهید و از 1 تا 5 در ذهن بشمرید.
• 10 الی 15 مرتبه این کاررا تکرار کنید .
• ذهن خود را آرام کنید شما اکنون در حالت آلفا هستید.
• حداقل زمان برای این مرحله 5 دقیقه است.

مرحله 3:
چهره گیرنده را تصور کنید و در ذهن خود تجسم کنید. در صورت واضح نبودن تصویر نگران نباشید و دوباره تلاش نمایید.

مرحله 4:
با تصویر ذهنی صحبت کنید و تلقینات را القا نمایید. حداقل زمان برای این مرحله 10 دقیقه است.

مرحله 5:
در مرحله پایانی چشمان خود را گشوده و منتظر نتیجه باشید.

شما می توانید با هیپنوتیزم تجربیات زیر را بیازمایید:

تجربه 1
شما با هیپنوتیزم می توانید با دوستانتان از طریق تصویر ذهنی صحبت نمایید و از آنها بخواهید با شما تماس تلفنی برقرار کنند. چند دقیقه صبر کنید و نتیجه را بررسی کنید.

تجربه 2
با چهره رئیستان بطور ذهنی صحبت کنید و از او درخواست روابط دوستانه داشته باشید.

تجربه 3
با اعضای خانواده بطور ذهنی صحبت نمایید و از آنها بخواهید که شاد باشند.

تجربه 4
برای یک تجربه سرگرم گننده به دوستتان بگویید که در مورد یک رنگ فکر کند. بعد شما نام رنگ را در قطعه کاغذی بنویسید. سپس از او بپرسید که نام یک رنگ را بگوید. او نام همان رنگ را خواهد گفت.

هیپنوتیزم چه فوایدی برای بدن دارد؟

* درمان کمکی برای ترک سیگار، ناخن جویدن، بازی با مو و کندن آن، کنترل پرخوری های عصبی و لاغری می تواند باشد. هیپنوتیزم می تواند بسیاری از ناراحتی های فکری و اختلالات روانی را معالجه کند.
* هیپنوتیزم برای از بین بردن غم اندوه و نگرانی و ایجاد نشاط و شادمانی موثر است.
* با هیپنوتیزم بیماری هایی مثل سر درد، تنگی نفس، بی خوابی، نگرانی و اندوه، اختلالات سوء هاضمه(Indigestion disorders)، برخی ناراحتی های قلبی ، ترس، اضطراب، آشفتگی، افسردگی، ناامیدی، دلسردی، اکثر بیماری های جسمی، عادات و رفتار ناخوشایند و بیماری هایی که منشا عصبی و درمانی داشته باشند، قابل درمان هستند.
* اختلالات عاطفی(Emotional disorders) بر اوقات فکر را در حالت بیداری متمرکز کرده و شرایطی شبیه حالت هیپنوز بوجود می آورد.
* هیپنوتیزم قدرت تفکر، تخیل و حافظه را تقویت کرده و شخص را قادر به بهره برداری از نهایت ظرفیت مغزش نماید.

مزایا و فواید باورنکردنی هیپنوتیزم

هیپنوتیزم سبب درمان بسیاری از تبهکاران که مبتلا به امراض روانی هستند، می شود.
هیپنوتیزم بهترین داروی زیبایی و حافظ جوانی است.
هیپنوتیزم لکنت زبان را در مواردی که نقص عضوی در کار نباشد ، درمان می کند.
هیپنوتیزم درمان کننده حالاتی است که فرد در شناخت هویت خود دچار مشکلاتی شده است.
هیپنوتیزم انواع ناتوانی ها و مشکلات جنسی را درمان می کند.
هیپنوتیزم سبب آرامش بیمار می شود و آنها را از بی خوابی و ناراحتی عصبی نجات می دهد.

عوارض هیپنوتیزم

بزرگترین ترسی که در رابطه با هیپتوتیزم وجود دارد این است که هیپنوتیزم شما را وادار به انجام اعمال پست و غیر اخلاقی می کند. اما بدانید هیپنوتیزم نمی تواند شما را وادار به انجام کاری کند که در حالت عادی انجامش نمی دهید.
ذهن ناخودآگاه شما در حین هیپنوتیزم مورد درخواست و مخاطب قرار میگیرد و چون اخلاقیات شما درآن جای گرفته، از انجام عملی بر خلاف اراده خود مصون میباشید. زمانی هیپنوتیزم می تواند خطرناک باشد که فرد الکل مصرف نموده باشد.

هیپنوتیزم روی چه مواردی موثر هست؟

این روش درمانی در موارد مختلفی کاربرد داره که چند دسته رو در ادامه توضیح میدیم.

بییماری‌های روحی
همونطور که گفتیم بعضی از مشکلات و بیماری‌ها مستقیما به ضمیر ناخودآگاه مربوط میشن. بیماری‌های روحی مثل افسردگی، وسواس، فوبیا یا حتی کسانی که به علت از دست دادن عزیزی در سوگ هستند، می‌تونن با این روش مشکلشون رو حل کنن. همینطور با خواب مصنوعی میشه ریشه کمبود اعتماد به نفس رو پیدا کرد و این مشکل رو حل کرد.

ورزش
هیپنوتیزم در ورزش هم کاربرد داره. کاربرد این روش در ورزش فقط مربوط به تقویت روحیه و اعتماد به نفس فرد نیست. ورزشکارهای حرفه‌ای اعتقاد دارند ۲۰ درصد از آمادگی لازم از طریق تمرینات فیزیکی بدست میاد و ۸۰ درصد از طریق تمرینات ذهنی.

البته در ان ال پی (علم برنامه ریزی عصبی – کلامی) تمریناتی برای تقویت ذهنی ورزشکاران داره. یکی دیگه از روش‌هایی که به ورزشکاران برای گرفتن نتایج بهتر کمک می‌کنه هیپنوتیزم هست.

مسائل جسمی
شاید تعجب کنید اگه بدونید هیپنوتیزم روی صافی پوست، رشد مو و زایمان بدون درد هم اثر گذار هست. این موارد آزمایش شده و نتیجه بخش بودن اون‌ها حتمی هست. این موارد با ایجاد باورهایی در ضمیر ناخودآگاه فرد امکان پذیر میشه. اگه از قدرت باور و ضمیر ناخودآگاه اطلاع داشته باشید، از اینکه با ایجاد یک باور از طریق خواب مصنوعی میشه به صافی پوست و موارد مشابه کمک کرد تعجب نمی‌کنید.

Interesting and readable performance and benefits of hypnosis / full details

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان