فوت و فن سفر داخلی با هواپیما

مجموعه : مقاله و تحقیق
فوت و فن سفر داخلی با هواپیما

سفر با هواپیما به خاطر سرعت بالا و همچنین راحتی زیاد برای بسیاری از افراد در اولویت قرار دارد. به‌ویژه در مقاصدی که فاصله زیادی از مبدا دارند، سفر هوایی باعث می‌شود که در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

البته بهتر است قبل از سفر با بهترین سایت برای خرید بلیط هواپیما، نکات مرتبط با سفر هوایی و خرید بلیط و همچنین قیمت و انواع بلیط‌ آشنا شوید. پس در این مطلب ما را همراهی کنید.

 

ویژگی های بهترین سایت های فروش بلیط هواپیما

 

فوت و فن سفر داخلی با هواپیما

 

روش آنلاین به خاطر مزایای بی‌شماری که دارد، بهترین راه برای خرید بلیط هواپیماست. چرا که با وجود نداشتن محدودیت‌هایی مثل مراجعه حضوری باعث می‌شود که بتوانید بدون هیچ‌گونه دردسری بلیط خود را تهیه کنید.

 

اما برای خرید آنلاین بلیط بهتر است به چه پلتفرم‌هایی مراجعه کرد؟ چه ویژگی در سایت‌ها به شما کمک می‌کند تا بسیار ساده رزرو بلیط را انجام دهید؟ در ادامه به ویژگی‌های بهترین سایت برای خرید بلیط هواپیما اشاره شده است.

 

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی سایت‌های معتبر این است که می‌توانید به تمامی بلیط‌ها در یک روز از ایرلاین‌های مختلف دسترسی داشته باشید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بتوانید بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

  • یکی دیگر از ویژگی‌ها، امکان فیلتر کردن موارد مختلف مثل فرودگاه‌های مبدا و مقصد (در بین چند فرودگاه در یک شهر)، شرکت‌های هواپیمایی مختلف، نوع بلیط، کلاس پروازی، بازه قیمت و غیره است. این کار به شما کمک می‌کند تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

 

  • مورد دیگر دسترسی به تقویم در سایت فروش بلیط است؛ با این توصیف که شما می‌توانید با انتخاب روز سفر در صورت تکمیل بودن ظرفیت‌ها یا پیدا نکردن بلیط مورد نظر خود روزهای قبل و بعد را چک کنید.

 

  • همچنین در بهترین سایت فروش بلیط می‌توانید به مواردی مثل انواع بلیط‌های چارتر یا لحظه آخری دسترسی داشته باشید و به راحتی بلیط‌های ارزان‌قیمت پیدا کنید.

 

  • برخی از سایت‌ها دارای قابلیت‌هایی همچون رزرو خودکار (در صورت مواجه شدن با تکمیل ظرفیت، استفاده از این قابلیت باعث می‌شود سایت به صورت خودکار بلیط‌های کنسلی را برای شما خریداری کند.) یا بسته سفر (رزرو همزمان بلیط و هتل) هستند و به این ترتیب امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

 

 بهترین سایت های فروش بلیط هواپیما

 

هنگام خرید بلیط هواپیما به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

هنگامی که قصد خرید بلیط دارید برخی از موارد به شما کمک می‌کند تا خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید. پس در ادامه نکات خرید بلیط را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • اولین و مهم‌ترین مورد توجه به نوع بلیط است. بلیط‌های هواپیما از نظر زمان خرید در دو نوع چارتر و سیستمی دسته‌بندی می‌شوند. بلیط‌های چارتر معمولا ارزان‌تر هستند و می‌توانید برای سفر اقتصادی‌تری برنامه‌ریزی کنید.

 

  • دومین مورد توجه به کلاس پروازی است. بلیط‌های پرواز داخلی را می‌توانید در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی خریداری کنید. بلیط‌های اکونومی اقتصادی‌تر با امکانات عادی و بلیط‌های بیزینس کلاس با امکانات بیشتر و البته قیمت گران‌تر هستند. برای مثال قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت در کلاس بیزینس دو تا سه برابر اکونومی کلاس است.

 

  • نکته دیگر در رابطه با زمان خرید بلیط است. معمولا مقاصد مختلف در برخی فصول به دلیل وجود شرایط بهتر برای سفر مثل آب‌وهوای مناسب، پرطرفدارتر هستند که باعث می‌شود، قیمت بلیط آن‌ها نیز افزایش پیدا کند. این در حالی‌ است که در فصول کم‌تردد علاوه‌بر اینکه می‌توانید بلیط ارزان‌تر پیدا کنید، بلکه سایر هزینه‌های سفر مثل اقامت، تفریح و خوراک نیز ارزان‌تر است.

 

  • نکته آخر توجه به شرکت هواپیمایی است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که با یک یا چند ایرلاین به‌صورت ثابت سفر کنند و این مورد نیز به خدمات و امکانات پرواز، کیفیت سفر و همچنین قیمت آن بستگی دارد. از این‌رو در هنگام خرید بلیط می‌توانید ایرلاین‌های مورد نظر خود را چک کنید.

 

هنگام خرید بلیط هواپیما به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

چه نوع بلیطی را تهیه کنیم؟

 

تا اینجا با نکات و روش خرید بلیط به‌صورت کلی آشنا شدیم، در ادامه می‌خواهیم بدانیم که چه نوع بلیطی برای سفر ما مناسب‌تر است.

مهم‌ترین مورد توجه به نوع بلیط یعنی سیستمی یا چارتری بودن آن است. بلیط‌های سیستمی انواعی از بلیط‌ها هستند که پس از اعلام ظرفیت توسط هر ایرلاین توسط شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی به فروش می‌رسند.

این بلیط‌ها را می‌توانید از چند ماه قبل به مقاصد مورد نظر خود خریداری کنید که در اصل قیمت ثابتی دارند ولی با نزدیک شدن به زمان پرواز معمولا به علت محدود شدن ظرفیت، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

در عین حال بلیط‌های چارتر، انواعی هستند که توسط شرکت‌ها برای برگزاری تورهای مسافرتی به‌صورت یکجا چارتر می‌شوند و اگر ظرفیت همه صندلی‌ها تکمیل نشود، صندلی‌های باقی مانده در روزهای نزدیک به پرواز با قیمت کمتر به فروش می‌رسند.

البته گاهی نیز برخی از مسافران بلیط‌های سیستمی را کنسل می‌کنند که در این صورت بلیط‌های کنسل شده نیز در روزهای پایانی به عنوان بلیط چارتری به فروش می‌رسند.

 

اگر نام بلیط لحظه آخری نیز به گوش شما خورده باشد باید بگوییم که این نوع بلیط‌ها در واقع یکی از اقسام بلیط‌های چارتر به شمار می‌روند که معمولا در روز یا ساعات پایانی و نزدیک به پرواز با قیمت پایین به فروش می‌رسند.

تفاوت این بلیط‌ها در قیمت آن‌هاست تا جایی که نرخ بلیط هواپیما تهران به اصفهان چارتری یا لحظه آخری گاهی تا یک سوم قیمت نیز کمتر است. البته این مورد همیشه ثابت نیست.

اگر در فصولی قصد خرید بلیط دارید که فصل سفر به یک مقصد نیست، احتمال پیدا کردن بلیط چارتر بسیار زیاد است و اختلاف قیمت آن با بلیط‌های سیستمی معمولا تفاوت چشمگیری دارد.

اما این مساله ممکن است در فصول پر مسافر چندان درست نباشد و بلیط‌های سیستمی و چارتری قیمت یکسانی داشته باشند.

ضمن اینکه بلیط چارتر همیشه موجود نیست و باید بتوانید با یک برنامه‌ریزی منعطف هر زمان که بلیط موجود شد آن را خریداری کرده و سپس به سرعت خود را آماده سفر کنید.

در عین حال اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید، بهترین گزینه برای شما بلیط سیستمی است. این مورد علاوه‌بر اینکه قابلیت خرید از چند هفته یا چند ماه قبل را دارد، امکان کنسل کردن را نیز به شما می‌دهد. این در صورتی است که اگر بلیط چارتری خریداری کنید و سفر شما به هر دلیل کنسل یا تاریخ آن جابه‌جا شود، امکان استرداد بلیط را نخواهید داشت.

در نهایت اینکه برای داشتن یک سفر داخلی هیجان‌انگیز با هواپیما و گشت‌وگذار در ایران، از قبل برای خرید بلیط و دیگر موارد مرتبط با سفرتان به خوبی برنامه‌ریزی کنید تا سفری هم اقتصادی و هم لذت‌بخش داشته باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان