ramazan
ramazan

آرزوی شنیدنی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان

مجموعه : اخبار ورزشی
آرزوی شنیدنی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان

آرزوی شنیدنی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان

 

بعد از صعود تاریخی تیم ملی فوتبال زنان کشورمان به جام ملت های آسیا جو شاداب و زیبایی بر دختران فوتبالیست کشورمان حاکم شد. راهیابی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار یک اتفاق تاریخی بود که دختران ورزشکار رقم زدند و موجی از شادی را به جامعه تزریق کردند.

 

در این میان انتشار تصاویری از بازی این دختران به شکلی که صدای گزارشگرهای غیر فارسی‌زبان بسیار توی ذوق می‌زد، در حالی که گزارشگر عرب‌زبان داشت از بازی زیبای ذختران تمجید می‌کرد، آن صحنه‌های غرورآفرین در تلویزیون کشور جایی نداشت. یعنی صداوسیما بازی این دختران با پوشش اسلامی را در برنامه‌های خود ندارد.

 

اکنون دروازه‌بان حماسه‌ساز این تیم که با مهار دو پنالتی یکی از افراد موثر در این اتفاق تاریخی بود، این گلایه را برزبان می‌آورد

 

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان حالا یک قهرمان است. از ۱۶ سالگی تا الان که ۳۱ سال دارد، در کوچه و سالن‌های ورزشی اهواز، تمرین کرده و حالا شده یکی از مهم‌ترین امیدهای تیم ملی زنان در مسابقات آسیایی.

 

او فرزند هفتم یک خانواده ١٠ نفره است و زمانی که هنوز فوتبال برای زنان آب و نان نمی‌شد و خبری هم از قراردادهای سنگین و حقوق‌های نجومی نبود، عشق به فوتبال او را سرپا نگه داشته.

 

کودایی که تا همین دو سال پیش برای کمک به خانواده‌اش نجاری می‌کرد، حالا همه فکرش را گذاشته روی فوتبال. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید کاش روزی برسد که به زنان فوتبالیست هم مانند مردان فوتبالیست نگاه شود.

نگاهی برابر که وضعیت این زنان را بهتر خواهد کرد؛ «فکر می‌کنم هرکسی که برای کشورش زحمت می‌کشد باید دیده شود. باید نگاه برابر به زنان و مردان ورزشکار وجود داشته باشد. مردان زحمت می‌کشند و افتخارآفرینی می‌کنند، اما زنان هم همه این زحمت‌ها را می‌کشند.

حمایت و دید برابر آن‌ها به زنان و مردان باعث دلگرمی همه ما خواهد شد. این نگاه باید به زنان و مردان در یک سطح و برابر باشد تا زنان انگیزه داشته باشند.»

 

او می‌گوید زنان فوتبالیست دوست دارند مسابقات‌شان مانند مردان از تلویزیون پخش شود. کودایی زیاد مایل نیست درباره حواشی به وجود آمده درباره لباس اعضای تیم حرف بزند، اما می‌گوید لباس‌شان شیک و زیبا بوده و همین توجه به آن‌ها روحیه داده است.

 

گودایی افزود:«هدف ما از این دوره از مسابقات، صعود به مرحله نهایی بود. همه تلاش‌شان را کردند. از فدراسیون گرفته تا کادر فنی تیم همه زحمت‌شان را کشیدند. بچه‌های تیم تمام همت‌شان را به کار بستند و توانستیم به مرحله نهایی برویم. الان شرایط خیلی خوب است و خوشحالیم.

برای اولین بار در تاریخ فوتبال زنان به مسابقات آسیایی صعود کردیم. دوست داریم بیشتر از این‌ها تمرین کنیم و زحمت بکشیم و به این مرحله فقط راضی نباشیم.

باید دنبال موفقیت‌هایی بیشتر از این‌ها باشیم و فکر می‌کنم هدف همه کادر فنی و بازیکنان هم این است که بتوانیم پیشرفت کنیم.» او درباره نقش مربی تیم می‌گوید:«خانم ایراندوست سهم بزرگی در موفقیت تیم داشته‌اند.

او یکی از بهترین مربیان ایران است و پرستیژ خیلی خوبی دارند. من به شخصه افتخار می‌کنم که در کنار او مشغولم. از زحمات خیلی زیادی که برای تیم کشید تشکر می‌کنم. امیدوارم در مرحله نهایی هم بتوانیم آنقدر خوب باشیم که جوای زحماتش را بدهیم.»

زهرا کودایی گفت:«قرار است با پیگیری‌های دکتر خادم و خانم موسوی و آقای کامرانی‌فر، پاداشی به ما داده شود. این پاداش می‌تواند مزدی برای زحمات بچه‌ها باشد. ادامه مسیر ما، سخت است و امیدوارم با این حمایت‌ها در ادامه موفق باشیم.»

 

او البته می‌گوید که هیچ پرداختی ماهانه‌ای ندارند:«دریافت ماهانه نداشته‌ایم. در دو تورنمنت دوستانه‌ای که اخیرا برگزار شد، پول تو جیبی به ما پرداخت شد و حق اردو به ما داده شد، اما ماهانه دریافتی نداشته‌ایم. پرداختی‌های باشگاه هم طوری است که بتوانیم زندگی‌مان را بگذرانیم.»

 

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران می‌گوید:

«قطعا قراردادهایی که فوتبالیست‌های مرد در باشگاه می‌بندند با زنان بسیار متفاوت است. وضعیت آن‌ها حتی کمی هم شبیه ما نیست. آن‌ها می‌توانند زندگی‌شان را با قراردادهای بالایی که دارند، بچرخانند. امیدوارم روزی برسد که زنان هم بتوانند قراردادهای خوب ببندند و امکاناتی که به مردان داده می‌شود به زنان هم داده شود. زنان باید خیلی بیشتر از این‌ها دیده شوند چون حقشان بالاتر از این چیزها است.»

 

مطالب مرتبط :

رفتاری جنجالی در پارالمپیک از ورزشکار اوکراینی

ورزش کراس فیت چیست؟ تفاوت کراس فیت بانوان با آقایان

صحبت های جنجالی داریوش ارجمند در خصوص ورزش بانوان+ فیلم


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان