با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

نازوب: پیری و چروکیده شدن پوست یکی از بزرگترین استرس و دغدغه جهان امروز است. توقف روند پیری یکی از آرزوهای بشر است.

اما با روش های بسیار زیادی می توان پیری را تا حد زیادی کند کرد و پیر شدن را به عقب بیندازید و زمان طولانی تری جوان بمانید.

 

اصلی ترین راهکار ها رساندن بعضی از مواد غذایی به بدن است. اما در این بخش یک قرص و مکملی را به شما معرفی می کنیم که صددر صد به جوان ماندن شما کمک می کند.

این هم معرفی امگا 3 که با مصرف قرص یا مکمل آن هیچ وقت پیر نمیشین.

 

حتما بخوانید تا با حس آگاهی اثرات فوق العاده امگا 3 را به پوست خود هدیه دهید.

 

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

تحقیقات روی 138 نفر بین سنین 40 و 85 سال که به دلیل اضافه وزن و سبک زندگی بی تحرک در معرض پیری زودرس بودند، انجام شد.

سپس در طول روز به تعدادی از آن ها دو و نیم گرم و بعضی از آن ها یک و نیم گرم قرص امگا 3 دادند. بعد از چهار ماه این تیم تحقیقاتی نتایج را مورد بررسی قرار دادند و یک سوال ریاضی 20 دقیقه ای در اختیار آن ها قرار داده شد و تست گفتاری هم از آن ها گرفتند سپس نتایج را به ثبت رسانند.

 

نتایج نشان داد شرکت کنندگانی که در این آزمایش دوز بالاتری از امگا 3 مصرف کرده بودند، در طول تست آسیب کمتری از استرس به بدن آن ها وارد شد. 19 درصد هم هورمون کورتیزولِ کم تر و 33 درصد پروتئین التهابی کم تری تولید کردند.

 

قرص-ضد-پیری-(1)

 

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

نتایج تحقیقات مختلف رابطه مستقیم بین سطح بالای امگا 3 و مقاومت در برابر استرس را نشان داد. البته هیچ عوارض جانبی در اثر مصرف دوز بالا گزارش نشد.

 

آن ها بر این باور بودند که این مکمل می تواند به بدن کمک کند تا با اثرات مضر استرس در سطح سلولی مبارزه کند.

 

یافته ها نشان داد که مکمل امگا 3 یکی از راهکار های ساده تغییر افراد است که اثرات مثبتی روی سلامت آن ها و کاهش سطح استرس دارد. در واقع تحقیقات نشان داد افرادی که مکمل امگا 3 مصرف می کنند، مدیریت بهتری روی روابط خود دارند.

 

یکی از عوامل پیری زودرس و مرگ و میرهای امروزی، استرس است که مصرف صحیح امگا 3 در این تحقیقات نشان داد که چگونه در مهار آن نقش دارد پس مصرف مکمل امگا 3 با کاهش و کنترل استرس در بدن فرد مانع از پیری شده و مدت زمان بیشتری او را شاداب و جوان نگه میدارد.

 

برای آشنایی بیشتر با خواص و فواید بیشمار امگا 3 کافیست سری به مطلب ” معجزاتی پنهان در امگا 3 ” بزنید.

 

قرص امگا 3 و کاهش علائم افسردگی

 

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

استرس تنها چیزی نبود که بر اثر مصرف این مکمل کاهش پیدا می کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که التهابات مربوط به استرس بر اثر مصرف این مکمل می تواند علائم افسردگی را نیز در این افراد کاهش دهد.

چنانچه می دانید افسردگی نیز تاثیر قابل توجهی در پیری افراد دارد که مرف امگا 3 با کاهش این فاکتور نیز از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند.

بهترین منابع غذایی که امگا تری دارند:

دانه های چیا

 

دانه های چیا از منابع امگا3 ALA هستند. همچنین سرشار از فیبر و پروتئین هستند. دانه های چیا حاوی 5.055 گرم ALA در هر وعده است.

افراد می توانند از این دانه ها در سالادها یا اسموتی ها استفاده کنند یا می توانند آنها را با شیر یا ماست مخلوط کرده و پودینگ چیا درست کنند. مخلوط کردن دانه های چیا با آب همچنین یک جایگزین مناسب برای تخم مرغ برای گیاهخواران است.

دانه های کتان

 

دانه های کتان غنی از بسیاری از مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین، منیزیم و منگنز هستند. این دانه ها ممکن است فشار خون را کاهش دهند و سلامت قلب را بهبود ببخشند.

همانند دانه های چیا، افراد می توانند دانه های کتان را با آب مخلوط کرده و جایگزین تخم مرغ کنند. همچنین ترکیب آنها در رژیم غذایی با افزودن به بلغور جو دوسر، غلات یا سالاد به راحتی امکان پذیر است.

گردو

 

گردو حاوی 3.346 گرم ALA در هر فنجان است. افراد می توانند از گردو به تنهایی یا در میان وعده، ماست، سالاد استفاده کنند.

روغن سویا

 

روغن سویا حاوی 0.923 گرم ALA در هر قاشق غذاخوری است. دانه های سویا از حبوبات محبوب آسیا هستند. بسیاری از مردم از روغن سویا برای پخت و پز استفاده می کنند.

همچنین منبع خوبی برای ریبوفلاوین، منیزیم، پتاسیم، فولات و ویتامین K است. افراد معمولا دانه های سویا را به عنوان بخشی از غذا یا به صورت سالاد سرو می كنند. روغن سویا به عنوان یک روغن پخت و پز و در سس های سالاد استفاده می شود.

جلبک دریایی

جلبک دریایی، اسپیرولینا و کلرلا انواع مختلفی از جلبک ها هستند که بسیاری از افراد از آنها استفاده می کنند. جلبک دریایی از منابع امگا3 برای گیاهخواران است، زیرا یکی از معدود گروه های گیاهی حاوی DHA و EPA است. محتوای DHA و EPA بسته به نوع جلبک متفاوت است.

روش های زیادی برای گنجاندن جلبک ها در رژیم غذایی وجود دارد. جلبک دریایی یک میان وعده خوشمزه و ترد است.

کلرلا و اسپیرولینا به اسموتی یا بلغور جو دوسر اضافه می شوند. جلبک دریایی همچنین سرشار از پروتئین است و ممکن است دارای خاصیت ضد دیابت و آنتی اکسیدان باشد.

میگو

 

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

مردم در سراسر دنیا میگو را هم به عنوان پیش غذا و هم وعده های غذایی مصرف می کنند. میگو همچنین سرشار از پروتئین و پتاسیم است.

یک وعده میگو حاوی:
0.12 گرم DHA
0.12 گرم EPA

 

و اما ماهی های خوشمزه دریایی!

 

 

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

ماهی خال مخالی

 

ماهی خال مخالی یک ماهی کوچک و چرب است. در کنار امگا3، سرشار از سلنیوم و ویتامین B12 است.
یک وعده از ماهی خال مخالی:
0.59 گرم DHA
0.43 گرم EPA

 

ماهی سالمون

 

ماهی سالمون یکی از محبوب ترین و مقوی ترین ماهی های موجود است. تفاوت های زیادی بین ماهی سالمون وحشی و پرورشی وجود دارد که از جمله آن می توان به برخی تغییرات در محتوای امگا3 اشاره کرد. ماهی سالمون همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و ویتامین های گروه B است.

یک وعده ماهی سالمون پرورشی:

1.24 گرم DHA
0.59 گرم EPA
یک وعده سالمون وحشی:
1.22 گرم DHA
0.35 گرم EPA

 

صدف

 

با این قرص اصلا پیر نمیشین/ جوانی مادام العمر

 

صدف در رستوران ها به عنوان پیش غذا یا میان وعده استفاده می شود. برخلاف بسیاری از منابع دیگر غذاهای دریایی، صدف ها حاوی هر سه گروه اصلی امگا3 هستند. صدف همچنین سرشار از روی و ویتامین B12 است.
یک وعده صدف شامل:
0.14 گرم ALA
0.23 گرم DHA
0.30 گرم EPA

 

ساردین

 

ساردین ماهی کوچک و روغنی است که مردم می توانند آن را به عنوان میان وعده یا پیش غذا بخورند. همچنین منبع خوبی از سلنیوم و ویتامین های B12 و D است.
یک وعده ساردین کنسرو شده حاوی:
0.74 گرم DHA
0.45 گرم EPA

 

تغذیه و کاهش استرس و گاها کمی بیخیال شدن شما را بی شک همیشه جوان و شاداب نگه می دارد.

 

مطالب مرتبط

 

ماسک روغنی ویتامین E و امگا 3 معجزه جوانی پوست + روش استفاده

آیا امگا 3 لاغر می کند؟

امگا 3 را هم بخورید هم به عنوان ماسک به پوست بزنید

خواص معکوس و هشدار دهنده ی امگا 3 مغذی!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان