دستگیری و بیوگرافی فریده مرادخانی خواهر زاده خامنه ای

دستگیری و بیوگرافی فریده مرادخانی خواهر زاده خامنه ای

بیوگرافی فریده مرادخانی خواهرزاده خامنه ای و دستگیری جنجالی او در پی صبحت با فرح پهلوی …

 

محمود مرادخانی، برادر فریده مرادخانی خواهرزاده آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که خواهرش امروز هنگام مراجعه به دادسرا جهت ابلاغ حکم دادگاه بازداشت شد.

 

دستگیری و بیوگرافی فریده مرادخانی خواهر زاده خامنه ای

 

در متن پیام توئیتری وی آمده است: فریده مرادخانی فعال حقوق بشر و فعال سیاسی و مدیر کمپین حمایت از زندانیان روز دوم آذر ماه 1401 هنگام مراجعه به دادسرا جهت ابلاغ حکم دادگاهی، بازداشت و به زندان انتقال داده شد.

گفتنی است علی مرادخانی ملقب به شیخ علی تهرانی، شوهر بدرالسادات خامنه‌ای خواهر رهبر ایران بوده و سه دختر به نام‌های وحیده، سعیده و فریده و دو پسر به نام‌های محمود و احسان دارد.

 

دستگیری های متعدد فریده مرادخانی

 

دستگیری و بیوگرافی فریده مرادخانی خواهر زاده خامنه ای

 

او که کارزاری را در حمایت از زندانیان راه‌اندازی کرده بود در خرداد 1397 پس از سفر به سنندج و دیدار با خانواده رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کرد که به اتهام فعالیت علیه جمهوری اسلامی اعدام شد، بازداشت شد.

 

23 دی 1400 نیز در مسیر بازگشت به خانه خود در تهران توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد. همچنین در بحبوحه اعتراضات سراسری امسال 1401 ایران، روز چهارشنبه دوم آذر دوباره بازداشت شد.

 

او 22 مهر 1400 با حضور آنلاین در مراسم بزرگداشت هشتاد و سومین زادروز فرح پهلوی که از سوی حزب مشروطه ایران برگزار شد، شعری دربارهٔ او و ایران خواند.

 

مرادخانی در آن جلسه با ابراز غم و اندوه در مورد شرایط فعلی ایران خطاب به فرح پهلوی گفته بود «تو خواهی آمد و نور را خواهی آورد برای شکستن ظلمت شب.»

 

درپی این گفتگو و صحبت وی دستگیر شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان