نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

مجموعه : دانستنی ها
نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

سفر هوایی، راحت‌ترین، سریع‌ترین و البته گرانترین روش مسافرت است. به همین دلیل، در زمان خرید بلیط هواپیما، باید هوشمندانه و حساب‌شده عمل کنید و نکاتی را مد نظر قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است متحمل ضررهای هنگفتی شوید و آنطور که برنامه‌ریزی کرده بودید، از سفرتان لذت نبرید. در این مطلب، قرار است درباره نکات مهمی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید، صحبت کنیم و به شما بگوییم که توجه‌نکردن به چه مواردی ممکن است ضرر مالی و غیر مالی زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید.

 

نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

 

خرید بلیط هواپیما را به لحظات آخر موکول نکنید!

 

زمان خرید بلیط، از مهم‌ترین مواردی است که در زمان رزرو پرواز نباید از آن غافل شوید. در صورتی که خرید بلیط هواپیما خارجی را دارید، بهتر است حداقل از 2 ماه قبل نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید.

بهترین زمان خرید برای پروازهای داخلی نیز 4-3 هفته پیش از تاریخ سفر است. در صورتی که برای خرید بلیط تا روزهای آخر صبر کنید، علاوه بر افزایش قیمت پروازها، ممکن است تمامی بلیط‌های کلاس اکونومی که ارزانتر هستند، به فروش رسیده باشند و شما مجبور شوید هزینه بیشتری را برای رزرو پرواز هزینه کنید.

 

به چارتری و سیستمی بودن بلیط توجه کنید

 

از بسیاری جهات، بلیط‌های چارتری و سیستمی با یکدیگر تفاوت دارند. منظور از بلیط‌های سیستمی، آن دسته از بلیط‌هایی است که مستقیما توسط ایرلاین مربوطه به فروش می‌رسد. در مقابل، بلیط‌های چارتری، صندلی‌هایی هستند که یک آژانس گردشگری آن‌ها را پیش‌خرید یا اصطلاحا چارتر کرده است.

بر خلاف تصور عموم، ممکن است بلیط‌های چارتری در مقایسه با بلیط‌های سیستمی قیمت بالاتری داشته باشند. مهم‌ترین نکته که در رابطه با بلیط‌های سیستمی و چارتری باید بدانید، غیر قابل استرداد بودن بلیط‌های چارتری است. بنابراین، در صورت عدم حضور در پرواز، هیچ وجهی به شما بابت کنسلی بلیط پرداخت نخواهد شد.

 

از مرجع معتبر بلیط بخرید

 

نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

 

مرجعی که برای خرید بلیط هواپیما انتخاب می‌کنید، تاثیر به‌سزایی بر کیفیت سفر شما دارد. بنابراین، در این مورد باید نهایت دقت را به خرج دهید و مرجع معتبری مثل فلای تودی را انتخاب کنید که هم پشتیبانی 24 ساعته دارد و هم قیمت‌گذاری معقولانه‌ای برای بلیط هواپیما دارد. در غیر این صورت، ممکن است مبلغ گزافی را بابت خرید بلیط بپردازید و در مقابل، خدمات بسیار ضعیفی دریافت کنید.

 

قوانین کنسلی را بادقت بخوانید

هر ایرلاینی، قوانین خاص خود را در رابطه با کنسلی بلیط هواپیما دارد. همچنین، این مسئله با توجه به کلاس پروازی بلیط نیز متغیر خواهد بود. هنگام خرید بلیط هواپیما، اطلاعات دقیقی درباره قوانین کنسلی، میزان بار مجاز و… در اختیار شما قرار می‌گیرد و با بررسی آن‌ها، بهتر می‌توانید درباره اینکه کدام بلیط و پرواز برای شما مناسب است، تصمیم‌گیری کنید.

 

کلاس پروازی را هوشمندانه انتخاب کنید

 

ایرلاین‌ها با توجه به خدمات مختلفی که در طول سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهند، هزینه‌های متفاوتی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. هر چه خدمات ارائه‌شده، کیفیت صندلی‌ها و… بیشتر و بهتر باشد، قیمت بلیط هواپیما نیز بیشتر خواهد بود.

بنابراین، خودتان با توجه طول مدت پرواز و خدماتی که مایل هستید به شما ارائه شود، باید بهترین گزینه را برای رزرو انتخاب کنید. به‌ عنوان مثال، اگر دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید و مدت زمان پروازتان نیز کم است، توصیه می‌کنیم بلیط خود را در کلاس پروازی اکونومی خریداری کرده و از پروازهای بیزنس، پریمیوم و… که گرانتر هستند، چشم‌پوشی کنید.

 

تقویم قیمتی را حتما بررسی کنید

 

نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

 

هنگام رزرو بلیط هواپیما از مراجع معتبری مثل فلای تودی، ابزاری به‌نام تقویم قیمتی به شما نشان داده می‌شود. در این تقویم، قیمت بلیط‌های چند روز قبل و بعد از تاریخ انتخابی شما نشان داده خواهد شد.

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما توصیه می‌کنیم این ابزار را بادقت بررسی کنید و اگر تاریخ خاصی برای سفر مد نظرتان نیست، بهترین و ارزانترین بلیط را حوالی زمان مورد نظرتان خریداری کنید. گاه با چند روز جابه‌جایی در تاریخ سفر، تا حد زیادی در هزینه رزرو بلیط صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

فلای تودی، مرجعی معتبر برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی

 

در زمان خرید بلیط هواپیما، حتما باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به شرایط و اولویت‌های خود خریداری کنید. در مطلب فوق، چند نکته مهم و کاربردی که به شما کمک می‌کند بلیط هواپیما مناسبی را بخرید، در اختیار شما قرار دادیم.

برای خرید بلیط ارزان هواپیما و تجربه سفری بی‌دغدغه و راحت به نقاط مختلف ایران و جهان، می‌توانید همین حالا به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید و با واردکردن اطلاعات لازم در بخش پرواز داخلی یا پرواز خارجی، بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بخرید.

فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و با توجه به اینکه کارشناسان آن به صورت 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل آماده رفع مشکلات و راهنمایی شما هستند، سفری از هر لحاظ بی‌دغدغه، راحت و به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان