ramazan
ramazan

معمای جالب رساندن پیغام در زندان

معمای جالب رساندن پیغام در زندان

 

معمای جالب و خواندنی رساندن پیغام در زندان!

تصور کنید که در سلولی بدون پنجره زندانی شده اید. برای اینکه پیغامی را با ضربه زدن به دیوار؛ به زندانی سلول کناری انتقال دهید دنبال راهی هستید. مسئله این است که شما باید پیغام را راس ساعت 9:15 دقیقه شب به او برسانید. چون در این ساعت نگهبان ها تعویض می شوند و صدای ضربه به دیوار جلب توجه نمی کند. البته شما متوجه تغییر شیفت نگهبان ها نمی شوید و ساعت هم ندارید.

 

لوله ای از گوشه سلول شما رد شده که دائم نشتی دارد ولی شما نمی دانید دقیقا چند قطره در هر دقیقه از آن می چکد و برای تخمین زمان به شما کمک نمی کند. اما صدای ناقوس کلیسا را که راس هر ساعت یک بار نواخته می شود، می شنوید.خنک شدن دیواره غربی سلول را بعد از غروب آفتاب می توانید حس کنید و هر شب بین ساعت 6:15 تا 6:45 شام شما داخل سلول گذاشته می شود.
چطور متوجه می شوید که ساعت 9:15 دقیقه است؟

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

 جواب
بعد از اینکه شام می رسد منتظر صدای ناقوس کلیسا باشید. با توجه به اینکه شام بین ساعت 6:15 و 6:45 می آید اولین ناقوس پس از آن، ساعت 7 را مشخص می کند. به محض شنیدن ناقوس شروع به شمردن قطره های آبی که از لوله می چکد کنید تا ناقوس ساعت 8 را بشنوید. تعداد قطره ها را تقسیم بر 4 کنید تا قطره هایی که در زمان 15 دقیقه می چکد را به دست آورید. (البته می توانید تعداد قطره های 1 ساعت را تقسیم بر 60 کنید تا تعداد قطره ها در 1 دقیقه به دست آید و آن را در 15 ضرب کنید)

 

وقتی دوباره ناقوس کلیسا ساعت 9 صدا کرد، شروع به شمردن قطره های آب نشتی از لوله کنید تا به عدد به دست آمده از مرحله قبل برسید. هم اکنون ساعت 9:15 دقیقه شب است و شما می توانید پیغام خود را به سلول کناری برسانید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان