ramazan
ramazan

کم خوری چه تاثیری بر حافظه دارد

مجموعه : تغذیه مناسب
کم خوری چه تاثیری بر حافظه دارد
نازوب: محققان و متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند: كمتر بخورید تا بهتر به خاطر بیاورید. این پژوهشگران می‌گویند؛ كم خوردن نه تنها می‌تواند سلامت جسمی را تقویت كند بلكه بویژه در افراد سالخورده‌تر حافظه را نیز تقویت می‌كند.

به گفته متخصصان؛ آزمایشات روی موشها نشان داده است كه كم خوردن باعث افزایش طول عمر می‌شود، خطر بروز بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهد و در موشهای پیرتر توانایی ذهنی آنها را تقویت می‌کند.

در این تحقیق اگنس فلوئل و دستیاران وی از دانشگاه مونستر آلمان برای بررسی چگونگی بهبود قدرت ذهنی در افراد، حافظه كوتاه مدت گروهی داوطلب را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دادند. در این تحقیقات 50 نفر با میانگین سنی 60 سال شركت كردند. این افراد دچار اضافه وزن بودند اما چاق نبودند. سپس یك سوم از این افراد 30 درصد مقدار كالری مصرفی روزانه خود را از حد طبیعی كاهش دادند. پس از سه ماه افرادی كه تحت این رژیم قرار داشتند در تست قدرت ذهنی 20 درصد بهتر از زمان قبل از رژیم غذایی عمل كردند.

آنها قبل از كم كردن كالری در تست مزبور 5/10 واژه را به یاد آوردند در حالی كه پس از رژیم این تعداد به 5/12 واژه رسید. فلوئل در این باره اظهار داشت: هرچند تفاوت بین تعداد واژه‌های به یاد مانده چندان زیاد نیست اما در مورد افراد زیر 30 سال و بالای 50 سال تفاوت این تاثیر بسیار قابل ملاحظه است.

از سوی دیگر، افرادی كه در رژیم خود تغییری نداده بودند، ‌هیچ تغییری هم در بازده ذهنی آنها مشاهده نشد.

نتایج این تحقیق در مجله پیشرفتهای آكادمی ملی علوم منتشر شده است.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان