فواید شیر دهی برای خودِ مادر

مجموعه : پزشکی
فواید شیر دهی برای خودِ مادر
نازوب، اگرچه تاكنون تاثیر مفید و سودمند تغذیه از شیر مادر بر سلامت و رشد كودك اثبات شده است، اما نتایج تحقیقات جدید نشان داده است كه شیردهی در عین حال برای سلامت مادر نیز حائز اهمیت است و نقش مهمی دارد.
 
دكتر الانور بیملا شوارتز كه سرپرستی این تحقیق را در دانشگاه پیتزبورگ آمریكا بر عهده داشته در این باره خاطر نشان ساخت: هرچه مادر مدت بیشتری به نوزاد خود شیر بدهد، برای سلامت هر دوی آنها مفیدتر است.
 
دكتر شوارتز استادیار پزشكی، همه گیر شناسی و علوم تولید مثلی در پیتزبورگ تصریح كرد: هرچه طول مدت شیردهی به نوزاد بیشتر باشد خطر ابتلا به حمله قلبی، سكته مغزی و بیماری های قلبی عروقی در مادر كاهش پیدا می‌كند.
 
نتایج این پژوهش كه در مجله مامایی و طب زنان منتشر شده است حاكیست زنانی كه حداقل یك ماه در طول عمر خود به كودك خود شیر داده‌اند، پس از یائسگی كمتر با خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و افزایش كلسترول مواجه می‌شوند. این فاكتورهای خطرزا همگی عوامل بروز بیماری‌های قلبی هستند.
 
گفتنی است در این پژوهش 139 هزار و 681 زن یائسه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و نتایج بررسی آنها برای متخصصان قابل توجه بوده است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان