عکس های دیدنی چهره زنی پس از پیوند صورت

عکس های دیدنی چهره زنی پس از پیوند صورت
به گزارش نازوب، زنی که پس از حمله ای وحشتناک از جانب یک شامپانزه کل صورت خود را از دست داده بود، نتایج شگفت انگیز جراحی  که بر روی صورتش انجام گرفته است را برای اولین بار به نمایش گذاشت. "چارلا نش" دو سال پیش پس از حمله این شامپانزه با مرگ دست و پنجه نرم می کرد.

نش که تلاش داشت این حیوان خانگی که به رئیسش تعلق داشت را پس از گریختن از لانه اش دوباره بازگرداند، مورد هجوم شامپانزه قرار گرفت و این میمون 14 ساله نر تمامی صورت و دستهای او را از بین برد.

در حدود 6 ماه پیش خانم نش تحت جراحی 20 ساعته ای که در حدود 30 پزشک و پرستار و متخصص در آن حضور داشتند، قرار گرفت که طی آن صورت و دستهایی جدید و چشمهایی مصنوعی به وی اهدا شد. با وجود اینکه عفونتهای شدید منجر به از دست رفتن دستهای او شد، اما نش اکنون می تواند بوها را احساس کند و می گوید صورت جدید زندگی را به او بازگردانده است. او می گوید با چهره جدیدش دیگر کسی از او نمی ترسد.

به گفته پزشکان صورت اهدا شده شباهتی به چهره فردی که آن را اهدا کرده ندارد و صورت با استخوانهای صورت خانم نش پیوند خورده و تغییر شکل خواهد داد. پزشکان با مقایسه پروتئینهای موجود در پوست اهدا کننده و دریافت کننده توانستند صورت مناسب را برای نش بیابند، سپس کل صورت اهدا کننده را به همراه ماهیچه ها و اعصاب مرتبط با آن برداشته و پس از پاکسازی صورت نش از اندامهای آسیب دیده آن را پیوند زدند.

در این جراحی تمامی اعصاب، عروق و ماهیچه های صورت اهدا کننده با استفاده از سوزنهای کوچک به صورت نش دوخته شدند. نش اکنون هیچ ذهنیتی از چهره خود ندارد و قادر نیست بخش میانی چهره، لب بالایی و دماغ خود را احساس کند زیرا اعصاب این بخشها از چهره او به کلی از بین رفته اند.

روند بهبود خانم نش برای یک سال دیگر ادامه دارد و وی امیدوار است با پیوند دوباره دستهایش بتواند برای ادامه زندگی از یک سگ راهنما استفاده کند:

 

عکس های دیدنی چهره زنی پس از پیوند صورت

روند پیوند صورت اهدا کننده به صورت دریافت کننده

عکس های دیدنی چهره زنی پس از پیوند صورت

چهره نش مدتی پس از جراحی پیوند صورت

عکس های دیدنی چهره زنی پس از پیوند صورت

چهره نش پیش از حمله شامپانزه

عکس های دیدنی چهره زنی پس از پیوند صورت

چهره کنونی خانم نش 6 ماه پس از جراحی پیوند، او بینایی و دستهایش را از دست داده است


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان