ramazan
ramazan

عوارض رژیم‌های لاغری نادرست

مجموعه : پزشکی
عوارض رژیم‌های لاغری نادرست
نازوب، در پی كاهش وزن ناشی از رژیم لاغری ممكن است فرد دچار مشکلات بسیاری شود،اما چگونه این آسیب ها را کاهش دهیم؟

ریزش مو: معمولا ریزش مو یك ماه پس از شروع برنامه رژیم لاغری شروع می‌شود كه علت آن كاهش ویتامین‌ها در بدن می‌باشد.
ریزش مو موقتی و برگشت‌پذیر بوده اما برای این كه فرد كمتر دچار این مشكل شود،بهتر است با شروع رژیم غذایی روزانه یك عدد كپسول مولتی ویتامین مصرف كند.
 
اختلال قاعدگی: پس از چند هفته از شروع رژیم غذایی و به دنبال كمبود ویتامین‌ها اختلال قاعدگی امری عادی است.لذا خانم‌ها بهتر است همزمان با شروع رژیم غذایی از مولتی‌ویتامین مینرال و نیز قرص آهن و اسید فولیك و آمپول ب كمپلكس همراه با آمپول ویتامین 12 B استفاده كنند.
افتادگی شكم: یكی از عوارض كاهش وزن به دنبال كاسته شدن حجم شكم رخ می‌دهد و آن افتادگی و چین و چروك شدن شكم است.برای رفع آن باید از شروع رژیم غذایی هر روز سه بار در حالت ایستاده یا طی راه رفتن شكم خود را كاملا منقبض كرده و در حالت تو كشیده به مدت یك دقیقه نگه داشت.با انقباضات مرتب عضلات شكم پوست شكم از حالت افتادگی خارج می‌شود. در مواردی كه این وضع به خاطر زیادی دفعات زایمان باشد می‌توان پوست‌های اضافه را با انجام عمل برداشت.
 
چین و چروك پوست صورت: هر نوع كاهش سریع وزن در سن بالای 30 سالگی باعث ایجاد چروك در پوست صورت می‌شود. اما اگر این كاهش وزن طبق برنامه رژیمی دقیق و همراه با مصرف غذاهای پرچرب و خصوصا روغن زیتون باشد، پوست حالت خود را حفظ می‌كند. با این حال چروك‌های ظاهر شده به مرور زمان كاهش می‌یابند.به افرادی كه رژیم غذایی برای كاهش وزن می‌گیرند توصیه می‌شود كه از خوردن روغن زیتون و ماساژ دادن پوست با آن مانع چروك خوردن پوست خود شوند و نیز می‌توانند از انواع كرم‌ها و ژل‌های موجود در بازار برای این منظور استفاده كنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان