ramazan
ramazan

بیماری بهجت چه علائمی دارد و چیست

مجموعه : پزشکی
بیماری بهجت چه علائمی دارد و چیست
به گزارش نازوب، دکتر عبدالرحمان رستمیان با اشاره به اینکه بیماری بهجت یك بیماری سیستم ایمنی بدن علیه بدن است كه در كشورهای مسیر جاده ابریشم مانند چین، تركمنستان، تركیه، عراق و ایران دیده می‌شود، اظهار داشت: بهجت جزو بیماری‌های نادر است و ضریب آن در افراد یک در 10 هزار است.
 
وی آفت دهان را شایع ترین علامت این بیماری دانست و افزود: آفت ناحیه تناسلی، جوش در پوست، التهاب چشم و درد مفاصل از دیگر علائم این بیماری محسوب می شود.

این فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به این مطلب که 25 تا 30 سال، شایع ترین سن ابتلا به بیماری بهجت است بیان کرد: کودکان و سالمندان كمتر به این عارضه مبتلا می‌شوند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نامشخص بودن علت بیماری بهجت اذعان کرد: مهم ترین مشخصه این بیماری بروز آفت، بیش از سه بار حمله آن در سال و خاموش شدن آن محسوب می شود که در غیر این صورت یک آفت معمولی بوده و نیازی به درمان ندارد.

دکتر رستمیان با بیان این مطلب که تشخیص به موقع در درمان بیماری موثر است، تصریح كرد: تنها اشكال این بیماری نابینایی است كه گهگاهی در مبتلایان چشمی دیده می‌شود.این فوق تخصص روماتولوژی با بیان اینکه نوع درمان بستگی به علائم بیماری دارد گفت: به عنوان مثال اگر این بیماری چشم را مبتلا كند فرد باید كورتون و داروهای ضد روماتیسمی استفاده كند. وی در ادامه یادآور شد: درد مفاصل كه با تورم مفاصل همراه است معمولاً به كمك دیكلوفناك درمان می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان